Banner cycler

Saab turbo spørgsmål markant huggen..ikke tøven

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Veng
SAAB NET NYBEGYNDER
Kontakt:

Saab turbo spørgsmål markant huggen..ikke tøven

16. maj 2004, 23:39

Saab 9000 turbo 1990 2,0

Bilen har kørt 270.000 km har fået ny kæde og lyder sund ingen tikken mv, men bilen har meget uens trækkraft, men efter lidt huggen kommer det et godt kraftigt moment og jeg vil mene at alle hkér er hjemme.

Det er meget træls og ikke bare almindelig turbotøven men ujævn motor træk tror i det er på tændingssiden eller mappe-siden er er det måske noget helt andet.?

Skifter dumpvalven i morgen men tror ikke det er den eller måske er det lidt utæt eller sidder stemplet fast i den ..

Tror i I kan hjælpe er der nogle der har prøvet noget liggende??

Veng

Gæst

17. maj 2004, 14:54

din bil er så gammel at der ikke er map-sensor
Gæst

17. maj 2004, 19:21

Hej " gæst ".

88b - 90 med Di tænding har Map -sensor den sidder inde under instrumentbordet V.Side .... :)

Veng.
Er problemet først kommet efter kæde skift ???

Mvh .
Veng
SAAB NET NYBEGYNDER
Kontakt:

17. maj 2004, 21:17

Den har gjort det tidligere end kædeskiftet og det er i min filosofi ikke noget så drastisk der er fejl men noget styring mæssigt, defekte ventiler tænding fejl eller ligende Bilen er med DI

Nej, hvor er det træls, bilen kan godt, men den hugger bare så meget under acc. jeg synes faktisk den er ret kvik, og det er ikke fordi den over-lader -går ikke i det røde feldt.

En ny dumpvalve behøver den at være en stempel model og hvad er forskellen på den alm. og den til luftmassemåler..

Veng
Brugeravatar
K.Hansen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

17. maj 2004, 23:39

Hej Veng.

Har du kontroleret dine NGK :) tændrør ???
Evt. Prøve at låne en Di tændkassette fra en bil der køre uden problemer . SAAB værksteder har en BLÅ tændkassette til at prøve med.

Hilsen Kenneth
9000 CC Turbo -90
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
Veng
SAAB NET NYBEGYNDER
Kontakt:

18. maj 2004, 01:15

Nu bliver det mærkeligt..

Jeg har i aften haft dumpvalven af og har sat den til at blæse ud i det fri så kunne den trække væsenligt mere jævnt hvis ikke endda helt godt(læs næsten som den skal). Men så kunne den ikke stå i tomgang mere ..det må jo være den forskel der er på en åben dumpvalve og en der er til massemåler??..

For det ikke er løgn så prøvede jeg så at flytte det hele tilbage igen OG NU STÅR BILEN 1600omdr i tomgang jeg har tjekket og tjekket det er tæt.. den kører nu med den samme fejl som i hele tiden tror simplet hen den orginale dump er blevet træt i fjederen og lufter lidt ud mens der lades kan det lade sig gøre ??

FOR NU AT GØRE AFTEN PERFEKT så kan jeg fortælle at instrumentslyset ikke lyser mere og sikring Nr 13 er ikke sprunget..???? Hold da fast hvor er jeg uhelding hvad er der sket..

Veng
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

18. maj 2004, 23:58

Veng, du er lidt uheldig.. Men Jeg er nu ret sikker på din Dump spiller dig et puds... HVis bilen næsten er tilbage til normalt når den lufter til det fri, burde der været noget i vejen... Stoppede du hullet til hvor dumpen normalt "dumper" luften, dvs røret fra luftfiltert til turboen? Ellers vil du suge falsk luft uden om luftmasse-måleren og dermed ødelægge benzin-blandingen...
Angående forskellene på dumpventilerne... Først skal du beslutte dig om du vil have den (for nogen, inklusiv mig selv, fede) lyd (Whoosshhh) en åben ventil giver, eller du vil have en recirkullering som den der sidder på nu. Vælger du det sidste ville jeg rende ud og smide de 300 kr en ny koster. Vil du gerne have lyden nu du er igang med en lille smule investering, skal du have en dobbelt-stemplet, således den kan holde stemplet nede i tomgang, og dermed ikke forstyrre denne.. Jeg har sidstenævnte på min... En FORGE motorsport, lækker sag der bare virker og lyder kanon...
Angående din tomgang, lyder meget som en utæthed...
Håber lidt af ovenstående kan hjælpe, ellers vend tilbage...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Veng
SAAB NET NYBEGYNDER
Kontakt:

20. maj 2004, 00:42

DET ER DEN FEDESTE DAG LÆNGE

4 nye tændrør , ny luftmængdemåler, NY DUMPVALVE(helt klart defekt) men de andre fik bilen til at gå VÆSENTLIG bedre både i kørsel og tomgang ... NY ruller vi ... lys alt virker og jeg har lige sat 17" på og er bare så glad for bilen...

TAK for tilbagemeldinger på mine tekster..

Note fra min side er at dumpvalen var det største problem derefter luftmængdemåler der faktisk kostede 2400,- dumpen 300,- ?? men de er givet godt ud WHOOOOOSSS det går godt..

SAAB-daniel kan jeg hører din ?? Herning?? Mail(film?)
Brugeravatar
Saab-daniel
Kontakt:

20. maj 2004, 06:26

Daniel er i Ikast, dvs tæt på herning... Veng, hvor er du fra? Du skal bare sige til, så får du en prøver hos mig, det ingen problem :D ... Men jeg må jo nok advare dig, du bliver afhængig :D Har intet digitalt kamera eller videokamera, ellers ville jeg gern opfylde dit ønske... KANON at høre, at vi har endnu en fornøjet saab-ejer i folden :D
Daniel
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

Veng
SAAB NET NYBEGYNDER
Kontakt:

20. maj 2004, 23:46

Jeg bor i Videbæk og er i Herning hver dag...måske skulle vi sammen få ændret vores F-Pot til 1300.. 200hk ?? det er måske billigere med 2 biler....

Keld
Brugeravatar
Saab-daniel
Kontakt:

21. maj 2004, 12:32

Tjo, men ville det ikke være nemmere at gøre selv? Der er MASSER af instruktioner at hente på nettet, så når jeg på et tidspunkt får mulighed for at køre med mere tryk (Skal minimum have en IC monteret) regner jeg med selv at modificiere min box... Tag eventluet et kig på www.900aero.com under "tech" og derefter "apc" der er masser af informationer at hente...
Jeg har i øjeblikket læseferie fra min skole, så det skulle nemt være muligt at mødes... Du kan bare sige til hvornår det passer dig, så skal jeg se om det ikke passer ind...
Jeg har sendt dig en PM med mit telefon-nummer
Daniel.
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

Tilbage til "Modern Forum"