Hey Saab venner
Nogle der har erfaringer med J/R sænkningskittet 60/60?
Skal man skifte støddæmpere for at fjedrene passer?
eller kan man bare lige smække dem på?
Hilsen
Svendo
Saab 9000 sænkningssæt
Redaktør: Bestyrelsen
- labr_dk
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Du skal helt sikker skifte dæmperne sammen med fjedrene. Den lavere højde gør at standard-dæmperne arbejder uden for deres normal-område, og der giver en dårligere dæmpning og et lynhurtigt slid af dem.
Jeg prøvede en overgang i min gamle 9000 at køre sænket uden at have skiftet dæmperne; det gav ikke meget i køre-egenskaber, bare lidt bedre udseende.
Jeg varmt anbefale indstillige gule Koni dæmpere alternativt Bilstein sport.
På min 9-5 aero kører jeg med ca. 80% hårdhed bag og 50-60% hårdhed frem - og der er nogenlunde samme vægtfordeling i en 9000 og en 9-5. Min er en helt anden bil at køre nu efter sænkning og dæmpere.
Check f.eks. http://www.maptun.com/webshop/shop.php? ... tegori=349
men der er masser af andre steder de kan købes.
mvh
Lars
Jeg prøvede en overgang i min gamle 9000 at køre sænket uden at have skiftet dæmperne; det gav ikke meget i køre-egenskaber, bare lidt bedre udseende.
Jeg varmt anbefale indstillige gule Koni dæmpere alternativt Bilstein sport.
På min 9-5 aero kører jeg med ca. 80% hårdhed bag og 50-60% hårdhed frem - og der er nogenlunde samme vægtfordeling i en 9000 og en 9-5. Min er en helt anden bil at køre nu efter sænkning og dæmpere.
Check f.eks. http://www.maptun.com/webshop/shop.php? ... tegori=349
men der er masser af andre steder de kan købes.
mvh
Lars
Livet begynder ved én bar; navnet på min bar er 9-5 aero '00 
- K.Hansen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Har lige set at du skriver 60 / 60 mit sæt er et 40 / 40 du vil få problemer med at få synet din bil med et 60 / 60 sæt da alt sænkning over 40 mm betraktes som en konstruktiv ændring af køretøjet.
Har lige set at du skriver 60 / 60 mit sæt er et 40 / 40 du vil få problemer med at få synet din bil med et 60 / 60 sæt da alt sænkning over 40 mm betraktes som en konstruktiv ændring af køretøjet.
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
- troels
- SAAB-PSYCHO
Ifølge den svenske side: http://www.900klubben.com/mektips/specifikation.asp#all
så har en OG900 140/150mm markfrigang??? Det må vel være mellem asfalt og laveste punkt på bilen?
Tror nu ikke min bil ville synes om at blive sænket 10 cm for det lyder da lidt vildt at man skulle kunne sænke den så meget, så det kan vel ikke passe helt?
Ved godt der var flere spørgsmål end svar
mvh
Troels
Ifølge den svenske side: http://www.900klubben.com/mektips/specifikation.asp#all
så har en OG900 140/150mm markfrigang??? Det må vel være mellem asfalt og laveste punkt på bilen?
Tror nu ikke min bil ville synes om at blive sænket 10 cm for det lyder da lidt vildt at man skulle kunne sænke den så meget, så det kan vel ikke passe helt?
Ved godt der var flere spørgsmål end svar
mvh
Troels
- K.Hansen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
De 40 mm er set ud fra den org. højde som bilen er typegodkent med.
Men så er der jo også en regl med at Tågeforlygterne skal sidde min 25 cm over vejen og nærlyset skal være over 50 cm over vejen.
( nogle årgange af Ford Mondeo kan slet ikke sænkes da nærlyset sidder 51 cm over vejen org. )
Og hvis der er trækkrog på er der også en bestemt højde den skal være over asfalten
Men så er der jo også en regl med at Tågeforlygterne skal sidde min 25 cm over vejen og nærlyset skal være over 50 cm over vejen.
( nogle årgange af Ford Mondeo kan slet ikke sænkes da nærlyset sidder 51 cm over vejen org. )
Og hvis der er trækkrog på er der også en bestemt højde den skal være over asfalten
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
- rene
- SAAB-PSYCHO
Saab's typegodkendelse siger altså stadig noget andet... X antal mm fra laveste punkt på bilen og ned til asfalten ifølge saab...og det kan selv en synsmand ikke ændre da det jo så vil være konstruktive ændringer i forhold til typegodkendelsen...men som sagt skal jeg ikke kunne sige om det passer med 40 mm sænkning...men det svinger jo så ihvertfald fra bil til bil hvis en mondeo ikke må sænkes 40mm, og andre må... 
Vacuum sucks!!...