ENDELIG har jeg nu fået min SAAB 900i fra mekanikeren. Købt og betalt bilen og jeg er meget glad for min sorte SAAB, men...
hver gang min kæreste eller jeg stiger ud af bilen, får vi en ordentlig smæld fra statisk elektricitet fra bilen.
Jeg har søgt på forummet efter kommentarer omkring dette emne, men intet fundet. I gamle dage havde man monteret disse gummilister med forbindelse til jorden for at undgå statisk elektricitet - men virkede de?
Og er der andre der har erfaring med dette fra deres biler? - og hvad gør I?
Med venlig hilsen
Carsten Bo Larsen
SAAB 900I (endelig)
2400 København NV
statisk elektricitet
Redaktør: Bestyrelsen
- troels
- SAAB-PSYCHO
Ja jeg har også dette problem, men bruger blot at stige ud og så først rører bilen med armen der kommer selvf. lille stød, men fordi man på denne årstid har bluser m.m. på, så er stødet ikke så slemt, men irriterende er det da.
Skal da lige afprøve Kaas' forslag hvis det ikke er for besværligt så kan det være at det er sådan man skal gøre
mvh
Troels
Skal da lige afprøve Kaas' forslag hvis det ikke er for besværligt så kan det være at det er sådan man skal gøre
mvh
Troels
- turbo-søren
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Som Benny skriver, fortyndet skyllemiddel i forstøversprøjte og sprøjt sæderne et par gange om året, det virker også.
Mvh. Søren
Som Benny skriver, fortyndet skyllemiddel i forstøversprøjte og sprøjt sæderne et par gange om året, det virker også.
Mvh. Søren
- FlorianAreiter
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Det skal afprøves.....
Saab drives you home.
Jeg tror ikke længere på at Saab overlever..... det VED jeg at den gør!!
tidligere: OG900i 1989
NG900 2.0 S, 1994, med benzinfyr
nuværende: Volvo V70 2.5 10v, '97
drømmen: 9-3 AeroX
tidligere: OG900i 1989
NG900 2.0 S, 1994, med benzinfyr
nuværende: Volvo V70 2.5 10v, '97
drømmen: 9-3 AeroX
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Tro mig - det virker.
M.v.h.
Tro mig - det virker.
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- Øffe
- EXTREME SAAB FREAK
Tror også lige at jeg skal prøve det tip. de seneste par måneder har jeg fået stød der smælder så højt at folk der går forbi bilen blever bange.........
Desværre hjælper det ikke at holde fat i bilen når jeg stiger ud. Når jeg har slukket bilen kan jeg få stød på interiørskruerne ved dørhåndtaget.
Øffe
Øffe
- cabola
- SUPER SAAB FREAK
Nej, jeg har ikke prøvet det endnu - men lige nu er der faktisk ikke noget statisk elektricitet - måske er det den tiltagende fugtighed, der får det til at gå væk - men jeg vil ihvertfald prøve tippet, når jeg får tid til at imprægnere sæderne.
mvh
Carsten Bo Larsen
SAAB 900i
Nej, jeg har ikke prøvet det endnu - men lige nu er der faktisk ikke noget statisk elektricitet - måske er det den tiltagende fugtighed, der får det til at gå væk - men jeg vil ihvertfald prøve tippet, når jeg får tid til at imprægnere sæderne.
mvh
Carsten Bo Larsen
SAAB 900i
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Og du er sikker på at du rører metalrammen på døren, INDEN du sætter foden i jorden?
M.v.h.
Og du er sikker på at du rører metalrammen på døren, INDEN du sætter foden i jorden?
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
- Morten_Snoer
- SAAB FREAK
Jeg kender også problemet med statisk elektricitet. Jeg plejer at gøre som Kaas og holde fast ved dør rammen inden jeg sætter foden på jorden. Jeg har ikke fået stød siden jeg blev gjort opmærksom på dette.
Før jeg blev bekendt med dette enkle trick, sprang jeg ud af bilen uden at røre noget og lukkede døren ved at røre ved ruden. Indtil da fik jeg ikke stød indtil jeg skulle låse bilen. Da jeg satte nøglen hen mod låsen sprang der en ca. 1cm gnist mellem bilen og nøglen, og jeg gav et hop.
/Morten
Før jeg blev bekendt med dette enkle trick, sprang jeg ud af bilen uden at røre noget og lukkede døren ved at røre ved ruden. Indtil da fik jeg ikke stød indtil jeg skulle låse bilen. Da jeg satte nøglen hen mod låsen sprang der en ca. 1cm gnist mellem bilen og nøglen, og jeg gav et hop.
/Morten
- cabola
- SUPER SAAB FREAK
Der er godt gang i gnisteriet her på siden. Er der overhovedet nogle, som har erfaringer med de hersens gummilister, der for et par (mange) år siden sad på bilerne for at undgå statisk elektricitet?
(bare rolig - jeg prøver også skyllemiddeltricket, men jeg skulle bare lige høre)
mvh
Carsten Bo Larsen
SAAB 900i
(bare rolig - jeg prøver også skyllemiddeltricket, men jeg skulle bare lige høre)
mvh
Carsten Bo Larsen
SAAB 900i