Banner cycler

Benzinpumpe sidder fast

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Øffe
EXTREME SAAB FREAK

Benzinpumpe sidder fast

4. apr 2005, 17:49

Hej allesammen,

Her i eftermiddag ville jeg lige hive den defekte pumpe ud af min benzintank, troede jeg. Den sidder uhjælpeligt fast :evil:

Er der nogen hemmeligheder man skal kende, når man vil hive en benzinpumpe ud af en benzintank på en og900??

Mvh.
Øffe

Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

4. apr 2005, 19:52

Hej Øffe

en lygte er en god ting at have ved hånden så du kan lyse lidt ned i tanken og se hvor og hvad det er der gør at du ikke kan hive pumpen op.

nu kan jeg ikke huske hvilken årgang din er men i min som er fra 1990 sidder der nogle slanger og sager på pumpe huset som af en eller anden årsag fylder mere end der er plads til i hullet og derfor er man nød til at lirke pumpen lidt fra side til side for at få den op
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Ytting
SAAB NET NYBEGYNDER

6. apr 2005, 07:52

Hej ØFFE

Du ved godt at gummipakningen omkring pumpen skal af medens pumpen er nede i tanken,før den kan komme ud?Husk at lade al benzinen løbe ud af huset inden du tager det ud af tanken,der er ca 1/2 L der skal løbe ud mens man langsomt trækker pumpen ud af tanken.
Ellers skal den være lige til at tage ud uden probs.ellers må der være noget der har løsnet sig og sidder i klemme.

Ytting
Øffe
EXTREME SAAB FREAK

6. apr 2005, 07:59

Hej Ytting

Tanken har været tom i et års tid, så jeg tror nok på at der er noget der har sat sig fast. Jeg prøver lige at kigge på det igen i dag.

Mvh.
Øffe
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

6. apr 2005, 08:46

Casper_Ankersen skrev:Hej Øffe

en lygte er en god ting at have ved hånden så du kan lyse lidt ned i tanken og se hvor og hvad det er der gør at du ikke kan hive pumpen op.

nu kan jeg ikke huske hvilken årgang din er men i min som er fra 1990 sidder der nogle slanger og sager på pumpe huset som af en eller anden årsag fylder mere end der er plads til i hullet og derfor er man nød til at lirke pumpen lidt fra side til side for at få den op
..hvis ik du lige har en lygte så brug en lighter.. så skal du heller ikke bruge penge på frisør det næste års tid.. ;-)
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

6. apr 2005, 09:18

:lol:
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum

Tilbage til "Modern Forum"