Efter et succesfuld velgørenhedseventyr fra Århus til Mali (Afrika) i en gammel og brugt 1987 Pajero sidste vinter - er vi igang med at, planlægge næste eventyr ad den sydlige SIlkevejen til Mongoliet i sensommer / efteråret 2010.
Formålet med turen er eventyr og velgørenhed - sponsorgaver (børnetøj, legetøj, skoleartikler) gives til børnehjem i Kyrgystan (evt. Uksbekistan), mens de overlevende biler sælges på auktion, hvor midler går til humanitære projekter.
Egentlig er jeg lidt vedmodig over, at bruge en og900 til projektet, men efter erkendelsen af, at det er mit liv som sættes på spil - så tror jeg næppe, at det er et dårligt valg
Vi håber på, at der kan oprettes en fastråd på SKD - da vi ønsker, at I vil følge med i projektet og samtidig bakke op omkring projektet med viden, dele og humor. Derfor bliver billeder, opdateringer og forhåbentligt video (link til youtube) lagt op på tråden.
Så står du, kære læser, med en Saab (andre biler accepteres også), som næppe klare næste syn uden seriøs hjælp og har en måned til rådighed med titlen "Eventyr" - så tag med!
Med venlig hilsen
Jacob Lanng "Knights of the Silkroad"
www.kots.dk (ikke opdateret i skrivende stund).