Hej.
Jeg er den heldig ejer af en Saab 9K fra 1984!! Den er en dejlig gammel velholdt bil med 200.000 km på tælleren. Den har sikkert været dyr i sin tid, idet dne har læderstue, cruise control og kørecomputer og sædevarme. MEN sædevarmen virker ikke. I min Haynes manual står der at der skal være en 3 trins kontakt til sædevarmen, men det er der ikke i min bil for den kontakt kom åbentbart først i 1985-86. Jeg har haft læderet af sædet men jeg kan ikke se nogle tråde som er brændt over. Er det nogen som lige ved hvad der er galt, sidder der en temp sensor i sædet og hvordan tester jeg om den virker ? er sædevarmen forbundet med seleføleren som sidder i passagersædet (den virker fint).
Håber der er en elektro-mech som kan hjælpe
Sædevarme på 9K
Redaktør: Bestyrelsen
- labr_dk
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Det er meget sandsynligt at det er tænd-sluk kontakten (3-trin reostat-kontakten) som er gået.
Jeg har 2 nye (har siddet monteret i 1 måned ialt) liggende, som du kan få billigt, hvis du er interesseret (100,- pr. styk). Jeg mener at huske de ligger på 6-800 i nypris pr. styk.
Du er også velkommen til at komme forbi, så kan du prøve at skifte kontakterne og se om det funger (selvom det bliver sværere og sværere at teste pga. udetemperaturen
.
Hvis du er interesseret så mail mig på labr@nnit.com (bor lige uden for Kbh).
mvh
Lars
Jeg har 2 nye (har siddet monteret i 1 måned ialt) liggende, som du kan få billigt, hvis du er interesseret (100,- pr. styk). Jeg mener at huske de ligger på 6-800 i nypris pr. styk.
Du er også velkommen til at komme forbi, så kan du prøve at skifte kontakterne og se om det funger (selvom det bliver sværere og sværere at teste pga. udetemperaturen
Hvis du er interesseret så mail mig på labr@nnit.com (bor lige uden for Kbh).
mvh
Lars
Livet begynder ved én bar; navnet på min bar er 9-5 aero '00 
- flemming_B_9000T
- SAAB NET NYBEGYNDER
Hej Tak for tilbuddet med de nye kontakter. Men som jeg skrev så er min 9000 den allerførste model, og blev der IKKE brugt tretrins kontakter, der er et trin og det er temp. reguleret (har jeg fået at vide af en, vist nok, klog gut).