htpp://www.blocket.se/vi/17011659.htm?ca=11_s
Straks da den kom på blocket skrev jeg til Damen i Sverige. I flere dage gik jeg og tænkte på den Cab. Rigtig lækker ser den ud og med super-Aero fælge og så bare "en tur hen til købmanden" i kilometerstand.
En svensk bekendt ringede til ejeren og spurgte ud, og jeg fik både mail og telefonopringning tilbage: Mycket fin cabbe !
Alt i alt så det bare helt godt ud, så der var ingen vej uden om: jeg måtte over vandet og se Cabben. Selv sparebøssen havde jeg taget med samt et par salgsaftaler på svensk printet ud fra www.konsumentverket.se
Efter en ukomfortabel nat på en sofa ombord på færgen var jeg hinsidan kl. syv om morgenen. Nu var jeg klar:
Ejeren hentede mig ved mødestedet og vi kørte laaangt ud i skoven ad en snørklet og stejl grusvej. Vel fremme i den svenske idyl med træhus og flagstang stod så Aero'en.
Egentligt troede jeg det var en fejl, og at han vel nok havde dette unikum gemt i en lade under et lagen.
Flotte fotografier, men dette var mere et vrag i min forståelse:
Masser af lakskader - dørene så ud som de konsekvent var blevet åbnet med stålhandsker - ridsede kofangere - skæv i bagenden og skæv bagagerumsklap - bagkofangeren trykket i den ene side - alt gummi (spoilere og instrumentpanel) krakeleret - skrammer og skader i alle kabinepaneler - slidte sæder - flænge i bagsæde - alle fire fælge med påkørselsskader. Rusten under bunden - og et motorrum, som passede bedre til en landbrugstraktor.
Det tog kun meget kort tid, og jeg havde ikke brug for at køre prøvetur.
Summasummarum: Fotografier er taknemmelige, men der kan være langt til sandheden.