service på ac
Redaktør: Bestyrelsen
- villads
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
er der nogen der kender et godt sted i københavnsområdet hvor det er godt at få lavet service på ac-anlægget?
- per
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
En og anden nævnede et angiveligt godt og reelt sted i Roskilde: www.klimasystem.dk i Roskilde. Det er jo ikke i hovedstaden, men noget længere væk?
Jeg har ikke selv været, men noterede mig det, da jeg bor i Taastrup.
Mvh.,
Per
En og anden nævnede et angiveligt godt og reelt sted i Roskilde: www.klimasystem.dk i Roskilde. Det er jo ikke i hovedstaden, men noget længere væk?
Jeg har ikke selv været, men noterede mig det, da jeg bor i Taastrup.
Mvh.,
Per
#101 - En to tur bo -----
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
- villads
iøvirgt, så har der tidligere været nævnt noget om nødvendigheden af eftersyn af klima/acc. Jeg har lige læst at et korrekt fyldt anlæg bruger 3-4 hk, men et der ikke er korrekt fyldt bruger 12-14hk. så måske at det alligevel var en god ide at få det efterset en gang imellem
9KCDE2,3Taut.95.sævsjø.camp
1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

En korrekt anlæg kan på varme dage tage op til 7HK især hvis varmen i kabinen ikke luftes ud efter stilstand. Hvis anlægget er påfyldt med for meget kølemiddel eller indeholder luft dvs ikke korrekt suget tomt før påfyldning, vil toptrykket stige og systemet kan tage op til 13-14 HK. Dette er skadeligt for kompressoren og forbruget kan kun komme et sted fra : Benzin tanken.
Hvis der er forlidt kølemiddel på anlægget kan kompressoren ikke suge alt olien hjem fra anlægget og den løber tør med harveri tilfølge.
Mit råd må være påfyld korrekt mængde og tjek skueglasset på resivertanken, hvis det bobler mangler der væske, eller kondensatoren er for varm og eller til stoppet med snavs mv. Hold altid kondensatoren ren for snavs mv.
I er velkomme med spørgsmål ang. a/c anlæg da jeg er i kølebrancen.
Viking
Hvis der er forlidt kølemiddel på anlægget kan kompressoren ikke suge alt olien hjem fra anlægget og den løber tør med harveri tilfølge.
Mit råd må være påfyld korrekt mængde og tjek skueglasset på resivertanken, hvis det bobler mangler der væske, eller kondensatoren er for varm og eller til stoppet med snavs mv. Hold altid kondensatoren ren for snavs mv.
I er velkomme med spørgsmål ang. a/c anlæg da jeg er i kølebrancen.
Viking
- villads
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
- autoanders
- Kontakt:
viking er det ikke sådan at den rigtige mængde kølemiddel er det antal grader der uden for + et antal grader som er målt på din tryk side så har du den rigtige mængde kølemiddel dvs efter min mening er det på med ur se trykket og så ved vi hvor vi er .www.slettet grundet GDPR.....dk
- villads
slettet grundet GDPR...., laver du service på ac? mvh
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
- autoanders
- Kontakt:
- viking

Til Villads. Skueglasset sidder ovenpå den sorte recivertank under kompressoren. Recivertanken er forbundet i røret efter kondensatoren og før fordamperen i ventilations kassen.
Jeg vil IKKE anbefale hjemmeservice af a/c anlægget, ud over rengøring af kondensator for snavs og døde "dyr". Overlad opfyldning mv. til proffesionelle, så som slettet grundet GDPR.... , klimasystem eller din lokale kølemand. De har det nødvendige udstyr og er trænet til opgaven. Ved selvservice kan man meget let ødelægge et følsomt system. HUSK mindre end 1 dråbe fugt indvendigt kan stoppe systemet totalt.
Jeg vil IKKE anbefale hjemmeservice af a/c anlægget, ud over rengøring af kondensator for snavs og døde "dyr". Overlad opfyldning mv. til proffesionelle, så som slettet grundet GDPR.... , klimasystem eller din lokale kølemand. De har det nødvendige udstyr og er trænet til opgaven. Ved selvservice kan man meget let ødelægge et følsomt system. HUSK mindre end 1 dråbe fugt indvendigt kan stoppe systemet totalt.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking

Til Anders , Jeg sender lige en PM lidt senere ang. A/C
Only young once, immature for ever.
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"