lamdasonde uden kat = ikke godkendt syn
Redaktør: Bestyrelsen
- gummidut
- SAAB NET NYBEGYNDER
Jeg har lige været til syn , det gik ikke så godt. Har alle Saab 900 t med lamda monteret en katalysator eller findes der modeller uden for hvis jeg kunne dokumentere at der er sådanne ville de godkende den. Det er en 87 model der er hentet fra Tyskland
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Dit problem er at tyskerne kunne få en anden afgifts sats hvis der var monteret lambda sonde på bilen. det er slet ikke sikkert at der på noget tidspunkt har været kat på den da kat først blev standart i 1990 hvor den blev lovpligtig.
Har du gjort syns folkene opmærksom på at bilen er impoteret fra tyskland.
Jeg har en kammerat der havde samme problem med en 9000ér der lige ledes var fra tyskland
Har du gjort syns folkene opmærksom på at bilen er impoteret fra tyskland.
Jeg har en kammerat der havde samme problem med en 9000ér der lige ledes var fra tyskland
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
- gummidut
- SAAB NET NYBEGYNDER
Ja det snakkede vi om, men når det var monteret en lambdasonde havde de aldrig set det uden en kat . Men hvis jeg kunne vise en form for dokumentation hvor Saab har laver det ville de syne den, så hvis der er en der ved noget om dette bliver jeg meget glad. Ellers må jeg få monteret en kat
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
nu jeg lige tænker over det så havde den kat den 9000ér og ingen lambda sonde. og det var derfor den kunne god kendes. jeg var desværre lige hurtig nok i sidste indlæg.
Mvh Casper medlem no. 501
- Andersen
- SAAB FREAK
hej.. jeg har os lige været til syn med min saab 900 Aero fra 88 som kommer fra tyskland.. Den er monteret med kat. men ingen lambda sonde.. den kunne sagtens synes men blev 1090kr dyrer i toldaggift pga. de ikke godkendte den til miljø kravene.. det er jo faktisk heller ikke så ringe enda.. så skal man jo ikke nødvandigvis beholde den på 
Saab 9-5 Estate 2003
Saab 900 Aero 1988
Saab 9000 CS 1995
Jakob Andersen
6500 Vojens
Sønderjylland
Saab 900 Aero 1988
Saab 9000 CS 1995
Jakob Andersen
6500 Vojens
Sønderjylland
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
Du fjerner lambdasonden ,for biler fra 87 behøver hverken sonde eller kat .www.slettet grundet GDPR.....dk
- coope
- ULTRA SAAB FREAK
ja men når i fjerner lambasonden så skal man jo være sikker på insprøjtsnings boksen er instillet til at køre uden... for ellers tror ikke co% passer... og så for du problemer med at boksen lægger en fejl om at der ingen kontakt er med lambasonden... (vi havde samme problem med en deawoo lanos som var impoteret fra holland)
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Enig med Coope her, eller får man et problem når man kører open-loop, f.eks ved konstant hastighed...
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- autoanders
- Kontakt:
Dem jeg har haft med at gøre har jeg ikke haft problemer med, men den kan vel monteres igen når bilen er synet hvis det giver problemmer under kørsel.www.slettet grundet GDPR.....dk
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Ja, det kan det selvfølgelig, men efter min overbevisning vil det give en ringere benzin-økonomi, da indsprøjtningen vil give for meget benzin når den ikke har en lambda-sensor...
Er ikke skrå-sikker overhovedet, men mener at have hørt om lige netop det...
Daniel.
Er ikke skrå-sikker overhovedet, men mener at have hørt om lige netop det...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- autoanders
- Kontakt:
Så må du få monteret en kat med hensyn til co kan du muligvis justerer på massemåleren.www.slettet grundet GDPR.....dk
- rcj
- SAAB FREAK
Hej!
Ang. alle spørgsmål omkring SAAB, så er de veldig flinke til at besvare dem hos SAAB Danmark, gå ind på www.saab.dk Her er også et link så du kan abb. på deres hjemmeside.
hilsen
Rolf
Ang. alle spørgsmål omkring SAAB, så er de veldig flinke til at besvare dem hos SAAB Danmark, gå ind på www.saab.dk Her er også et link så du kan abb. på deres hjemmeside.
hilsen
Rolf
- turbo-søren
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Da jeg fik leveret en helt ny 9000 årg. 88 (canada spec.) havde saab i sverige afmonteret lambda + kat da jeg skulle bruge bilen i Belgien som dengang ikke havde blyfri benzin. Den kørte som en drøm og brugte ikke mere benzin end normalt. Og der var ikke lavet noget ekstra ud over dette.
Mvh. Søren
Da jeg fik leveret en helt ny 9000 årg. 88 (canada spec.) havde saab i sverige afmonteret lambda + kat da jeg skulle bruge bilen i Belgien som dengang ikke havde blyfri benzin. Den kørte som en drøm og brugte ikke mere benzin end normalt. Og der var ikke lavet noget ekstra ud over dette.
Mvh. Søren