vil producere SAAB 92 igen
Redaktør: Bestyrelsen
- Leifdalsgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Det står i Motor Magasinet at Spyker vil fremstille en moderne version af den første SAAB 92
Victor Muller har udtalt at det bliver hans næste opgave i løbet af de næste 100 dage at finde en egnet løsning,der er samtaler igang med andre bilproducenter om hjælp til den mere moderne version
Saab 9-4x skal fremstilles på en GM fabrik i Mexico med start i begyndelsen af 2011
og han flytter fra Børsen i Amsterdam til Stockholm .
Forleden overtog Spyker det Englske Saab importselskab og forventer at få en aftale i stand med en importør i kina i løbet af kort tid
Victor Muller har udtalt at det bliver hans næste opgave i løbet af de næste 100 dage at finde en egnet løsning,der er samtaler igang med andre bilproducenter om hjælp til den mere moderne version
Saab 9-4x skal fremstilles på en GM fabrik i Mexico med start i begyndelsen af 2011
og han flytter fra Børsen i Amsterdam til Stockholm .
Forleden overtog Spyker det Englske Saab importselskab og forventer at få en aftale i stand med en importør i kina i løbet af kort tid
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Hvis de slipper designmæssigt lisså godt fra det, som Fiat har gjort det med den nye 600 og som man har gjort det med Minien, ja, så har vi noget at se frem til.
- Nu lægger de vel ikke en tværsliggende 2-cylindret totakter i den, som i den gamle 92, men forhåbentligt en 3-cylindret langsliggende totakter?
- Nu lægger de vel ikke en tværsliggende 2-cylindret totakter i den, som i den gamle 92, men forhåbentligt en 3-cylindret langsliggende totakter?
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- khrisdk
- Webmaster
En tværliggende hækmonteret Diesel
Hvis de en dag får gennemført planerne om sår'n en bliver det den der skal få fabrikken til at overholde de der generelle gennemsnitlige udledningskrav der gør at man også kan have en forslugen V6 eller V8 i modelprogrammet.
Så den vil sikkert kunne fås både i elektrisk, helt sikkert i diesel (3-cyl tværliggende:D ) og multifuel..Multifuel mest fordi man så kan beregne Co2 udledningen ud fra at den kunne køre på E82/E100..de flest vil så nok alligevel være tvunget til at køre med Benz, i alt fald i DK.
Men skidt...
Aston Martin har været nødt til at sælge en Cygnet på basis af Toyota IQ med til sine sportskunder for at overholde kravene om gennemsnitlig udlednnger...
En tværliggende hækmonteret Diesel
Hvis de en dag får gennemført planerne om sår'n en bliver det den der skal få fabrikken til at overholde de der generelle gennemsnitlige udledningskrav der gør at man også kan have en forslugen V6 eller V8 i modelprogrammet.
Så den vil sikkert kunne fås både i elektrisk, helt sikkert i diesel (3-cyl tværliggende:D ) og multifuel..Multifuel mest fordi man så kan beregne Co2 udledningen ud fra at den kunne køre på E82/E100..de flest vil så nok alligevel være tvunget til at køre med Benz, i alt fald i DK.
Men skidt...
Aston Martin har været nødt til at sælge en Cygnet på basis af Toyota IQ med til sine sportskunder for at overholde kravene om gennemsnitlig udlednnger...
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Edwins

- Kontakt:
Man må vel regne med at de hælder en firecylindret benzinmotor i den?
SAAB vidste allerede i midten af tresserne, at det var at skaffe sig af med totaktsmotorerne eller at dø. Her på matriklen har jeg syv totaktsmotorer, som kan køre. De sviner nok næsten lisså meget som én diesel, med en farce af et åbent partikelfilter på.
På et tidspunkt bliver totaktere forbudt at importere til en masse lande. Sådan er det ikke med diesel, for virkningsgraden er høj. Så alle sideeffekterne ses der bort fra, den kører jo langt på literen..

SAAB vidste allerede i midten af tresserne, at det var at skaffe sig af med totaktsmotorerne eller at dø. Her på matriklen har jeg syv totaktsmotorer, som kan køre. De sviner nok næsten lisså meget som én diesel, med en farce af et åbent partikelfilter på.
På et tidspunkt bliver totaktere forbudt at importere til en masse lande. Sådan er det ikke med diesel, for virkningsgraden er høj. Så alle sideeffekterne ses der bort fra, den kører jo langt på literen..

Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- khrisdk
- Webmaster
Hvis els man sætter sin lid til løse rygter vil det nok snarere være en 3-cyl Benz fra et tysk mærke med 3 bogstaver, videreudviklet af Saab selv, ligesom grundplatformen vil komme fra samme firma ...og det er ikke DKW, men det ligner
Bare de ikke laver den retro er jeg glad.
Fiat 500 er den iPodificerede fashion Panda med mindre plads og færre døre.
Den er i bedste fald grim, og værste fald nyttesløs. Under alle omstændigheder er den en forringelse af en bil der faktisk opfyldte et formål.
Bare de ikke laver den retro er jeg glad.
Fiat 500 er den iPodificerede fashion Panda med mindre plads og færre døre.
Den er i bedste fald grim, og værste fald nyttesløs. Under alle omstændigheder er den en forringelse af en bil der faktisk opfyldte et formål.
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Edwins

- Kontakt:
- Som gammel prisbelønnet oversmagsdommer, er jeg så ikke enig. Hvis de vil hive det gamle 92 design op af graven, ja så skal de sgu da også lave en bil, som giver klare associationer til den første 92.
Jeg kørte bag en Fiat på vej på fabrik i dag, og sad og tænkte at den er de sluppet ganske heldigt fra. Der er pynt, lir og chrom på den. Således afviger den markant fra disse røvsyge designs vi har været plaget af i årtier, med disse kedelige homogene klumper, som befolker vejene i dag, hvor salgsargumenterne var spejle i bilens farve, kofangere i bilens farve, håndtag i bilens farve osv. Man har gjort som Mr. Bean gjorde, da han skulle male: Stil en spand maling og smid et kanonslag op i spanden, så er geden barberet. Gaaab..
Måske bildesigns er på vej tilbage på fornuftens vej, hvor der så igen er lidt for øjet?
Så, Spyker, kog suppe på 92'eren, men i et mere moderne snit, men ikke et eller andet futuristisk crap, så man ikke spotter bilmodellens aner.
Jeg kørte bag en Fiat på vej på fabrik i dag, og sad og tænkte at den er de sluppet ganske heldigt fra. Der er pynt, lir og chrom på den. Således afviger den markant fra disse røvsyge designs vi har været plaget af i årtier, med disse kedelige homogene klumper, som befolker vejene i dag, hvor salgsargumenterne var spejle i bilens farve, kofangere i bilens farve, håndtag i bilens farve osv. Man har gjort som Mr. Bean gjorde, da han skulle male: Stil en spand maling og smid et kanonslag op i spanden, så er geden barberet. Gaaab..
Måske bildesigns er på vej tilbage på fornuftens vej, hvor der så igen er lidt for øjet?
Så, Spyker, kog suppe på 92'eren, men i et mere moderne snit, men ikke et eller andet futuristisk crap, så man ikke spotter bilmodellens aner.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- wittendorff
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Det er muligt, men den sælger og tøzerne er vilde med denkhrisdk skrev: Fiat 500 er den iPodificerede fashion Panda med mindre plads og færre døre.
Personligt synes jeg den er vellykket
Tidl. 2008 9-3 2.0t Linear Hirsch.
Tidl. 2001 9-3 SE 2.2 TiD
Tidl. 2006 9-3 SS 1.8t expression Hirsch
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
- khrisdk
- Webmaster
Oversmagsdommere er vi vel alle i det øjeblik vi skal hive penge op af lommen.
Og i Fiat 500 har smagsdommerne talt med tegnedrengen.
Men det også en typisk nr. 2 bil til omkring 120K ny. Kørt af konerne.
Mens farmand cruiser i sit eget foretrukne Tyske eller Japanske mærke
Jeg har en fornemmelse af at en kommende 92 snarere vil ligge i prisklasse med Mini eller lidt højere.
Så skal man altså ville bilen lidt mere, og man skal henvende sig til farmand.
Det er meget få enlige mænd der cruiser rundt i Fiat 500.
Den er et fashion accessory, lige som Mini er det for mænd med enten for mange penge eller for få børn.
Og 92 har vist ikke så bred dækning i folks hukommelse.
Den har muligvis en fremtrædende plads herinde, men skal der introduceres en mindre bil i Saab-regi skal den kunne stå for noget i sig selv, og ikke kun appellere til folk der kan historien.
Kan de gøre det, og lave en praktisk bil der udnytter pladsen og giver nem adgang til den, samtidig med at den styrer genialt så er det bare "Go for it".
Men husk lige samtidig at de fleste almindelige mennesker finder klassiske SAAB'er ualmindeligt grimme
Oversmagsdommere er vi vel alle i det øjeblik vi skal hive penge op af lommen.
Og i Fiat 500 har smagsdommerne talt med tegnedrengen.
Men det også en typisk nr. 2 bil til omkring 120K ny. Kørt af konerne.
Mens farmand cruiser i sit eget foretrukne Tyske eller Japanske mærke
Jeg har en fornemmelse af at en kommende 92 snarere vil ligge i prisklasse med Mini eller lidt højere.
Så skal man altså ville bilen lidt mere, og man skal henvende sig til farmand.
Det er meget få enlige mænd der cruiser rundt i Fiat 500.
Den er et fashion accessory, lige som Mini er det for mænd med enten for mange penge eller for få børn.
Den har muligvis en fremtrædende plads herinde, men skal der introduceres en mindre bil i Saab-regi skal den kunne stå for noget i sig selv, og ikke kun appellere til folk der kan historien.
Kan de gøre det, og lave en praktisk bil der udnytter pladsen og giver nem adgang til den, samtidig med at den styrer genialt så er det bare "Go for it".
Men husk lige samtidig at de fleste almindelige mennesker finder klassiske SAAB'er ualmindeligt grimme
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Vels
- SAAB-MANIAC
Jeg kan til dels forstå dem da jeg godt kan se at den skiller sig ud, og med aero skørter bliver det en mere harmonisk bil at kigge på der falder i fleres smag.
Når det kommer til krom, totaktsrøg ( og v4 indtil den mistede kromen ) og sonett, så er opmærksomheden kolosal. F.eks. på vej hjem fra GF holdt vi ind i søndervig for at hapse lidt frokost. Der var optaget over alt på grillbaren og vi tog det med om til bilen på parkeringspladsen.. Det tog 1½ time at fortære en pølsemix da der blev ved med at komme folk der skulle snakke, se og røre.
Kortnæsen er der ikke mange der husker herhjemme.. MEN NEJ SE!! En smuk gammel SAAB!!
De fleste aner sgu heller ikke hvordan en oprindelig Fiat 500 ser ud.. men man er uanset ikke i tvivl om at den er retro. Med de rigtige linjer og respekt for arven skal folk såmænd nok finde ud af hvad det er, og stole på at kvaliteten og sikkerheden fortsat er tilstede.
Men sådan ser vi jo nok forskelligt på det
Næ hov. De fleste syntes den langnæsede højbenede OG900 uden skørter er lidt uheldig, ligesom 96 V4 med gummi kofangere.khrisdk skrev:Hehe
Jeg kan til dels forstå dem da jeg godt kan se at den skiller sig ud, og med aero skørter bliver det en mere harmonisk bil at kigge på der falder i fleres smag.
Når det kommer til krom, totaktsrøg ( og v4 indtil den mistede kromen ) og sonett, så er opmærksomheden kolosal. F.eks. på vej hjem fra GF holdt vi ind i søndervig for at hapse lidt frokost. Der var optaget over alt på grillbaren og vi tog det med om til bilen på parkeringspladsen.. Det tog 1½ time at fortære en pølsemix da der blev ved med at komme folk der skulle snakke, se og røre.
Kortnæsen er der ikke mange der husker herhjemme.. MEN NEJ SE!! En smuk gammel SAAB!!
De fleste aner sgu heller ikke hvordan en oprindelig Fiat 500 ser ud.. men man er uanset ikke i tvivl om at den er retro. Med de rigtige linjer og respekt for arven skal folk såmænd nok finde ud af hvad det er, og stole på at kvaliteten og sikkerheden fortsat er tilstede.
Men sådan ser vi jo nok forskelligt på det

- viking

Så skal de bare sælge en 300HK E100 model. CO2 neutral :mrcool 1000kg og 300 HK... og helium i dækkene...
http://www.leftlanenews.com/wp-content/ ... pass=coupe
Hatten af for fiat og Mini (BMW) De kan sælge en std vogn til lux priser....
Saab har solgt en lux vogn til std priser
den går bare ikke, hvis man er kassemester hos Saab
http://www.leftlanenews.com/wp-content/ ... pass=coupe
Hatten af for fiat og Mini (BMW) De kan sælge en std vogn til lux priser....
Saab har solgt en lux vogn til std priser
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Helt enig Vels, der er ingen der husker den gamle 500.
Jeg håber at de oppe i skoven visker tavlen ren, og laver en smuk skandinavisk designet vogn, og ja, gerne med en lille diesel motor.
SAAB vil aldrig kunne lave en retro bil, der vil kunne falde i alle (saab) folks smag.
Bare læs de indlæg hvor folk ikke mener at det er en saab, fordi den har hjulbolte i stedet for møtrikker.
eller mener at de gamle sabber var rigtige saaber, endda med en Ford motor....
face it, det kan ikke lade sig gøre.
Nyt design. basta.
gerne noget med at skæve over til 9-5 og 9-3. og så bare gi den gas.
Jeg håber at de oppe i skoven visker tavlen ren, og laver en smuk skandinavisk designet vogn, og ja, gerne med en lille diesel motor.
SAAB vil aldrig kunne lave en retro bil, der vil kunne falde i alle (saab) folks smag.
Bare læs de indlæg hvor folk ikke mener at det er en saab, fordi den har hjulbolte i stedet for møtrikker.
eller mener at de gamle sabber var rigtige saaber, endda med en Ford motor....
face it, det kan ikke lade sig gøre.
Nyt design. basta.
gerne noget med at skæve over til 9-5 og 9-3. og så bare gi den gas.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- Ole_Eriksen
- SAAB FREAK
Glem nu det (grimme) Saab 92 retro design! Den nye lille Saab som Victor Müller vil have, får IKKE et retro design - iflg. Victor selv. Det han vil have - og sammenligner med en Saab 92 - er, at de ting Saab 92 stod for, også kommer til at gælde en kommende Saab 9-2. D.v.s. gode køreegenskaber, plads, god pris, innovativ, m.v. Der vil IKKE komme en retro Saab 92.
- khrisdk
- Webmaster
Jeg kan huske den gamle Fiat 500.
På den anden side kan jeg også huske min ene onkels Heinkel Trojan, min anden onkels NSU TT, min morfars Morris Minor bindingsværk og min grandonkels fabriksnye Amazon.....hmmm....jeg er vist ikke helt så ung som jeg har været.
Der er en forskel på Veteran og Retro:
En veteran var dengang den blev bygget det bedste fabrikken kunne lave, og med de designideer der eksisterede på den tid.
OG alle elsker veteraner. Når jeg er til træf i MZ-klubben bliver en bedaget MZ fra 60'erne modtaget med samme stående applaus af tilfældigt forbipasserende som hvis det havde været en Velocette Thruxton eller en Vincent Black Shadow
En Retro er typisk en bil der har fået forringet sin potentielle funktionelle værdi for at ligne noget der var engang.
Om det er en Mustang, en Ford GT40, en Fiat 500 eller en Mini er underordnet.
Funktionen er underlagt design i strid modsætning til den originale ide fra den oprindelige bil
Det er det der bekymrer mig i forbindelse med Retro snak.
Jeg ser også helst de starter med en blank tavle
Jeg kan huske den gamle Fiat 500.
På den anden side kan jeg også huske min ene onkels Heinkel Trojan, min anden onkels NSU TT, min morfars Morris Minor bindingsværk og min grandonkels fabriksnye Amazon.....hmmm....jeg er vist ikke helt så ung som jeg har været.
Der er en forskel på Veteran og Retro:
En veteran var dengang den blev bygget det bedste fabrikken kunne lave, og med de designideer der eksisterede på den tid.
OG alle elsker veteraner. Når jeg er til træf i MZ-klubben bliver en bedaget MZ fra 60'erne modtaget med samme stående applaus af tilfældigt forbipasserende som hvis det havde været en Velocette Thruxton eller en Vincent Black Shadow
En Retro er typisk en bil der har fået forringet sin potentielle funktionelle værdi for at ligne noget der var engang.
Om det er en Mustang, en Ford GT40, en Fiat 500 eller en Mini er underordnet.
Funktionen er underlagt design i strid modsætning til den originale ide fra den oprindelige bil
Det er det der bekymrer mig i forbindelse med Retro snak.
Jeg ser også helst de starter med en blank tavle
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Den er der vist ikke mange der kan huske, sidst jeg så en var for 10 år siden.
Sjov gammel kværn. Min fatter kører selv på en tt jawa 250ccm
Den er der vist ikke mange der kan huske, sidst jeg så en var for 10 år siden.
Sjov gammel kværn. Min fatter kører selv på en tt jawa 250ccm
MVH. Sven T.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- Edwins

- Kontakt:
SAAB var kendt for et aparte design, så man havde en bil som ikke de lignede andre folks børns biler, og det synes jeg skal holdes i hævd.
Som tidligere nævnt, så finder kvinder en gammel SAAB mere designmæssigt attraktiv end mænd gør.
Som jeg også tidligere har øffet om, så blev jeg som 8-9-årig knægt, i '67-68, forelsket i 96'erens design, da jeg på Grønland fik en Tekno 96, lysegrøn. I Godthåb fandtes en Ford Taunus (Det flyvende Tæppe, min fars), nogle Rugbrød og 4-5 Land Rovers. Der var ikke plader på bilerne. Uden at kende en skid til den rigtige 96 og uden at have set den i virkeligheden, blev jeg lun på den.
Spyker skal lave en bil, som fænger på samme måde. :sunglasses SAAB og diesel er som en fisk på cykel.
Som tidligere nævnt, så finder kvinder en gammel SAAB mere designmæssigt attraktiv end mænd gør.
Som jeg også tidligere har øffet om, så blev jeg som 8-9-årig knægt, i '67-68, forelsket i 96'erens design, da jeg på Grønland fik en Tekno 96, lysegrøn. I Godthåb fandtes en Ford Taunus (Det flyvende Tæppe, min fars), nogle Rugbrød og 4-5 Land Rovers. Der var ikke plader på bilerne. Uden at kende en skid til den rigtige 96 og uden at have set den i virkeligheden, blev jeg lun på den.
Spyker skal lave en bil, som fænger på samme måde. :sunglasses SAAB og diesel er som en fisk på cykel.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Nu er SAAB i den situation at de skal sælge biler for at overleve.
Det der med at lave biler der falder i 6% af befolkningens smag holder bare ikke længere, også fordi at prisen gør at de første 50% ikke ser en saab som alternativ.
Altså er der 3% tilbage, der er pisse ligeglade med om der er bolte eller møjdrenge på fælge, osv.
Ud af de 3% vil ca halvdelen gerne have en diesel, så er vi nede på 1.5%, og dette er ikke nok til at få brød på bordet.
Det er godt at have principper. Men hvis det gør at man sulter ihjel, skulle man måske ændre strategi.
Det der med at lave biler der falder i 6% af befolkningens smag holder bare ikke længere, også fordi at prisen gør at de første 50% ikke ser en saab som alternativ.
Altså er der 3% tilbage, der er pisse ligeglade med om der er bolte eller møjdrenge på fælge, osv.
Ud af de 3% vil ca halvdelen gerne have en diesel, så er vi nede på 1.5%, og dette er ikke nok til at få brød på bordet.
Det er godt at have principper. Men hvis det gør at man sulter ihjel, skulle man måske ændre strategi.
MVH. Sven T.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- wittendorff
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
- Edwins

- Kontakt:
- Bare det fis med møbasser eller bolte ikke tilskrives mig.
Ja, jeg må jo nok strække sværd. Jeg tænkte ud fra eget synspunkt: Jeg købte min første SAAB som 18-årig, pga. dens design og dens konstruktion, specielt dens undervogn, som kun få moderne biler matcher.
Sådanne ting rager folk en høstblomst idag, hvor det sikkert ville være en smal sag at sælge en bil med pendulaksler og bagaksel med bladfjedre, bare den er billig.
- Så det slogan som SAAB brugte i gamle dage, kan vi enten helt glemme eller møje op i rectum: -Af personlige grunde.
Den afvigende "Flyvende tallerken" som SAAB engang var, er ikke mere..
Det var den ånd, som jeg troede at Victor søgte at genoplive.
Ja, jeg må jo nok strække sværd. Jeg tænkte ud fra eget synspunkt: Jeg købte min første SAAB som 18-årig, pga. dens design og dens konstruktion, specielt dens undervogn, som kun få moderne biler matcher.
Sådanne ting rager folk en høstblomst idag, hvor det sikkert ville være en smal sag at sælge en bil med pendulaksler og bagaksel med bladfjedre, bare den er billig.
- Så det slogan som SAAB brugte i gamle dage, kan vi enten helt glemme eller møje op i rectum: -Af personlige grunde.
Den afvigende "Flyvende tallerken" som SAAB engang var, er ikke mere..
Det var den ånd, som jeg troede at Victor søgte at genoplive.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- Edwins

- Kontakt:
Tjaee, det undrer så at i det af Wittendorf indlagte link, er fyldt med billeder af en passé bil, som kun findes på museer og i ganske få kørende eksemplarer og at den ene ende af Spyker siger at der er en 9-2 på brædtet, mens den anden side af Spyker siger at der ikke er planer om mindre end 9-3.. 
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- khrisdk
- Webmaster
Der er bare kommet mange flere aspekter ind i sagen.
Køreegenskaber er ikke nok, ej heller overlegen eller fremragende teknologi.
Ham der køber en Saab idag skal tage hensyn til mange flere faktorer. Det samm skal man som producent.
Folk vil ikke kun køre, og køre for fornøjelsens skyld. De vil ha alle deres hjemlige bekvemmeligheder med, og de vægter ofte højere end køreglæden og egenskaberne.
Og der skal tages hensyn til afskrivninger og grønne afgifter etc. o.s.v.
Det er vel også derfor der kommer så mange forskellige udmeldinger i anmeldelserne.
Forventningerne er højst forskellige
Den Saab NG9-5 der lige er bygget er en supercruiser der også kan køre friskt p.g.a. en masse elektronik..
Det er ikke det samme som en lille let bil med go-kart køreegenskaber der er højst fornøjelig i sving.
Der er bare kommet mange flere aspekter ind i sagen.
Køreegenskaber er ikke nok, ej heller overlegen eller fremragende teknologi.
Ham der køber en Saab idag skal tage hensyn til mange flere faktorer. Det samm skal man som producent.
Folk vil ikke kun køre, og køre for fornøjelsens skyld. De vil ha alle deres hjemlige bekvemmeligheder med, og de vægter ofte højere end køreglæden og egenskaberne.
Og der skal tages hensyn til afskrivninger og grønne afgifter etc. o.s.v.
Det er vel også derfor der kommer så mange forskellige udmeldinger i anmeldelserne.
Forventningerne er højst forskellige
Den Saab NG9-5 der lige er bygget er en supercruiser der også kan køre friskt p.g.a. en masse elektronik..
Det er ikke det samme som en lille let bil med go-kart køreegenskaber der er højst fornøjelig i sving.
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Vels
- SAAB-MANIAC
Det skal nok gå alt sammen, bare der eksporteres til USA - derovre er de kloge og tror tillidsfuldt på det en Victor vil fortælle dem..
Se bare http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE
"Saab is a geat car.." - de skal bare lære det, lige så vel som Fidel Castro er en sanger! Amen!
Se bare http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE
"Saab is a geat car.." - de skal bare lære det, lige så vel som Fidel Castro er en sanger! Amen!

- Edwins

- Kontakt:
Jeg kendte en pige som var ved at være færdig med High School, som mente at Tyskland lå i USA's nederste højre hjørne, altså omkring Florida. 
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- khrisdk
- Webmaster
Jeg syntes da lige jeg ville vise et andet bud på en lille Saab:
Et lille forslag til en Sonett IV.
Måske ikke så meget krom, men skidt:

Et lille forslag til en Sonett IV.
Måske ikke så meget krom, men skidt:

Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Edwins

- Kontakt:
Stjærten er mindre heldig. Kan ses i nederste indlæg på den website som bilen er pladret til med.
Stjærten er mindre heldig. Kan ses i nederste indlæg på den website som bilen er pladret til med.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- Jsa
- EXTREME SAAB FREAK
hvor mange 92 blev der egentligt produceret den gang. Sådan lige til en samenligning, så løb den sidste "gamle" mini af båndet i år 2000 i Birmingham, mens FIAT 500 blev produceret i over 4 millioner eksemplarer. Jeg tror at 92 betyder at det bliver en lille og kost-effektiv bil, der så at sige, giver: smør på brødet hos Hr. Müller. Hvis det derimod bliver et forsøg på ligesom de tidligere nævnte biler, at lave en morderne udgave, af noget som nok ikke så mange egentligt kender, eller relaterer til, så er det et skud ved siden af. VW's new beatle, blev jo aldrig nogen mega hitter, da den var så dyre som den var. Det er jo også begrænset hvor mange skud de har i bøssen. De skal vel nogenlunde ramme i første forsøg, hvis ikke det skal blive et alt for dyrt bekendtskab. Derfor tror jeg at vi nok ikke skal regne med volsomt meget gammel 92 i den nye 92
Nu:
Saab 9-3 2,2 TiD SE '00
Pre:
Saab 99 Turbo '78
Citroen Saxo 1.4i '98
Saab 99 GL '81
Saab 99 GL '84
Saab 99 Turbo '79
Saab 99 GL '81
Saab 9-3 2,2 TiD SE '00
Pre:
Saab 99 Turbo '78
Citroen Saxo 1.4i '98
Saab 99 GL '81
Saab 99 GL '84
Saab 99 Turbo '79
Saab 99 GL '81
- Vels
- SAAB-MANIAC
Prøv at kigge i denne som jeg skrev til ekstra stor udgaven af 9'eren på et tidspunkt
http://saab.toosmooth.dk/SAAB_historie_part1.pdf
Der står præcist hvor mange i hvilke år..
Prøv at kigge i denne som jeg skrev til ekstra stor udgaven af 9'eren på et tidspunkt
http://saab.toosmooth.dk/SAAB_historie_part1.pdf
Der står præcist hvor mange i hvilke år..