9. nov 2009, 17:32
Hej med jer... Jeg er totalt Saab nybegynder, har lige købt en Saab 9000 CD fra 94, dejlig bil, kører den hjem (den laver lidt lyd fra et eller andet sted hvor remmen kører), da jeg er næsten hjemme giver jeg den lidt krudt og lige pludselig er det som om motoren kører meget stramt, så tager jeg koblingen (og så går motoren i stå), får den igang igen ved at slippe koblingen, men kører stadig stramt (som om den bliver motor bremset), da jeg så drejer ind dør motoren da jeg bliver nød til at bruge koblingen... da jeg så prøver at starte den igen kan den ikk rigtig dreje motoren, selv med en booster på...

, dagen efter prøver jeg så at lade noget mer strøm og så starter den igen... men igen virker det som om den går stramt, starter jeg den uden at røre gassen kan den godt stå i tomgang, men giver jeg gas dør den så snart den kommer ned i omdrejninger... (puh ha ja sorry lang forklaring), det skal siges at koblingen til klima kompresseren er gået og strømmen er taget fra (har hørt at den kan sætte sig, men tror jeg nu ikk den er, kører rundt efter jeg igen har fået gang i den igen...)
Er der nogen der kan hjælpe mig omkring dette???? kan det være en af remstrammerne der er gået kold og ikk rigtigt kan dreje, vandpumpe, generator eller???? nogen der har prøvet det her??
På forhånd tak...