6. aug 2009, 14:58
Lollikken skrev:svenT16 skrev:hvorfor skulle de lave en bil der ikke var holdbar? en SAAB9-3 ss har fantastiske køreegenskaber. en SAAB uden turbo

(dur ikke) så skulle det da lige være en tt

, men de forurener...
plads til en masse lir,,,, køb en Hummer..
I mine øjne er der en vej vist, og det er en lille bil i golf klassen. med en 2 liters turbomotor, fortsæt designet fra aero x lad den koste det samme som en audi a3. eller måske lidt billigere.
bare min mening.
Jeg tror vist vi snakker forbi hinanden

At en bil er holdbar er ikke en selvfølge og ligeledes med køreegenskaber, der tror jeg bare at SAAB ejere er blevet lidt forkælet, og det er det jeg mener vi skal tilbage til
Når jeg siger SAAB uden turbo så mener jeg at min 2,3 suger klarer sig fint op mod en masse biler og er pålidelig på motorvejen. Og så skal der en Turbo på for at give det ekstra spark i forhold til andre
Lir
i Cockpittet. Lys, info display, evt. HUD, diverse indstillinger, tænding i midterkonsollen osv. Plads (Volumen) vil jeg mene er rigeligt af 9000/9-5 klassen, men det er ikke et krav.
hehe ok nu taler vi samme sprog igen.
jeg er enig med dig med det indvendige i bilen.
jeg ved ikke om det at lave en retro saab er vejen frem. de biler der sælger mest lige nu er vel fortsat små biler der ikke er retro modeller på nær fiat 500. den er til gengæld yderst vellykket. jeg håber ikke de laver en Kia picanto, men noget der passer ind i Golf klassen. Så hvad design angår skal de bare klø på, og finde på noget nyt.
hvad motor angår ser vi jo VW opruste gevaldigt med meget små volumener og med trykladning. så 2,3 motoren håber jeg bliver gemt væk. den får du ikke solgt i europa. den er for tørstig, og i visse lande bliver man brand beskattet når man kommer over 2 liter, desværre. og så tror jeg da på en fin Diesel motor i programmet. 9-5 med diesel kører fremragende.
og hvis jeg ville have en bil der ikke gik i stykker købte jeg mig en Honda. Ja jeg er ked af at sige det, men jeg har valgt en bil med sjæl, motor, spækket med udstyr, men billig og fejlfri er den ikke.
men sådan har jeg valgt, det er ikke alt her i livet der behøver at være kedeligt.
SAAB bliver nødt til at tage chancer, og dette indebærer ikke at lave biler magen til dem der kørte i 70-80èrne. nej nye biler.
et kinesisk ordsprog siger: Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læ skærme, og andre vindmøller.
SAAB skal bygge "vindmøller" ellers dør de inden du kan nå at sige Mika Hakkinen.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..