Hej
Håber at kunne hente lidt hjælp her i forummet, har dog allerede fået masser af hjælp fra saab-ven i Slagelse.
Det drejer sig om en 9000 cd 1992, 2.3 turbo aut., der med jævne mellemrum går på fejl på traction control systemet, dvs. speederen bliver hård og den går ad h.... til.
De sidste par dage har der ikke været noget, men så idag er det sådan at fejlen allerede kommer når jeg starter bilen og ikke forsvinder selvom jeg stopper og starter igen.
Jeg har skiftet den der ventil oppe ved torpedoen et par gange og har også i disse dage lånt en anden og prøvet med, desværre uden resultat.
Spjældhuset blev skiftet for et års tid siden, jeg har tjekket alle slanger m.v..
Jeg har netop skiftet gearkasse og det er faktisk derefter at problemet er blevet forværret, men det kan selvfølgelig været tilfældigt.
Håber nogen kan hjælpe, inden jeg kører bilen i havnen.
Hilsen Søren
Traction control
Redaktør: Bestyrelsen
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Hej Søren. Nu ved jeg ikke meget om 9000 især ikke TCS. Men du kunne godt lyde som en irret "ved jeg ikke om det er stavet rigtig" stik eller sonsor. Jeg oplevede engang på en mercedes sprinter, at multi stikket til styring boksen var irret til, så perioisk lyste TCS lampen og den ville ikke tage gas, den kunne kun køre 50 km/t og så røg den af helved til. Det er jo selvfølgelig også en TD.
Men multistikket blev renset og sprinter'en træk igen.
Men multistikket blev renset og sprinter'en træk igen.
MVH Lars Kristensen
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
- lvoturbo
- EXTREME SAAB FREAK
gælder det også en 9000 2,3T 91-93" ???
det mest udbredte er ventilen som sidder oppe ved topedopladen som går i stykker,, den som har vacumslanger til spjældet.
har du checket om dine vacumslanger er i orden??? i værste fald er det spjældet der har givet op...
hvor i landet kommer du fra?
jeb.. har også prøvet dette før,, sikke noget møg at køre med,,!
mvh Lars
gælder det også en 9000 2,3T 91-93" ???
det mest udbredte er ventilen som sidder oppe ved topedopladen som går i stykker,, den som har vacumslanger til spjældet.
har du checket om dine vacumslanger er i orden??? i værste fald er det spjældet der har givet op...
hvor i landet kommer du fra?
jeb.. har også prøvet dette før,, sikke noget møg at køre med,,!
mvh Lars
9000CS 2,3T Aero læder, 17" OZ, nemli,ja
http://www.saab9000.com/gallery/rfyuwTaF/index.php
- mive
- SAAB NET NYBEGYNDER
Ja det er en 92' 9000 2,3t.
Ja jeg har i mellemtiden også læst på at det ofte er den der gør knuder.
Man skulle kunne kontrollere den ved at forsøge at puste i den og ved at måle modstanden over den, som skulle være ca. 30 ohm når den er varm. Så det vil jeg forsøge i første omgang.
Jeg synes at jeg har kontrolleret vacumslangerne, men jeg må nok hellere give det et grundigere check.
Jeg bor i herlev.
Tak for inputet, jeg vil prøve at kigge på det når jeg har fri.
mange hilsner, Michael
Ja det er en 92' 9000 2,3t.
Ja jeg har i mellemtiden også læst på at det ofte er den der gør knuder.
Man skulle kunne kontrollere den ved at forsøge at puste i den og ved at måle modstanden over den, som skulle være ca. 30 ohm når den er varm. Så det vil jeg forsøge i første omgang.
Jeg synes at jeg har kontrolleret vacumslangerne, men jeg må nok hellere give det et grundigere check.
Jeg bor i herlev.
Tak for inputet, jeg vil prøve at kigge på det når jeg har fri.
mange hilsner, Michael
- lvoturbo
- EXTREME SAAB FREAK
Hej:o)
har lige sendt en PM til dig... så må vi se om vi kan få din TCS på dupperne igen....
mvh Lars
har lige sendt en PM til dig... så må vi se om vi kan få din TCS på dupperne igen....
mvh Lars
9000CS 2,3T Aero læder, 17" OZ, nemli,ja
- mive
- SAAB NET NYBEGYNDER
Så tror jeg at jeg lokaliseret fejlen, og jeg vil da gerne delagtiggøre jer i hvad jeg har gjort. Da jeg kom hjem målte jeg på den før omtalte ventil på torpedo pladen, ingen forbindelse så målte jeg på den ventil der sidder henne ved batteriet og rigtigt nok 30 ohm ligeud. Jeg tog herefter ventilen med mig indenhus og proppede den i fryseren, 10 minutter efter tog jeg den ud og bingo 26 ohm, lod den komme lidt op i temperatur og for at se en afbrydelse. (gentog det samme med en strømforsyning, hvilket kun bekræftede ovenstående). så nu skal jeg bare ud og have en ny ventil og så skulle jeg gerne kunne køre lidt igen, uden at både skulle koble ud, bremse og give gas på en gang for at holde den kørende.
lvoturbo jeg har sendt dig en pm.
Så tror jeg at jeg lokaliseret fejlen, og jeg vil da gerne delagtiggøre jer i hvad jeg har gjort. Da jeg kom hjem målte jeg på den før omtalte ventil på torpedo pladen, ingen forbindelse så målte jeg på den ventil der sidder henne ved batteriet og rigtigt nok 30 ohm ligeud. Jeg tog herefter ventilen med mig indenhus og proppede den i fryseren, 10 minutter efter tog jeg den ud og bingo 26 ohm, lod den komme lidt op i temperatur og for at se en afbrydelse. (gentog det samme med en strømforsyning, hvilket kun bekræftede ovenstående). så nu skal jeg bare ud og have en ny ventil og så skulle jeg gerne kunne køre lidt igen, uden at både skulle koble ud, bremse og give gas på en gang for at holde den kørende.
lvoturbo jeg har sendt dig en pm.
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Du kan ikke rigtigt komme uden om TCS, desværre... Du kan koble det fra med en kontakt, har set en vejledning til det et eller andet sted, men kan ikke lige huske hvor. Når det er sagt, så vil en fejl på systemet stadig gå ind og forstyrre systemet, så uanset om den er slået fra, så vil du få problemer... Ventilen bør være rimelig nem at skifte, hvis du har fulgt med i tråden om "svingende ladetry på 9000 aero" vil du se, at Casper har et problem med denne ventil også...
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/