10. mar 2008, 01:22
Tillad fremvisningen af et par billeder af fhv. rust, som jeg mener det skal laves. Det er et restaurationsprojekt af min allerførste bil, Spirit of '63 som jeg formedelst indkøbssummen 5.5 købte i 1979 og kørte i, i de næste 7 år, indtil den var så rådden at guderne sig må forbarme.
Så voldstonsrestaurerede jeg den, men projektet gik i stå.

Den er færdigsvejst, grund- og dækmalet, og alt haves, undtaget kofangerne, som var så uhjælpeligt plumrådne at de røg på dumpen. Den har så stået i min 50 kvm. garage og er fuld af alskens lort, men har ikke spist noget brød i alle disse år, i en altid 18-20°C. garage.
Her ser vi lidt korrosionsparanoia fra sidstfirserne. Når 2 pladelag voldbrændes sammen, ved punkt- eller CO2 svejsning, forsvinder alt maling, dej og anden rustbeskyttelse. Pga. kapillarvirkningen trænger fugt og væde ind mellem pladelagene og betingelserne for gæring er til stede.
Her er beslaget for støddæmperen bag nittet på, med jernhårde nagler og trykluftnittepistol, satme så beg, Bodysafe og stads sprøjtede ud mellem pladelagene. Der er brugt samme antal nitter som der var punktsvejsninger. Slut med råddenskab mellem pladelag. Se den stakkels bil, den er jo fanme svejset allevegne..
Man må så beklage at Gabriel støddæmperen er rådnet efter disse 16 år i dagligstueklima..
Filosofien var/er at når flyvere og lastbiler kan hænge sammen i nitter, så kan min bil bil sgu også, og så rådner den ikke.
Her en detalje fra forfjederens sæde, som strækker sig udaf i skærmen. Den del som er tættest på beskueren er hjemmelavet, og ses også sammensyet med resten af "foden" for fjederen. Skråstaget, som før var et gennemtæret vinkeljern, er nu et galvaniziertes vandrør.
Mvh. Edwins, komfurbanker, oplært af en dreven smed fra B&W (Vafaen er B&W.. ?

)
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262