Bilen blev indkøbt i august 2008 og er min første bil. Den blev købt af en mand i Brøndby som måtte skille sig af med den fordi han endelig havde fået råd til sin drømmebil: en NG900 cab (som jeg husker det, det kan have været en 9-3, jeg var mest optaget af min egen bil)
Bilen stod 100% standard, men jeg blev fortalt at den var sænket fra fabrikken, så det vides ikke hvor meget den er sænket.
Bilen havde en forfærdelig gearknop af træ, så jeg bestilte en lædergearknop hos Saab i Borris, som endte med at sælge mig en 2,5" rustfri udstødning med afgang i begge sider og 3 lydpotter.

Derudover har Daniel rodet lidt med Trionic-styringen, men det er lidt et projekt som stadig er i gang.
En lille Viggen intercooler er der også kommet på, hvilket var temmelig besværligt på grund at rørene til aircon. I samme ombæring fik den også en brianfilter på, da jeg synes det pynter i motorrummet.
Koblingen er skiftet hos GEPA Auto der som altid leverede fantastisk service til en rigtig god pris. Jeg valgte at få skiftet den til en Viggen kobling som kan holde til meget mere moment.
Anlægget er der også skruet lidt ved. Foran er der kommet et DLS komponentsæt som spiller super! Ved hattehylden har jeg sat nogle JBL 6x9" fuldtoner i som også spiller fint. I bagagerummet har jeg 2 stk. 8" JBL subwoofere som bliver trukket af en 2-kanals Blaupunkt forstærker. Subwooferne blev oprindeligt indkøbt fordi jeg ville lave et projekt med at lave et glasfiberkabinet i stedet for armlænet i bagsædet, men det blev afbrudt af et andet projekt.
Jeg har også en 9-5 Aero kabine til at stå som jeg er ved at montere da jeg ikke har kunnet sælge den. Bagsæderne er sat i, men ryglænene til bagsæderne er endnu kun lagt i uden at være fastmonteret, de rykker sig dog ingen steder under kørsel.

Forsæderne er jeg stadig ved at skaffe elektriske stik til så jeg kan få de elektriske sæder til at virke. Derefter skal der laves beslag til bunden af bilen og så kan de sættes i. Derefter skal dørsiderne bygges op i glasfiber, jeg har et ekstra sæt som jeg har skåret ud og er klar til at blive bygget op.
Fremtidige projekter:
På grund af SU går det lidt langsomt med at få indkøbt stumper til bilen, men som tiden går har jeg planer om følgende:
-Silikoneslanger til trykrør og vand, så snart jeg har råd. Jeg har 2 gange skudt et trykrør af pga. hjemmefusk ved intercooleren.
-Forstærket blowoff ventil (Har ikke besluttet hvilken endnu, ikke engang om den skal være åben eller recirkulerende) da den originale bosch er i stykker og larmer helt vildt.
-ECU'en skal fikses så den ikke lyser Check Engine
-Jeg har sat en bekendt til at svejse et 3" forrør uden kat til mig, og venter kun på at få fat i et andet forrør som skal bruges som skabelon.
-Læderkabineprojektet skal gøres færdigt.
-Jeg har 3 ure til at ligge som skal monteres:
Ladetryksur
Olietryk
Olietemperatur
Jeg havde bilen med på rullefeltstræf hvor den blev rullet til MEGET skuffende 185 hk, hvor den burde have lavet små 230 heste. Dette skyldtes formentlig en for slap wastegateactuatorarm, hvilket burde være rettet nu!
Nogle gange står det lidt langsom med det hele fordi jeg er hjælpemekaniker på et racing team hvilket sluger en del tid. Bilen er en gammel STCC Volvo S40.

Så var det vist info nok i første omgang!

Kristian Ydegaard
Flere billeder på:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=146990