Hej
Er der nogen der ved om man selv kan polere en ridse i forruden væk.
En af vinduesviskerne faldt af og inden jeg nåede at stoppe den havde den taget tre ture hen over ruden og lavet en fin ridse. Med en negl kan jeg mærke ridsen.
Bjarne
Ridse i forruden
Redaktør: Bestyrelsen
- saabbat
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Det tvivler jeg på, men kan man, vil jeg da gerne vide det 
Ellers kan de mange glas-virksomheder der laver stenslag sikker hjælpe dig!
Daniel.
Ellers kan de mange glas-virksomheder der laver stenslag sikker hjælpe dig!
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- SAW
- EXTREME SAAB FREAK
Tror jeg heller ikke du (selv) kan.. hvis man sliber i ruden forsvinder ridsen godt nok, men området bliver uklart!
De glasvirksomheder der laver stenslag fjerner jo heller ikke stenslaget, men putter blot noget i der forhindrer stenslaget i at udvide sig..
Men man kan da ringe og spørge et firma eller en glarmester! - Lad os vide hvad du finder ud af..
De glasvirksomheder der laver stenslag fjerner jo heller ikke stenslaget, men putter blot noget i der forhindrer stenslaget i at udvide sig..
Men man kan da ringe og spørge et firma eller en glarmester! - Lad os vide hvad du finder ud af..
- Jan
- Kontakt:
Du kan prøve med wienerkalk og sprit blandet til en tyk "grød" det er et stort arbejde, jeg opgav efter at have forsøgt at fjerne ridser fra en isskraber. Det er et råd jeg en gang læste i Motor (mener jeg) men det kan være at ruderne var blødere dengang.
Mvh. Jan
Du kan prøve med wienerkalk og sprit blandet til en tyk "grød" det er et stort arbejde, jeg opgav efter at have forsøgt at fjerne ridser fra en isskraber. Det er et råd jeg en gang læste i Motor (mener jeg) men det kan være at ruderne var blødere dengang.
Mvh. Jan
Mvh. Jan
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.
http://www.saab-brochuresamling.dk
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.
http://www.saab-brochuresamling.dk
- krfogh
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Lyder som en træls affære du er kommet ud i der... Ved nogen om forruden i en 900 fra 1993 er presset eller limet i?? Hvis den er presset i er det rimelig nemt at skifte den...
Mvh Kristoffer
Mvh Kristoffer
Kristoffer
Har 01-2014 indkøbt en Imola-rød '97 9000 Aero! Den skal kildes under maven til den spinder som en kattemis
21-02-14 Bilen er nu synet og jeg påbegynder en omfattende klargøring.
Knirker't så virker't
Har 01-2014 indkøbt en Imola-rød '97 9000 Aero! Den skal kildes under maven til den spinder som en kattemis
21-02-14 Bilen er nu synet og jeg påbegynder en omfattende klargøring.
Knirker't så virker't
- saabbat
Ja, det er brandirriternde for jeg skal til syn i maj. Udskiftning af forruden er ikke lige det jeg havde lyst til bruge en fire fem tusinde på.
Bjarne
Ja, det er brandirriternde for jeg skal til syn i maj. Udskiftning af forruden er ikke lige det jeg havde lyst til bruge en fire fem tusinde på.
Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
- LasseB-T8
- ULTRA SAAB FREAK
Tror desvære ikke du kan pudse den væk...
Det er jo en lang ridse hvis det er over hel ruden...
Men det er da et forsøg værd at ringe til et glas firma..
MVH
Lasse
Som ødelagde en forude til en Mercedes sprinter i sidste uge... Skide hansker der får visker armen til at glide ud af hånde og ned i ruden hehe...
Det er jo en lang ridse hvis det er over hel ruden...
Men det er da et forsøg værd at ringe til et glas firma..
MVH
Lasse
Som ødelagde en forude til en Mercedes sprinter i sidste uge... Skide hansker der får visker armen til at glide ud af hånde og ned i ruden hehe...
- Øffe
- EXTREME SAAB FREAK
Jeg har også ridser i synsfeltet og har ringet rundt for at høre hvad jeg kunne gøre. Jeg fik til sidst den nedslående (af www.netglas.dk) besked at jeg ikke måtte polere det væk, fordi der er stor risiko for at man "laver" spejlinger i forruden efter endt polering. Man kan ikke altid se disse spejlinger, men tydeligt mærke dem da der er tendens til at de giver hovedpine
www.netglas.dk skal i øvrigt have 1500 kr for at skifte til en ny forrude på en og900. og så er det ligegyldigt om det er "klar" eller tonet!!!
Mvh.
Øffe
www.netglas.dk skal i øvrigt have 1500 kr for at skifte til en ny forrude på en og900. og så er det ligegyldigt om det er "klar" eller tonet!!!
Mvh.
Øffe
- nal
- SUPER SAAB FREAK
Ridser i forruden er næsten umulige at polere væk! Har brugt - jeg tror det var en hel sommer
- på at prøve. Brugte wienerkalk, polerpasta (til både glas, lak, glasfiber m.v.), tandpasta - you name it! Ridserne bliver mindre, men forruden bliver - som nævnt af SAW - let forvrængende at kikke igennem. Måtte til sidst give op og sætte en ny forrude i. Tro mig - spar på krudtet og glem det.
- saabbat
Tak for jeres svar.
Øffe - den pris på 1500 kunne tyde på at forruden ikke er limet i. Det var opmuntrende. Jeg glemmer aldrig dengang jeg måtte skifte forrude i en charmant til 4000 kr og så skrotte bilen to år efter.
bjarne
Bjarne
Tak for jeres svar.
Øffe - den pris på 1500 kunne tyde på at forruden ikke er limet i. Det var opmuntrende. Jeg glemmer aldrig dengang jeg måtte skifte forrude i en charmant til 4000 kr og så skrotte bilen to år efter.
bjarne
Bjarne
Bjarne Dalgaa
- Øffe
- EXTREME SAAB FREAK
Jeg har da ihvertfald konstateret at forruden i min bil ikke var limet i. Jeg fik en brugt forrude sat i for 4-5 måneder siden ude ved Nielsens Auto i Verninge - med DYBE ridser i synsfeltet vel at mærke. Arbejdet blev gjort "orange" til en tusse. Utilfredsheden blev ikke mindre da jeg fandt ud af at ruden faktisk var blevet utæt. Gummilisten, som ruden sidder i, var ikke blevet skiftet, ej heller havde den været afmonteret bilen. Det kunne jeg se fordi bilen på et tidspunkt har fået et lag klarlak (hvor forruden heller ikke blev afmonteret
), og "forseglingen" mellem ruden og lak var intakt.
Mvh.
Øffe
Mvh.
Øffe