Bilen trækker mod højre. Styrekugle?
Redaktør: Bestyrelsen
- PoulDue
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Min bil (Saab 9000) trækker mod højre, og ydersiden af højre dæk er mere slidt. Jeg har fået at vide, at det skulle betyde at styrekuglen er slidt, i højre side. Er den sikker ? jeg har ikke kunnet mærke at der er slør i den.
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Min trækker også lidt til højre, her slider den venstre dæk på udvendig side... Min skal have en sporing på et tidspunkt, når den får nye dæk på alligevel...
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- Lars(9-5)
- SUPER SAAB FREAK
Hvis den altid har slidt ydersiden af HF eller du har været på en kantsten, er det nok sporingen det er galt med. Ellers er det bærekuglen eller styrekuglen det er galt med. Har haft en 900i 16V der sled kraftigt på inderside af VF, dette var en defekt bærekugle.
Hilsen Lars(9-5)
Hvis den altid har slidt ydersiden af HF eller du har været på en kantsten, er det nok sporingen det er galt med. Ellers er det bærekuglen eller styrekuglen det er galt med. Har haft en 900i 16V der sled kraftigt på inderside af VF, dette var en defekt bærekugle.
Hilsen Lars(9-5)
- PoulDue
Er der nogen af jer der kender den rigtige indstilling? Jeg prøvede at skrue den en omgang ud, da jeg regnede med at det ville give noget. iht sidste måling er det højre side der har mest toe in, så den skal nok ikke have så meget mere. På den anden side set burde toe in så vidt jeg ved ikke slide på ydersiden? Venstre dæk er ok
Mvh Poul Martin Due
Klubmedlemnr: 257 håndbremsebruger
9000 CS 2,3 turbo 92, 3" udstødning.
- saabbat
Har bilen været skadet? Det lyder lidt mærkeligt hvis bærerkugler er nye og du ikke kan mærke slør i styrkuglerne. Det er ikke min erfaring at forkert sporing kun slider det ene dæk. Den erfaring stammer fra biler uden servo. Når du tjekker for slør istyrekugler, må bilen ikke hænge med hjulet i luften.
Bjarne
Har bilen været skadet? Det lyder lidt mærkeligt hvis bærerkugler er nye og du ikke kan mærke slør i styrkuglerne. Det er ikke min erfaring at forkert sporing kun slider det ene dæk. Den erfaring stammer fra biler uden servo. Når du tjekker for slør istyrekugler, må bilen ikke hænge med hjulet i luften.
Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
- rene
- SAAB-PSYCHO
Bilen trækker ikke til siden hvis det bare er en defekt bærekugle...hvis kun det ene hjul er sporet skævt kan den sagtens slide det ene hjul...
Hvorfor ikke bare ofre et par hundrede kroner på en ordentlig sporing?...du kan alligevel ikke gøre det selv uden det rigtigte måleudstyr...og slidtagen på dæk og styrtøj er da meget dyrere end en sporing...
Hvorfor ikke bare ofre et par hundrede kroner på en ordentlig sporing?...du kan alligevel ikke gøre det selv uden det rigtigte måleudstyr...og slidtagen på dæk og styrtøj er da meget dyrere end en sporing...
- PoulDue
Jeg vil prøve at checke styrekuglen med bilen stående på jorden.
Min kærestes skoda trak til siden indtil hun fik skiftet bærekugle før sidste syn.
Saaben er iøvrigt synet i december. Men de ser jo ingenting.
Sporingen sagde 0 grader 20 min i venstre side, og 0 grader 24 min i højre side.
Spørgsmålet er hvad den skal være. Jeg tror ikke at 4 min kan betyde alverden.
Men jeg ved at det ofte ikke er de kvikkeste her i verden, der får lov til at spore ens bil. Så jeg vil gerne kende værdien først. Fx kendte Hjulcenteret ikke værdierne for en Opel Kadett City 79, da jeg kørte i en sådan. Jeg har iøvrigt fra FDM at ovenstående er udenfor fabriksindstillingerne. Men er det rigtigt?
Jeg vil prøve at checke styrekuglen med bilen stående på jorden.
Min kærestes skoda trak til siden indtil hun fik skiftet bærekugle før sidste syn.
Saaben er iøvrigt synet i december. Men de ser jo ingenting.
Sporingen sagde 0 grader 20 min i venstre side, og 0 grader 24 min i højre side.
Spørgsmålet er hvad den skal være. Jeg tror ikke at 4 min kan betyde alverden.
Men jeg ved at det ofte ikke er de kvikkeste her i verden, der får lov til at spore ens bil. Så jeg vil gerne kende værdien først. Fx kendte Hjulcenteret ikke værdierne for en Opel Kadett City 79, da jeg kørte i en sådan. Jeg har iøvrigt fra FDM at ovenstående er udenfor fabriksindstillingerne. Men er det rigtigt?
Mvh Poul Martin Due
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
- PoulDue
Tak for oplysningen.
Hvad er tallene i grader, og har du KPI og Camper vinklerne.
Det er jo for det meste grader udstyret viser.
Mvh
Poul
Tak for oplysningen.
Hvad er tallene i grader, og har du KPI og Camper vinklerne.
Det er jo for det meste grader udstyret viser.
Mvh
Poul
Mvh Poul Martin Due