Banner cycler

Projekt OG900 T8 1983 ombygning

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

slyngborg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

Projekt OG900 T8 1983 ombygning

20. jul 2008, 21:22

BILLEDER LÆNGERE NEDE I STOR STØRRELSE!

Så synes jeg det måtte være på tide til at skrive lidt projektet jeg går og arbejder på!

Jeg købte for godt et halvt år siden en fin blå og900 T8 fra Kim Verninge Auto, som var kommet til landet omkring årtusindeskiftet. Bilen var fra 83' men utrolig flor og velholdt i forhold til den høje alder. Motor og gearkasse er perfekte og der er ingen rust overhovedet udover et par bobler i skærmkasserne. Jeg købte samtidigt en T8 speciel fra Sverige som reservedels-bil og planen var derfor en ombygning til en 89'er med nye bremser osv!

Jeg har gået og lavet lidt små ting på bilen hele vinteren, blandet andet fjernet alt snavs osv. fra motorrummet og en masse andet!

Sidste uge skulle ombygningen fra de gamle bremser til de nye så i gang. Alle delene fra den svenske vogn var godt medtaget og derfor blev de forreste nav totalt adskilt, sandblæst og malet igen! Kaliber fik den samme tur. Drivknuder og aksler blev ligeså skiftet og den har fået nye bærekugler, styrekugler, støddæmper, skiver og klodser foran.
Bakaksel fik samme omgang med sandblæsning og maling, men kalibrene fra den svenske vogn var ikke til at rede så jeg fik 2 helt nye Bag i har den lige så fået nye støddæmper klodser og self. kaliber. Bilen er blevet sænker 45mm foran og 35mm bag i, men jeg kunne måske godt tænke mig den kom 10mm længere ned begge steder.

Jeg fik samtidigt indkøbt mig et par gamle superaero fælge som fik en ordentlig omgang i vinters! Jeg har monteret 225/40 dæk på dem og det ser altså kanon ud.

Efter en del timer på fliserne i de to sidste uger, har jeg byttede hele undervognen fra den svenske vogn over på min 83'er!

Så er der 5 billeder af bilen! (Hvis der er en som vil må i meget gerne smide dem op som live-billeder istedet for de her link!)

http://img87.imageshack.us/my.php?image=img3734gy0.jpg
http://img171.imageshack.us/my.php?image=img3735ap1.jpg
http://img87.imageshack.us/my.php?image=img3738ba8.jpg

http://img295.imageshack.us/my.php?image=img3737zi1.jpg
http://img146.imageshack.us/my.php?image=img3716bh3.jpg
Senest rettet af slyngborg 19. feb 2009, 16:51, rettet i alt 6 gange.

1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
slyngborg
Kontakt:

20. jul 2008, 21:55

Planen for den kommende tid!

- Klargøring af kofanger og airflow kit fra T8 speceil 1989

- Malling af kofanger for skørter! Hvilken farve? Nogen forslag? Jeg er mest til samme farve som bilen, men hvad siger i?

- Tigget rørsystem til ny indkøbt intercooler!

- Når Daniel engang for mig overtalt skal der MS på :wink:

Mvh Slyngborg
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

20. jul 2008, 22:17

Interessant projekt, må jeg sige! Jeg giver dig 100% medhold i 2 ting: Fælgene med de brede ruller ser rasende godt ud og er et meget sjældent syn på så gammel (og fin) en bil, som den her. Mht. lakering af skørterne ville jeg nok også selv foretrække at få dem indfarvet (er farven ikke Indigoblåmetal?). Det ser ligesom lidt mere "gennemført" ud.

Skulle du i mellemtiden have lyst til at eftermontere en orig. intercooler (indtil videre :wink: ), har jeg et komplet sæt liggende til en fornuftig penge. Jeg får aldrig selv brug for det, er jeg bange for :?
Uanset, hvad man måtte mene om dennes placering - bag venstre forlygte - er virkningen af den ikke til at tage fejl af! Jeg ved det fra min gode, gamle M81 900T. En vejtest med hård kørsel efterlader ingen tvivl om IC´ens effekt, når man straks åbner klappen og griber fat om hhv. tilgangs- og afgangsrøret fra denne: Temperaturdifferencen er aldeles mærkbar. Selv skriver SAAB, at den rent faktisk er i stand til nedkøle ladeluften fra ca. 120 gr. til det halve...FLOT! Kræver naturligvis, at man sørger for at holde luftpassagen fri, ex.vis fra spoilerens luftindtag. I mit tilfælde betød det, at oliekøleren måtte flyttes væk herfra, hvortil der blev fremstillet et sæt nye slanger i en længde, så den kunne monteres på gavlenden af den alm. køler - det virkede!!!

Jeg ser, at din udst.manifold tilsyneladende er i rigtig god stand. Ellers kunne det godt blive lidt problematisk at finde en god brugt uden revner og deslige. Med mindre man spørger mig, selvfølgelig 8) :lol:

Lykke til med projektet!

/Henrik
slyngborg
Kontakt:

20. jul 2008, 22:56

hf-eco-power skrev:Interessant projekt, må jeg sige! Jeg giver dig 100% medhold i 2 ting: Fælgene med de brede ruller ser rasende godt ud og er et meget sjældent syn på så gammel (og fin) en bil, som den her. Mht. lakering af skørterne ville jeg nok også selv foretrække at få dem indfarvet (er farven ikke Indigoblåmetal?). Det ser ligesom lidt mere "gennemført" ud.

Skulle du i mellemtiden have lyst til at eftermontere en orig. intercooler (indtil videre :wink: ), har jeg et komplet sæt liggende til en fornuftig penge. Jeg får aldrig selv brug for det, er jeg bange for :?
Uanset, hvad man måtte mene om dennes placering - bag venstre forlygte - er virkningen af den ikke til at tage fejl af! Jeg ved det fra min gode, gamle M81 900T. En vejtest med hård kørsel efterlader ingen tvivl om IC´ens effekt, når man straks åbner klappen og griber fat om hhv. tilgangs- og afgangsrøret fra denne: Temperaturdifferencen er aldeles mærkbar. Selv skriver SAAB, at den rent faktisk er i stand til nedkøle ladeluften fra ca. 120 gr. til det halve...FLOT! Kræver naturligvis, at man sørger for at holde luftpassagen fri, ex.vis fra spoilerens luftindtag. I mit tilfælde betød det, at oliekøleren måtte flyttes væk herfra, hvortil der blev fremstillet et sæt nye slanger i en længde, så den kunne monteres på gavlenden af den alm. køler - det virkede!!!

Jeg ser, at din udst.manifold tilsyneladende er i rigtig god stand. Ellers kunne det godt blive lidt problematisk at finde en god brugt uden revner og deslige. Med mindre man spørger mig, selvfølgelig 8) :lol:

Lykke til med projektet!

/Henrik
Hej Henrik

Tak for de fine ord! De har været en sej kamp uden luftnøgle lift osv. men god tilmodighed er vejen frem.

Men ja jeg synes sku resultatet blev ret godt! Den ser nu fin ud med den gamle front derfor er jeg også lidt betænkelig ved at sætte den nye front på. Den ser ikke så brutal ud som den gamle, men linjerne er pænere IMO.
Lakken er helt vildt flot forhold til hvor mange år bilen har kørt, den har dog kun kørt 180.000km og eftersigenden er det en ældre mand der har haft den før mig. Der er en stak regninger på bilen der overskider de første 30k :shock: .
Det bliver gennemført med indfavet skørter, men måske er det svært at ramme den rigtige farve - og ja det er en Indigoblåmetal. Man må jo tænke på at bilen dog har lidt år på bagen i solen osv. Men jeg ved det ikke!

Omkring den orginale intercooler har jeg jo også det sæt der sidder på den T8 speciel, men jeg tror nu jeg vil prøve at smide den store på. Den kan vidst gemmes meget af vejen!
Intercooler gør alverden til forskel, det bliver fantastiske at få den på.

Her i denne her uge skal jeg have trukket det håndbremse kabel om til baghjulene og vendt mekanismen ved håndbremsen.
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
slyngborg
Kontakt:

21. jul 2008, 17:25

Første test af den nye undervogn!

I dag blev bilen prøvet igennem på vej til arbejde. De nye bremser fungere som jeg havde håbet den bremser noget bedre og mere jævnt end det gamle system. Der er hverken rystelser eller noget fra bremserne så alt er perfekt.

Sækningen på bilen har hjulpet meget på hvordan den ligger på vejen, den gynger ikke mere og den styre rigtig fint igennem alle sving. Jeg har beholdt kræningsstabilsatoren bagpå, men har ikke sat den foran - efter flere tråde herinde og på Svenske sider der siger man skal pille dem af. De nye støddæmper er også passende hårdhed selvom det er standard Sachs.

Det eneste der driller er den skide udstødning, den banker på bagakslen så den skal vidst lige drejes lidt ved potten. Jeg havde prolemer med at mellempotten under bilen gik på allerede inden den blev sænket, men nu er det blevet rigtig slemt. Jeg har fået fat i et stykke rustfri rør istedet som skal sættes på, men kan den synes uden den potte?

mvh Slyngborg
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
Brugeravatar
SørenAK
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

Re: Projekt OG900 T8 1983 ombygning

21. jul 2008, 22:25

Søren Abildgaard Kristensen, medlem 317.
1978 99 turbo
1993 900i 2,1 Trionic 5,5
denelias

22. jul 2008, 22:21

Hold da op hvor er det en flot perle du der har fået fat i!! Den ser da bare super godt ud. Og det ser ud som om den bliver godt forkælet hos dig ;-) Keep it up
Mvh denelias
troels
SAAB-PSYCHO

22. jul 2008, 23:30

Ja flot bil og fedt projekt du har gang i.

mvh
Troels
Brugeravatar
Creed

23. jul 2008, 13:47

Ja den er rigtig flot. Og bliver om mulig endnu flottere med Airflow kittet.
Skal der en gang hvide blink på foran som prikken over i'et?
Mvh
Krede ~ (Kristian)
Brugeravatar
Jensen
Administrator

23. jul 2008, 14:49

Rigtigt fint projekt, og en rigtig flot bil. Jeg ville jo mene at den burde holdes original, men nu du er begyndt på den, så giv den da hele armen. Og de der fælge skriger jo nærmest på aero skørter, så go for it :)
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Deja-wuzzz
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

23. jul 2008, 15:56

Jeg fik samtidigt indkøbt mig et par gamle superaero fælge som fik en ordentlig omgang i vinters! Jeg har monteret 225/40 dæk på dem og det ser altså kanon ud.
Kan disse virkelig rotere frit med last på bagsædet , og en kurve kørsel ?
Jeg kører selv med samme fælg og kun med 195/50-16 , men med fyldt bagsæde m.m. kysser de lige de lidt bredere skærmforøger ( Aero m.m.)
men de skulle også kunne kradse på indersiden af hjulkasserne ifg. hvad jeg har hørt ,hvis man går op på 205/50
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
slyngborg
Kontakt:

23. jul 2008, 18:21

Deja-wuzzz skrev:
Kan disse virkelig rotere frit med last på bagsædet , og en kurve kørsel ?
Jeg kører selv med samme fælg og kun med 195/50-16 , men med fyldt bagsæde m.m. kysser de lige de lidt bredere skærmforøger ( Aero m.m.)
men de skulle også kunne kradse på indersiden af hjulkasserne ifg. hvad jeg har hørt ,hvis man går op på 205/50
Jeg har de ekstra strammme såkaldte campingfjedre på, som er blevet kortet lidt op og den har endnu ikke rørt inderskærmen eller noget, jeg kan dog ikke sige om den vil gøre det med de bredde areo kanter!
Jeg har taget kurver uden problemer og også med 2 personer bag i. Mit problem er bare den skide udstødning, jeg har altid synes den ligger ad h til på og900.

Til Creed; De ligger og venter på den nye front :wink:

Til Jensen; Ja de samme tanker har jeg gjort, men da jeg ikke har kunnet finde en ordenlig T16'er at gøre det med så blev det altså den her. Den bliver på den anden side endnu mere velholdt end den havde gjort hvis den blev som normalt forbrugsbil! Så ja jeg giver den hele armen også lige lidt tilbage igen :D
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
Brugeravatar
casper-fischer
SAAB-MANIAC

28. jul 2008, 19:14

det er en fin vogn og sjovt projekt med en t8 så når du er fertig uden på bilen må du igang med at få motoren peppet lidt :wink: . Jeg har sev kørt t8 fra 83 med aero skørter den fik også hele armen med ny renoveret motor og malet om og det hele men det er en anden snak.
Men med motoren ville jeg ofre en omgang ms motor styring som min bror Daniel (saabdaniel) byggede på hans 200 hk kom den lige op på med eneste der skulle laves om var en anden indsugningsmanifold med plads til elektroniske dyser. Den køre mega godt :P Men det er jo fremtid læs event daniels tråd om, projektet.
SEJ VOGN
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
slyngborg
Kontakt:

28. jul 2008, 22:57

Hej der!

Ja det er sjovt nok at rodde med sådan en gammel bil :wink: Ja jeg begynder så småt med motoren i denne her uge, jeg har lige fået ic rør hjem. Jeg har lavet styreboks mod på den og bankediode osv. men jeg har stilt den meget lavet på grund af at den ikke har ic og har stor tendens til at banke i den her varme. Men ja der skal gøres en del ved motoren, jeg har jo den store T3/t4 turbo som måske engang skal på, men der kan nu fint trækkes en del mere ud af den orginale. Daniel har prøvet at lokke med det MS og jeg tror da også det bliver aktuelt engang her i efteråret! Så han vil forhåbentlig give en hånd og lidt erfaring med.

Mvh Slyngborg

casper-fischer skrev:det er en fin vogn og sjovt projekt med en t8 så når du er fertig uden på bilen må du igang med at få motoren peppet lidt :wink: . Jeg har sev kørt t8 fra 83 med aero skørter den fik også hele armen med ny renoveret motor og malet om og det hele men det er en anden snak.
Men med motoren ville jeg ofre en omgang ms motor styring som min bror Daniel (saabdaniel) byggede på hans 200 hk kom den lige op på med eneste der skulle laves om var en anden indsugningsmanifold med plads til elektroniske dyser. Den køre mega godt :P Men det er jo fremtid læs event daniels tråd om, projektet.
SEJ VOGN
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

29. jul 2008, 09:10

Respekt!
Det er en sprød vogn du har fået fingrerne i der og den ser rasende godt ud. Hver gang jeg ser sådan et projekt klør det i fingrerne for at olie under neglene, men indtil videre må jeg nøjes med min Opel 9-3. Jeg ser frem til at se den næste gang der er træf et sted!

Hvide blink forest og så lige et par vent covers bagtil så er den i skabet!
Billede
slyngborg
Kontakt:

29. jul 2008, 17:45

Vels skrev:Respekt!
Det er en sprød vogn du har fået fingrerne i der og den ser rasende godt ud. Hver gang jeg ser sådan et projekt klør det i fingrerne for at olie under neglene, men indtil videre må jeg nøjes med min Opel 9-3. Jeg ser frem til at se den næste gang der er træf et sted!

Hvide blink forest og så lige et par vent covers bagtil så er den i skabet!
Tak der! Jeg ser dit gule lyn engang i mellem fra Skanderborg mod Ry. Jeg kører mellem Ry og Skanderborg hver dag også! Men jeg må vidst tage mig sammen til at komme til træf næste gang også.

Ja jeg har de hvide blinklys liggende til den, men de rigtige vent covers kan jeg pt ikke støve op :cry:

Mvh Slyngborg
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

29. jul 2008, 17:51

Send en besked til dvj herinde. Dennis vil jeg tro er manden er kan hjælpe med de vent covers du søger, og måske lidt andre sprøde detaljer.

Jammen så blink og vink da lige næste gang :) Det hænder at jeg går i zombie mode bag en eller anden gammel mercedes med 60 km/t og ikke ser de modkørende....
Billede
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

29. jul 2008, 17:56

I øvrigt, når du nu bor så tæt på så må vi da lige nyde en kølig pils sammen :-)
Så kan jeg jo også se projektet up close og så vil det temmelig sikkert være hyggeligt oven i hatten!
Billede
slyngborg
Kontakt:

29. jul 2008, 23:27

Vels skrev:Send en besked til dvj herinde. Dennis vil jeg tro er manden er kan hjælpe med de vent covers du søger, og måske lidt andre sprøde detaljer.

Jammen så blink og vink da lige næste gang :) Det hænder at jeg går i zombie mode bag en eller anden gammel mercedes med 60 km/t og ikke ser de modkørende....
Hehe ja det kan jo ske! Jeg har blikket et par gange men begge gange har det været på vej ud af Skanderborg der hvor midterrabtten er meget bred :wink:

Jeg har lige sendt en PM til dvj så må vi se om han ligger inde med lidt lir.

Iøverigt skulle der vel ikke være problemer med at syne bilen med de her bremser vel? det er jo tybegodkendt til en og900. Der var en fra mit arbejde der påstod at jeg ikke kunne syne bilen nu - men det tror jeg nu ikke på!

Og ja vi kan da lige mødes en dag! Jeg vil også gerne se den Viggen tæt på.

Mvh Slyngborg
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
slyngborg
Kontakt:

8. maj 2009, 18:32

Så er det tid til at få lagt lidt billeder ud af mit projekt igen!

Der er sket en lille ændring i projektet. Første tanke var faktisk at bygge bilen helt om til det nye facelift også, men det kan jeg altså ikke få mig selv til mere. Er blevet vildt glad for den gamle bullnose .

Siden jeg har skiftet undervogn til årgang 87, har bilen kørt fantastisk. Tiden har derfor mest gået med at få motor til at yde lidt mere. Da bilen er fra 83’ er der jo ikke intercooler på så her i vinter er en stor intercooler monteret i fronten. Den er monteret på den lette måde med alu rør og clamps, men effekten er nu ikke til at tage fejl af. Udover intercooler har den self. APC mod, med justerbar potentiometere inde i bilen og bankediode osv. Og det lille trick med at file lidt af stoppet til tændingsforskydelsen under tryk. Det sidste der er sket er at jeg har svejst et 3” batteri bøj til den – kan varmt anbefales.

Alt dette samt en masse trimme arbejde har resulteret i at den godt kan lade 1bar uden tændingsbanken overhovedet  Men da jeg vil skåne motoren lidt har jeg kørt den ind så den lader 0,8 konstant og der er der også super fint træk og intet tændingsbanken.
Udover det mekaniske, er der kommet lys læder kabine i (Tak til Henrik Solgaard, for en god handel) Og hvide blinklys.

Næste skridt:
- Aero skørter (Bullnose)
- Whale tail

http://img5.imageshack.us/img5/3939/p1010602c.jpg
http://img5.imageshack.us/img5/2788/p1010601jxn.jpg

Mvh Slyngborg
Senest rettet af slyngborg 8. maj 2009, 19:54, rettet i alt 1 gang.
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
Brugeravatar
Jsa
EXTREME SAAB FREAK

8. maj 2009, 18:58

Det er jo simpelthen ren kærlighed til bilen, der strømmer ud, når man læser om hvordan du pusler om din lille baby. Smukt Smukt. er ordet.
Nu:
Saab 9-3 2,2 TiD SE '00
Pre:
Saab 99 Turbo '78
Citroen Saxo 1.4i '98
Saab 99 GL '81
Saab 99 GL '84
Saab 99 Turbo '79
Saab 99 GL '81
Brugeravatar
eckhart
EXTREME SAAB FREAK

8. maj 2009, 19:25

Det er en hamrende flot bil. Har selv haft en T8 4 dørs fra '84 i samme farve. Det var med blødende hjerte den blev solgt. Super projekt og flot arbejde.

Personligt ville jeg også beholde den originale front!

/Carsten
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)

Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
Brugeravatar
Jensen
Administrator

8. maj 2009, 19:30

Det ser da ikke helt tosset ud med de slanger og rør til den IC. Pas dog på med varmebandage. Hvis ikke batteribøjet er af rustfri stål, så er der risiko for at det tærer op på rekorttid da kondens sætter sig i bandagen.
Rigtig flot kabine også, man bliver helt misundelig, så flot håber jeg også min egen t8 '83 kommer til at fremstå.

MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
casper-fischer
SAAB-MANIAC

8. maj 2009, 21:49

fed gammel øse. Har haft en t8 fra 83 ogaå. Tror måse jeg har noget aeroskørter til at ligge til netop din model men er ikke sikker måse henrik solgård købte det, :confused
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
slyngborg
Kontakt:

8. maj 2009, 22:00

casper-fischer skrev:fed gammel øse. Har haft en t8 fra 83 ogaå. Tror måse jeg har noget aeroskørter til at ligge til netop din model men er ikke sikker måse henrik solgård købte det, :confused
Hey Casper!

Jeg tror du har solgt dem til Henrik ;-) Fordi jeg har nemlig købt det jeg manglede af ham! Jeg mangler stadig det lille stykke efter døren foran, det har jeg desværre ikke, men håber lidt på at kunne lave en af de andre stykker om da jeg har 2stk. af noget.

Mvh Slyngborg
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
Brugeravatar
casper-fischer
SAAB-MANIAC

8. maj 2009, 22:04

jep det var nok det havde ikke hele sættet Perfekt
Brugeravatar
Ydegaard
Kontakt:

8. maj 2009, 23:12

Har du ikke også en bule i skærmen der skal rettes ud? ;)
slyngborg
Kontakt:

8. maj 2009, 23:25

Ydegaard skrev:Har du ikke også en bule i skærmen der skal rettes ud? ;)
Jo det kan du tro.. Et uheldigt møde min lille bil havde med det andet køn, hun kom heldigvis ind og sagde det var hende. Men synd er det.

Det skal laves ude ved Thyregod når jeg kan undvære bilen i en uges tid ;-)
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
slyngborg
Kontakt:

31. jan 2010, 14:29

Update.

Ja selvom det er vinter kan man jo godt hygge sig med lidt forskellige ting!

Her er et par billeder af min Navigator monteret i midterkonsollen og nye dørsideplader beklædt med kulfiber folie. Pladen i konsollen er en 1,5mm alu plade som er skuret fast imellem konsollen og "rodekassen". Ja rodekassen hedder den ved mig, da jeg ikke kan holde styr på tingene dernede så det er godt den er væk ;-)

Synes selv det er blevet vellykket, borset fra det lille mærke ved clipsen! Der kom jeg desværre til at trykke på folien da de skulle monteres, men det kan sagtens trækkes ud igen.

Billede

Billede
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

31. jan 2010, 14:42

Flot arbejde, Slyngborg! 6 kokkehuer.. :D
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
RuneSM
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

31. jan 2010, 15:10

Drønfed kongekaret!
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
Den_Gamle
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

31. jan 2010, 20:45

Uhh. Nu begynder Edwins at uddele kokkehuer.. :)

Men enig, Den er sgu fin :D
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
slyngborg
Kontakt:

28. feb 2010, 20:56

News 27/02

Jeg havde desværre indbrud i min bil sidste weekend, hvor hele bilen blev tømt for værdier - ØV!
Jeg havde problemer med at få nøglen i tændingen efterfølgende, så jeg tror måske de har haft noget dernede også. Da jeg ikke vil miste min bil synes jeg det måtte være på tide med en alarm. Jeg købte i sommers en Selca Fm 7.10 alarm som jeg ikke har fået monteret, så den måtte i.

Jeg har i denne weekend med pappers hjælp fået den smidt i bilen! Det lykkedes os ikke at finde "styreboksen" til centrallåsen - vi troede den sad under torpedostykket ved passagersiden som den gør på nogen af 0g900'erne! Men det gjorde den ikke! Så vi byggede det ind over styremotoren i føresiden, hvilket fungere fint.

Jeg kan faktisk kun anbefale denne alarm, det er ikke en bling bling alarm med diverse åndsvage funktioner, men en robust og fin kvalitetsalarm.
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

1. mar 2010, 06:12

Den sidder over luftdysen til føderne i højre side! Husk dog at skifte venstre foreste centrallåse motor, da det sikkert kun er en kontakt!
MVH Lars Kristensen
slyngborg
Kontakt:

1. mar 2010, 11:18

Kaas skrev:Den sidder over luftdysen til føderne i højre side! Husk dog at skifte venstre foreste centrallåse motor, da det sikkert kun er en kontakt!
Ja det kan ske den er der!

Ja har jo self. skiftet den motor ellers går idéen jo lidt af systemet.
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab

Tilbage til "Projekt Forum"