Banner cycler

Spillerum mellem stempel og ventiler

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

krfogh
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Spillerum mellem stempel og ventiler

22. maj 2004, 01:58

Hej alle.
Bilen: Saab 900 Turbo 16, 1986.
Problem: Min kæde er gledet henover det ene knasthjul (indsugn.)grundet en defekt i knasthjulet, og motoren gik ud. Der står 'check engine' i displayet på instrumenterne. Ved nogen om der er plads/spillerum nok til ventilerne hvis kæden glider? eller er de baldret?
På forhånd tak

Kristoffer

Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

22. maj 2004, 11:46

Hej Kristoffer.
Phuha, det lyder ikke godt. Jeg tænker næsten at dine ventiler har fået tryk og blevet skæve. Kæden virker jo ligesom en tandrem og hvis den springer på de biler som har sådan en, så risikoen for bøjet ventiler meget stor. Det er bl.a. ford slem til.
Hvis det var mig, som var i din situation så vil jeg afmonterer topstykket og kontrollere om det er noget, som har taget skade. Og hvis den ikke fejler noget, så få topstykket planslebet og trykprøvet inden du monterer den igen.

MVH. Lars - Nordjylland
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

22. maj 2004, 22:14

Hej Kristoffer.

Jeg tror desværre at Lars har ret. :(

Hvis du vælger at få renoveret topstykket, har jeg 16 stk. nye ventiltrykkere, hvis du vil have dem skiftet. Prisen kan vi snakke om

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

24. maj 2004, 01:47

hej kristoffer

jeg holder med de to andre der er ikke plads til ventilerne når en kæde springer eller glider nogle tænder sorry. jeg har et ny renoveret topstykke som passer på din liggende til 1500 kr. den er planslebet og pudset i kanalerne osv. lige til at montere.
My Turbo Turns Faster Than Yours
krfogh
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Overvejelser

24. maj 2004, 22:41

Tak skal I have for indlæggene! Jeg havde godt samme mistanke, men hvis I nu lige vidste noget der kunne spare mig fra at afmontere toppen ville det jo have været skønt! Men på med vanten, og så må jeg jo rykke toppen af!
Til Jakob Jensen: står topstykket med knaster og ventilløftere? Er den polering af kanalerne lavet som tuning/optimering??
Tak for jeres interesse!

Mvh Kristoffer
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

24. maj 2004, 23:16

hej kristoffer

toppen er komplet med knaster og ventiler og lyftere og det hele. pudsningen af kanalerne er lavet som en optimering ikke en disideret tuning...
My Turbo Turns Faster Than Yours

Tilbage til "Modern Forum"