30. sep 2009, 22:15
boc:
Jeg er principielt enig, og hvis jeg skulle sælge stumper eller en bil (læs SAAB) så vil jeg da også helt sikkert sætte den til salg herinde i en måneds tid før den sættes på dba eller gul&gratis, simpelthen fordi jeg stoler lidt mere på de folk der færdes herinde, og samtidig vil jeg helst sælge til en herinde og derfor måske også give lidt rabat ift en udenforstående.
Jeg mener da også helt bestemt at der er plads til noget useriøst snak, det er jo den der gør at man bruger flere timer daglig på denne side, og febrilsk trykker opdater hvis ikke lige der er kommet nye indlæg i en ½ time
Jeg tør af den grund heller ikke påtage mig at skulle sortere seriøse og useriøse indlæg. Både af den grund at de useriøse som regel er de mest underholdende, men også fordi det kan være svært at fastlå brugerens motiv for indlægget. Dette kan jo være (og er i de fleste tilfælde) velment.
På samme måde kunne det jo også være en sælgers intention at en SKD-bruger skulle have mulighed for at købe et sæt gummistøvler eller et 1000 liters akvarium til en meget favorabel pris inden det blev solgt til en udenforstående fremmed person på DBA. Lidt ligsom hvis man sætter noget til salg på jobbets eller den lokale sportsforenings opslagstavle.
Men som altid vil der være nogle der irriteres over useriøse (ift. SAAB) salgsannoncer, og det fjerner da også fokus fra det centrale; vor fælles interesse for SAAB.
Problemet er at dette kan risikere at tage overhånd, og tillades det nu kan det være svært at stramme op senere, hvis det skulle udvikle sig. Det er altid lettere at slække på reglerne end at stramme dem.
Jeg har ikke selv været med til at formulere reglerne, men jeg er så mærkeligt skruet sammen i hovedet at jeg som grundregel mener at regler er til for at skulle overholdes. De fleste regler giver mening hvis man lige tænker dem igennem, og dette gælder alle steder i samfundet. Så kald mig bare regelrytter. Hellere det end autonom.
Lidt ligsom i militæret hvor man havde et ordsprog når man skulle tale i radio:
Tænk, tast, tal!
Altså tænk den besked igennem du vil sende via radioen, inden du begynder at plapre derudaf.
På samme måde kan man herinde sige: Læs dit indlæg grundigt igennem inden du trykker udfør, og hav forummets regler i baghovedet.
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99