Hej.
Jeg er ved at montere en alarm på min '94 9000 CSE. Jeg leder efter en ledning med +12V kun ved slukket motor , dvs ingen strøm ved tænding på /tændt motor. Nogen erfaringer ?
mvh
Anders
Hvor finder man +12V kun ved slukket motor på 9000 CSE ?
Redaktør: Bestyrelsen
- 9000cset
- EXTREME SAAB FREAK
Hvor finder man +12V kun ved slukket motor på 9000 CSE ?
Senest rettet af 9000cset 16. maj 2005, 18:48, rettet i alt 1 gang.
- turbo-søren
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Bag på radioen er der altid en af ledningerne der har fast +12v, det er den radioen bruger til at huske alle indstillingerne med.
Mvh. Søren
Bag på radioen er der altid en af ledningerne der har fast +12v, det er den radioen bruger til at huske alle indstillingerne med.
Mvh. Søren
- turbo-søren
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Ups!! jeg læste vist ikke hvad du skrev, for den +12v jeg taler om er der altid så den går nok ikke.
Mvh. Søren
Ups!! jeg læste vist ikke hvad du skrev, for den +12v jeg taler om er der altid så den går nok ikke.
Mvh. Søren
- Nikolaj
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
prøv at måle de ledninger der sider ved tænings nøglen det er det eneste jeg lige kan se at der skulle være strøm når bilen er slukket
ellers find en med +12 der har strøm når bilen er i gang og en med konstant strøm og sæt et relæ på
men prøv at spøre casper han kan nok forklare det lidt bedre hvordan det lige skal sættes sammen
ellers find en med +12 der har strøm når bilen er i gang og en med konstant strøm og sæt et relæ på
men prøv at spøre casper han kan nok forklare det lidt bedre hvordan det lige skal sættes sammen
og900 cab ønskes 
- Morten_B.
- SAAB NET NYBEGYNDER
Find en ledning hvor du er sikker på at der kun er spænding ved aktiveret tænding!
Monter et relæ paralel over omtalte ledning.
Forsyn kontaktsættet i relæet.(NC) via en sikring direkte fra +12V polen på batteriet. Resten kan du læse i din monteringsvejl.
Mvh. Morten B.
Find en ledning hvor du er sikker på at der kun er spænding ved aktiveret tænding!
Monter et relæ paralel over omtalte ledning.
Forsyn kontaktsættet i relæet.(NC) via en sikring direkte fra +12V polen på batteriet. Resten kan du læse i din monteringsvejl.
Mvh. Morten B.