Men den skal lige hjem over dammen...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0404448969
Jeg har ikke tjekket fragt, men tør heller ikke byde uden at kende fragt prisen.
Held og lykke hvis nogen springer på.
Monte Carlo motor på ebay billigt..
Redaktør: Bestyrelsen
- g-maretti
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Det der er med 99 % sikkerhed ikke en Monte Carlo motor, som mange fejlagtigt tror, men derimod en motor med alm. krumtap, men separatsmøring.
Mange er blevet taget i r.... med disse motorer. Det er en motor, som kun er leveret til det amerikanske marked, og kun i 1967. Motoren yder kun de 42 hk, som en standard maskine.
En Monte motor har rød motorblok, hvorimod disse us motorer har den grønne farve, kendt fra standard maskinen:
850cc Standard LD 7320443 732045 7320021 7320029
This was an optional engine for the 1967 95 and 96. It has oil injection like the MC 850 and the GT 850 engines except it has standard porting and low compression with T-shaped counter weights on the crankshaft. These engines are often painted red to look like an MC850. BE CAREFUL. Engine produces 46 horsepower and was originally painted dark green.
Mange er blevet taget i r.... med disse motorer. Det er en motor, som kun er leveret til det amerikanske marked, og kun i 1967. Motoren yder kun de 42 hk, som en standard maskine.
En Monte motor har rød motorblok, hvorimod disse us motorer har den grønne farve, kendt fra standard maskinen:
850cc Standard LD 7320443 732045 7320021 7320029
This was an optional engine for the 1967 95 and 96. It has oil injection like the MC 850 and the GT 850 engines except it has standard porting and low compression with T-shaped counter weights on the crankshaft. These engines are often painted red to look like an MC850. BE CAREFUL. Engine produces 46 horsepower and was originally painted dark green.
Senest rettet af g-maretti 19. apr 2009, 21:46, rettet i alt 1 gang.
Venlig hilsen
Glenn Maretti
Shriken var uden separatsmøring, og kun på 820 kubik af hensyn til amerikansk forureningslovgivning. Shriken har desuden vinylsæder i stedet for stof.
M.h.t. de amerikanske1967 modeller med grønne motorer med separatsmøring, afslører bilerne sig på andre punkter i forhold til eksempelvis en MC.
De har fælge med ovale ventilationshuller og 5 hjulbolte, hvor Sport/MC/Special har runde ventilationshuller i fælgen og kun 4 bolthuller
M.h.t. de amerikanske1967 modeller med grønne motorer med separatsmøring, afslører bilerne sig på andre punkter i forhold til eksempelvis en MC.
De har fælge med ovale ventilationshuller og 5 hjulbolte, hvor Sport/MC/Special har runde ventilationshuller i fælgen og kun 4 bolthuller
Venlig hilsen
Glenn Maretti
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
- Fra Gunnar A. Sjögrens "Bilar på SAAB-vis", side 89:
Årsm. 1967, SAAB 96/SAAB 96 V4
Ch. nr. 420 001-458 526
SAAB 96. Variant med 42 HK 2-taktsmotor, i USA benämnd Shrike. Förekom (i USA) i två versioner, med separatsmord resp. blandsmord motor.
Årsm. 1967, SAAB 96/SAAB 96 V4
Ch. nr. 420 001-458 526
SAAB 96. Variant med 42 HK 2-taktsmotor, i USA benämnd Shrike. Förekom (i USA) i två versioner, med separatsmord resp. blandsmord motor.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- g-maretti
Ok - der var jeg vist lidt for hurtig. Hvis man tager sig tid til at læse teksten i annoncen, står der jo faktisk, at motoren er en "rød" motor. Hvis de angivne numre passer, må man formode at der er tale om en ægte MC motor:
850cc
Monte Carlo
7325145
732515
7310121
7310129
Redesigned engine for the 1966-67 Monte Carlo 850 and 1966 95 and 96 Special. The 95 and 96 Specials had front disc brakes, four lug wheels, dual-pipe exhaust systems and a Monte Carlo 850 engine and transmission producing 60 horsepower. This engine was also used in the 1966 and 1967 Sonett II's where slight polishing and triple side draft carbs on a single throttle shaft allowed for 70 horsepower. Engines were painted red/orange.
Og Edwins, jeg bøjer mig i støvet for din research
850cc
Monte Carlo
7325145
732515
7310121
7310129
Redesigned engine for the 1966-67 Monte Carlo 850 and 1966 95 and 96 Special. The 95 and 96 Specials had front disc brakes, four lug wheels, dual-pipe exhaust systems and a Monte Carlo 850 engine and transmission producing 60 horsepower. This engine was also used in the 1966 and 1967 Sonett II's where slight polishing and triple side draft carbs on a single throttle shaft allowed for 70 horsepower. Engines were painted red/orange.
Venlig hilsen
Glenn Maretti
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Ja hvis man lige havde en oplagt transportmulighed så var den budt på
Men mon ikke det løber sig op i en hel del?
www.SaabMuseum.dk
Saab 9-5 Aero 2011, Saab 9-3 Aero 2001, Saab(-Lancia) 600 1985, Saab 900 T16 Aero 1984, Saab 900 T8 1979, Saab Sonett 2 TT 1967, Saab 96 TT 1966, Saab 96 Sport 1963, Saab 96 TT 1962, Saab 92 1955
Saab 9-5 Aero 2011, Saab 9-3 Aero 2001, Saab(-Lancia) 600 1985, Saab 900 T16 Aero 1984, Saab 900 T8 1979, Saab Sonett 2 TT 1967, Saab 96 TT 1966, Saab 96 Sport 1963, Saab 96 TT 1962, Saab 92 1955
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Ohh, tak. Jeg bøjer mig endnu dybere for din viden om 96 TT.
Jeg har prøvet en Sonett II med extra power i totaktsmotoren. Med disse 68-70 HK går den ganske godt til vaflerne i sådan en let bil.
(Nogle af klientellet herinde med 200-225 HK i kæften på deres biler må ryste på hovedet af vores forkærlighed for disse gamle biler med 38-55-60 heste. Hvad de så ikke har i heste har de i køreegenskaber, som er fuldt på højde med en 50 år nyere bil. Sjælen i disse biler fremstilles ikke længere.
)
Ohh, tak. Jeg bøjer mig endnu dybere for din viden om 96 TT.
Jeg har prøvet en Sonett II med extra power i totaktsmotoren. Med disse 68-70 HK går den ganske godt til vaflerne i sådan en let bil.
(Nogle af klientellet herinde med 200-225 HK i kæften på deres biler må ryste på hovedet af vores forkærlighed for disse gamle biler med 38-55-60 heste. Hvad de så ikke har i heste har de i køreegenskaber, som er fuldt på højde med en 50 år nyere bil. Sjælen i disse biler fremstilles ikke længere.
En rigtig bil har langsliggende motor.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- SteenHansen
- EXTREME SAAB FREAK
Lange ture i den nyere saab med de mange Hk, afslappet og hurtig fremfærd f.eks. ned gennem Tyskland.
TT og V4 til en dag som i dag hvor solen skinner og pruttelydene breder sig hæftigt over de snoede småveje sammen med den blå røg, det er en rigtig slapper på kort tur i det dansker sommerland, nu hvor bøgen er ved at springe ud.
Jeg forstår begge synspunkter, og det er jo derfor vi grundlæggende har forkærlighed for samme mærke.
Steen
Lange ture i den nyere saab med de mange Hk, afslappet og hurtig fremfærd f.eks. ned gennem Tyskland.
TT og V4 til en dag som i dag hvor solen skinner og pruttelydene breder sig hæftigt over de snoede småveje sammen med den blå røg, det er en rigtig slapper på kort tur i det dansker sommerland, nu hvor bøgen er ved at springe ud.
Jeg forstår begge synspunkter, og det er jo derfor vi grundlæggende har forkærlighed for samme mærke.
Steen
SAAB - the most intelligent car ever built.
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Til dato den mest præcise definition af hvorfor vi alle holder så forbandet meget af at køre rundt i de 4-hjulede stålkasserSteenHansen skrev:Hver ting til sin tid Edwins.
Steen
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Vels
- SAAB-MANIAC
Jammen... jeg ville da ikke have postet den hvis jeg ikke havde tjekket cast nummeret først.
Der var faktisk tale om en ÆGTE MC850 motor, dog uden oliebeholder til seperat smøring.
Til de ikke indviede kan numre og farver findes her : http://www.vsaab.com/html/twostroke.htm
Der er ikke noget odiøst i at slå ting op
Uha jeg ville gerne have sådan en op under neglene
Der var faktisk tale om en ÆGTE MC850 motor, dog uden oliebeholder til seperat smøring.
Til de ikke indviede kan numre og farver findes her : http://www.vsaab.com/html/twostroke.htm
Der er ikke noget odiøst i at slå ting op
Uha jeg ville gerne have sådan en op under neglene