Jeg vil lige overbringe en dugfrisk "nyhed"...
Jeg fik tidligere idag en sms fra min bror om at han havde en fin julegave til mig ( vi giver ikke hinanden julegaver mere ) - så jeg svarede "Hvad har jeg nu glemt i din garage?".
Så ringede han og fortalte noget enestående...
Hans arbejdsgiver havde på auktion købt nogle pressemaskiner og der var fulgt en stor mængde forme med som bare skulle sendes til "jern". Ved et rent tilfælde opdager han ved julefrokosten noget bekendt ved en af formene der endnu ikke havde nået containeren.. der stod SAAB i den.
Som tidligere SAAB mand undersøgte han det yderligere og det viser sig at der vist er en del forme. Formene er til skilte til OG900 og muligvis også til NG900, om der er andet er endnu uvist - men jeg har fået lov til at få dem alle.
Rent historisk viser det sig at alle skilte på SAAB bilerne er produceret på Sjælland, lige fra "SAAB", "900 GL", "Turbo" og det lille turbo skilt i grillen.. der er altså her tale om formene fra leverandøren af skilte til bilerne globalt..
De skal selvfølgelig ikke ligge i min kælder de næste 50 år, så de ryger videre til klubbens arkiv. Hermed er vi sikret at når man ikke længere kan få fat i skilte og emblemer kan klubbens altså få dem reproduceret i de originale presseforme.
Tænk hvis de var blevet smeltet om til et gelænder..
Nu skal de så bare hentes og jeg skal en tur ned i containeren og samle alle stykkerne..det bliver gjort asap.
Men nu ved i - klubbens medlemmer at klubben råder over dem når enang det kniber.. så må vi tage op om vi skal have lavet en serie.
Glædelig Jul
/Vels