Hej hej..
Her sidste aften hvor jeg bare skulle hjem, lavede jeg en overhaling, hvor jeg jokkede pedalen ned i 3 gear, med det resultat at den skød en vakumslange ud af manifolden. Jeg har nu fået nye bøsninger og sat dem i, og bilen kører sådan set også normalt igen, bortset fra tomgang... Ud over at kigge samtlige slanger efter, er der så nogen der har nogle gode idéer til hvad der kan være galt? Skal lige siges, det er en 9000 CS 2.3T med TCS. Har ikke nogen fejl i instrumenteringen, og bilen kører som den skal når det går ligeud af vejen.
Hvor er min tomgang...
Redaktør: Bestyrelsen
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Ja, jeg vil også gætte at det er din tomgangsmotor "step motor" "AIC ventil"
Den kan renses med bl.a. rensebenzin.
Du kan finde en guide her et eller andet sted
www.saabcentral.com
Du kan finde en guide her et eller andet sted
MVH Lars Kristensen
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Jeg synes at du skal bestille den fra Ferrari - hyt hul i prisen.

M.v.h.
Jeg synes at du skal bestille den fra Ferrari - hyt hul i prisen.
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
Hvis den er med tcs er der ingen aic ventil det er spjældhuset der styrer tomgangen.www.slettet grundet GDPR.....dk
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Jo, det er den metal dims som sidder til venstre på topstykket! Der sidder et stik i enden af den + 2 tykke slanger, hver den ene bliver koblet på spjældhuset før spjældet og den anden lige efter spjældet! Men når du nu skal til og rense aligevel, så rens spjældhus mm. Det er med garanti også helt sort!
Jo, det er den metal dims som sidder til venstre på topstykket! Der sidder et stik i enden af den + 2 tykke slanger, hver den ene bliver koblet på spjældhuset før spjældet og den anden lige efter spjældet! Men når du nu skal til og rense aligevel, så rens spjældhus mm. Det er med garanti også helt sort!
MVH Lars Kristensen
- troels
- SAAB-PSYCHO
Har renset spjældhuset og ja det var noget sort klister der kom ud derfra
så tænkte at det kunne være jeg også skulle rense denne AIC dims. Kører nu med ret høj tomgang ca. 1500-1700 så det er jo lige lidt i overkanten
Hvordan skiller man denne AIC dims fra hinanden der sidder umiddelbart kun en lille møtrik på den og den holde vel ikke sammen på det hele... For man kan vel ikke nøjes med at hælde rensevæske i ind- og ud luftrøret?
mvh
Troels
Hvordan skiller man denne AIC dims fra hinanden der sidder umiddelbart kun en lille møtrik på den og den holde vel ikke sammen på det hele... For man kan vel ikke nøjes med at hælde rensevæske i ind- og ud luftrøret?
mvh
Troels