Kære Saabejerne,
Har lige købt en 9000 aero, men har brug for nogen som har erfaring i at indregistrere en sådan - og specielt hvordan jeg holder registreringsafgiften nede.
Jeg kender proceduren, men der er nok nogen som har et fif.
kh
Niels
Saab 9000 afgift - bilen er købt!
Redaktør: Bestyrelsen
- Flemming
- ULTRA SAAB FREAK
Da jeg importerede min og900 Aero 1991 105.000 km i 2003, blev den foreløbige vurdering sat voldsomt højt (50.000,- i foreløbig afgift). Ved betalingen medbragte jeg diverse eksempler på brugte biler fra Bilbasen og T&S's egne vurderinger fra deres hjemmeside. Jeg argumenterede fredsommeligt og fik nedsat den foreløbige vurdering til 40.000,-. Ved den endelige vurdering fik jeg yderligere 5.000,- retur, så afgiften blev i alt 35.000,-, hvilket også er en mere rimelig (omend stadig høj) afgift for den gamle bil.
T&S kender de fleste biler og prisen i DK, og sætter nok i de fleste tilfælde afgiften "rimeligt". Der er nok ikke rigtig nogen fif, bortset fra, at man IKKE skal sætte bilen i stand før den er vurderet endeligt, og så måske vælge en speciel og veludrustet bil, hvor der er store forhandleravancer i DK.
Flemming
Det eneste fif er vel
Jeg tog diverse eksempler med
Da jeg importerede min og900 Aero 1991 105.000 km i 2003, blev den foreløbige vurdering sat voldsomt højt (50.000,- i foreløbig afgift). Ved betalingen medbragte jeg diverse eksempler på brugte biler fra Bilbasen og T&S's egne vurderinger fra deres hjemmeside. Jeg argumenterede fredsommeligt og fik nedsat den foreløbige vurdering til 40.000,-. Ved den endelige vurdering fik jeg yderligere 5.000,- retur, så afgiften blev i alt 35.000,-, hvilket også er en mere rimelig (omend stadig høj) afgift for den gamle bil.
T&S kender de fleste biler og prisen i DK, og sætter nok i de fleste tilfælde afgiften "rimeligt". Der er nok ikke rigtig nogen fif, bortset fra, at man IKKE skal sætte bilen i stand før den er vurderet endeligt, og så måske vælge en speciel og veludrustet bil, hvor der er store forhandleravancer i DK.
Flemming
Det eneste fif er vel
Jeg tog diverse eksempler med
- marcel
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Min 9K'er blev oprindeligt forhåndsvurderet til 45.000 men endte på det halve. Primært i mit tilfælde, tror jeg, var at værdien blev sat efter 1. reg. dato, der var 2.1.90, mens bilens VIN afslørede at den var fra 88, og diverse oplysninger fra nettet viste at det endda var en tidlig 88'er. Så vær omhyggelig med at få den så gammel som muligt!
Prøv også at få nogle ærlige forhandlervurdringer. Altså hvlket prisskilt de selv ville sætte på, hvis bilen - salgsklar - skulle stå i deres vindue.
Jeg tror også det hjælper hvis man selv er ærlig og ikke bruger en masse krudt på at fortælle dem hvor elendig en bil man har købt, men erkender hvor den er god - og f. eks. - som jeg gjorde - vedlagde en del billeder af rustskader, hullede gummilister å. sår'n.
Held og lykke. Hvor gammel er den?
(Mailer dig gerne mit ansøgningsdok. hvis det har interesse.)
Mvh
Prøv også at få nogle ærlige forhandlervurdringer. Altså hvlket prisskilt de selv ville sætte på, hvis bilen - salgsklar - skulle stå i deres vindue.
Jeg tror også det hjælper hvis man selv er ærlig og ikke bruger en masse krudt på at fortælle dem hvor elendig en bil man har købt, men erkender hvor den er god - og f. eks. - som jeg gjorde - vedlagde en del billeder af rustskader, hullede gummilister å. sår'n.
Held og lykke. Hvor gammel er den?
(Mailer dig gerne mit ansøgningsdok. hvis det har interesse.)
Mvh
Den der ager med suge kommer også frem
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
- turbosøren
- EXTREME SAAB FREAK
Jeg har fået forhåndsvurderet en 900 AERO fra 91, umiddelbart lød den "automatiske" vurdering på 32.000,- i afgift, så kørte jeg ud og tog en rolig snak med dem og fik den ned på 25.000,- ! Så jeg tror pointen er at du skal være ÆRLIG og VENLIG, de er trods alt også mennesker som os andre! Prøv ikke at snyde dem for de har den nødvendige information til en realistisk vurdering.
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Et lille råd: Læg MEGET vægt på den er fra 96...
Held og lykke...
Daniel.
Held og lykke...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/