Så nu går jeg med skumle tanker om at montere en 9k 2,3 200 hk turbo motor på en 900 gearkasse da jeg lige har fået fingre i en 2,3 motor fra en 9k der skal hugges op. Jeg ved krumtapen på en 2,3 er stører end en 2,0 og hvis man skruer motoren på en 900 gearkasse så går den på. Krumtappen er hvis kun nogle få mm. for stor i at kan gå rundt men jeg ved det ikke helt nøjagtigt i nu.
Man kan muligvis slipe noget af gearkssehuset for at krumtapen kan gå rundt men ved ikke om der er metriale nok til at slipe af uden det bliver for tyndt? Eller kan man lave hul ned til gearkassen da motor og gearkasse kan kører på samme olie og så montere en stor magent i bunden så metal spåner fra slitage på gearkassen ikke kommer op i motoren???
Jeg regner med at prøve at spænde motoren på gearkassen og se hvor krumtapen går på og så undersøge hvor meget der skal sliped af gearkassehuset for krumtapen kan gå rundt.
Er der nogen der ved eller har hørt om nogen der har lavet sådan et projekt med 2,3 motor på 900 gearkasse så vil jeg meget gerne hører om det