Det er en 78'er turbo.
I lettere adskildt tilstand. Karossen, har set bedre dage, både under, og udenpå, og forsæder, og himmel, indvendig, samt motorrum, er ikke lige just som da det forlod samlebåndet.
Men det er faktisk lige det, det hele drejer sig om. At vi skal lave den sammen, sådan at det, når den er færdig er vores bil. Jeg glæder mig i hvert fald meget til at komme i gang.
Lidt om bilen. Dener hentet i sverige for 2 år siden, men har alt i alt stået 4 år, siden den sidst kørte. Stande, er som sagt nok måske ikke super, men det er et udemærket udgangspunkt. En lækker detalje, er at de svenskere der havde den, har været ved at tune på den, så der er en anden turbo på. Der er to olierør, og to vandrør hen til turboen, Så kan det ikke passe at det kan være en mitzu de har sat på? Den externe wastegate, er i hvert fald væk, og røret fra manifolden, og dertil er blændet af.
Jeg ved ikke hvordan med afgift, hvis den kommer til at ligne en nyere Saab for meget, om det så er det, er skal betales afgift af? Den tid, den sorg. Tania har lagt et par billeder ind på vores hjemmeside, så dem vil jeg lige linke til, så i kan se krabatet.
http://www.123hjemmeside.dk/skovandersen1/21290843