Hej alle sammen.
Jeg er den lykkelige ejer af en Saab 900i T8.
har haft bilen i ca ½ år, for en 2 månder siden begynte koblingen at opfører sig underligt, den tabte tryk hele tiden.
dev. man skulle starte hvær kørre tur med at sidde og pumpe med koblingen. det tryk kunne den så holde lidt tid hvor efter den så tabte det igen.
det blev jeg så træt af og sendte den til mekaniker
som så skiftede nogle gummi dimser i hoved cylenderen.
det hjalp i ca 1 uge hvor efter trykket forsvandt igen...
men det havde dog hjulpet lidt så det kørte jeg med i 1½ måden hvor efter jeg sendte den til mekaniker igen....
denne gang en anden hos Asbjørnauto i silkeborg
han skiftede så de samme gummoi dimser en gang til og sagde at alt skulle fungerer igen ! det gjorde det også i ca 1 måned....
er der nogen der har et bud på hvad der evt kan være galt ???
Mvh Kokker(Jacob)
Saab 900i Kobling taber tryk
Redaktør: Bestyrelsen
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- kokker
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Kontakt:
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
Er det hver gang bilen har holdt stille et stykke tid eller er det når man holder koblingen i bund at trykket forsvinder.www.slettet grundet GDPR.....dk
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Hmm, kunne det ikke være slavecylinderen?
Du har fået renoveret hoved-cylinderen, to gange, hmm, lyder umiddelbart som unødvendigt i mine ører! Det eneste jeg kan tænke på, i forbindelse med hoved-cylinderen er, at der kan være kommet et par riller i dem, der slider de nye pakninger i stykker...
Daniel.
Du har fået renoveret hoved-cylinderen, to gange, hmm, lyder umiddelbart som unødvendigt i mine ører! Det eneste jeg kan tænke på, i forbindelse med hoved-cylinderen er, at der kan være kommet et par riller i dem, der slider de nye pakninger i stykker...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- kokker
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Kontakt:
Den taber trykket stille og roligt, jeg har ikke prøvet at den taber trykket mens man holder nede. kun når man ikke bruger den.
når jeg ligger og kører by kørsel skal jeg sidde og pumpe liv i den mellem krydsende....
<b>Saab-Daniel</b>
ja det var heller ikke lige planen(det var nok lidt min egen skyld) fik ikke sagt til det andet værksted at hovedcylenderen havde fåey rep.kit("Gummi dimser"
)
det er som om at nogle gange kan den holde trykket 1-5 dage og så taber de det igen , og andre gange taber de det med det samme...
Den taber trykket stille og roligt, jeg har ikke prøvet at den taber trykket mens man holder nede. kun når man ikke bruger den.
når jeg ligger og kører by kørsel skal jeg sidde og pumpe liv i den mellem krydsende....
<b>Saab-Daniel</b>
ja det var heller ikke lige planen(det var nok lidt min egen skyld) fik ikke sagt til det andet værksted at hovedcylenderen havde fåey rep.kit("Gummi dimser"
det er som om at nogle gange kan den holde trykket 1-5 dage og så taber de det igen , og andre gange taber de det med det samme...
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
Hvis den bruger bremsevæske er der en utæthed.Det er det første du skal vide.Bruger den væske skal du se slavecylinder + rør er fugtige .Er der ingen forbrug af bremsevæske er det din hovedcylinder der er defekt og nu kommer jeg nok ud i et uvejr når jeg siger at livet er for kort til at renovere
sådanne ting (har brede skuldre).WWW.slettet grundet GDPR.....DK
sådanne ting (har brede skuldre).WWW.slettet grundet GDPR.....DK
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Hehe, De kan i det mindste være bøvlede at få af, Anders 
Jeg renoverede min, og syntes 100 kroner var billigere end en ny, mener den stod i en tusse?
Den kører heldigvis endnu, så man kan være heldig...!
Daniel.
Jeg renoverede min, og syntes 100 kroner var billigere end en ny, mener den stod i en tusse?
Den kører heldigvis endnu, så man kan være heldig...!
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- kokker
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Kontakt:
men ellers deler jeg din holdning !!! jeg det holder ikke at den slags går i stykker, det skal bare virke !!!
men i første omgang prøver jeg og få fat i et rep kit og se om det hjælper....
hvad med slangerne ... skal de evt skiftes ???(også)
men ellers deler jeg din holdning !!! jeg det holder ikke at den slags går i stykker, det skal bare virke !!!
men i første omgang prøver jeg og få fat i et rep kit og se om det hjælper....
hvad med slangerne ... skal de evt skiftes ???(også)
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
1 - Afmonterer det sorte plast afdækning mm. som er over koblingen.
2 - Lav det tryk som du kan, med koblingen!
3 - Få en til at hjælpe med at ligge et rør e.lign med en tykkelse på 5 mm "tror jeg det er" hele vejen rundt imellem fingerne trykpladen, så koblingen er koblet ud hele tiden!
4 - Slip koblingspedalen igen, og så kan du skrue slavecylinderen og udrykker leje ud!
1 - Afmonterer det sorte plast afdækning mm. som er over koblingen.
2 - Lav det tryk som du kan, med koblingen!
3 - Få en til at hjælpe med at ligge et rør e.lign med en tykkelse på 5 mm "tror jeg det er" hele vejen rundt imellem fingerne trykpladen, så koblingen er koblet ud hele tiden!
4 - Slip koblingspedalen igen, og så kan du skrue slavecylinderen og udrykker leje ud!
MVH Lars Kristensen
- kokker
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Kontakt: