Hej folk
Jeg er netop hjemvendt fra vinterferie i min 900 T16 fra 1986.
Generelt kørt fint og økonomisk, men:
Da jeg stillede bilen om aftenen var de stendød om morgenen! Jeg fik booster på, og den startede.
Under kørsel kan jeg ikke bruge fx. vinduevisker og ganske almindeligt lys samitidig, og samme situation er det med el-bagrude og radio etc. Og hvis jeg bruger fx vinduesviskeren, kører den helt utrolig langsomt. Selv det almindelige lys og instrumentbelysningen dykker i styrke når jeg bare bremser... Og bilen går ud ved tomgang hvis fx jeg har tændt blink, lys og bagrude samtidig...
MEN!! - det mærkelige er, at når jeg tager polerne af batteriet når jeg stiller den, så starter den alligevel fint når jeg kommer tilbage og samler det igen!!
Har nogen noget klogt at indvende? Jeg har arrangeret at jeg køber en generator af Jakob Jensen, men den egentlige grund til at jeg skriver er, at jeg ikke er sikker på det er (hele) problemet.
Jeg venter spændt på at høre fra jer!
Mvh Kristoffer
Generator/batteri - mystisk problem |LØST|
Redaktør: Bestyrelsen
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
du kan jo måle om din generator overhovedet lader på dit batteri.
når den står i tomgang skal du måle på batteri polerne og der skal den vise ca. 13,8-14,5 volt så lader generatoren hvertfald, men det kan altså også være dit batteri der er faldet sammen og det skal du lige køre ned og få målt hos din mekaniker eller også skal du få en til ar måle på batteriet mens du starter med bilen. hvis den falder ned under 9-10 volt i start øjeblikket så er dit batteri gået til....
du kan jo måle om din generator overhovedet lader på dit batteri.
når den står i tomgang skal du måle på batteri polerne og der skal den vise ca. 13,8-14,5 volt så lader generatoren hvertfald, men det kan altså også være dit batteri der er faldet sammen og det skal du lige køre ned og få målt hos din mekaniker eller også skal du få en til ar måle på batteriet mens du starter med bilen. hvis den falder ned under 9-10 volt i start øjeblikket så er dit batteri gået til....
My Turbo Turns Faster Than Yours
- saabcarlsson
- SAAB NET NYBEGYNDER
Jeg har haft samme fejl på en tidligere bil. En masse mærkelige ting mht. el - stort set intet virkede, eller virkede meget dårligt. Desuden satte bilen ud nogen gange når man bremsede. Da var det den store stelledning fra batteri til stel der var knækket.
Jeg har også haft en fejl med dårlige forlygter og dårligt batteri generelt. Her var det ligeledes den stelforbindelse der på ældre 900 sidder til venstre for højre forlygte (hvor stelkablet på nogen 900 også sidder på). Det afhjalp da jeg pillede alle ledninger af, pudsede dem alle og stellet, og satte det på igen.
Mvh
Adam
Saab 900 Carlsson
Jeg har også haft en fejl med dårlige forlygter og dårligt batteri generelt. Her var det ligeledes den stelforbindelse der på ældre 900 sidder til venstre for højre forlygte (hvor stelkablet på nogen 900 også sidder på). Det afhjalp da jeg pillede alle ledninger af, pudsede dem alle og stellet, og satte det på igen.
Mvh
Adam
Saab 900 Carlsson
- saabbat
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Jeg vil også holde på en dårlig forbindelse, eller en kortslutning ved en karossorigennemføring. Prøv at tænde vindusvisker og lys og kig i motorrummet om der er noget der bliver varmt.
Bjarne
Jeg vil også holde på en dårlig forbindelse, eller en kortslutning ved en karossorigennemføring. Prøv at tænde vindusvisker og lys og kig i motorrummet om der er noget der bliver varmt.
Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
- krfogh
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Det kalder jeg fandme god, hurtig feedback!! Tak skal I have.
Jeg vil gå hjem og undersøge de nævnte ting med det samme.
Lige kort kan jeg nævne at jeg allerede har målt på de forskellige ting. Batteriet er 2 uger gammelt, og generatoren lader 14,16 volt målt i tomgang på batteriets poler. Slukket giver batteriet 13,26 volt.
Kortslutning ved korrosserigennemføring er aldeles også en mulighed, men umiddelbart lyder forbindelser i kabelsko og forbindelse til stel som en rigtig god mulighed!!
Jeg kan lige følge op når problemet er fundet så denne tråd kan blive hjælpsom for andre med samme problem i fremtiden.
Tak igen
Kristoffer
Det kalder jeg fandme god, hurtig feedback!! Tak skal I have.
Jeg vil gå hjem og undersøge de nævnte ting med det samme.
Lige kort kan jeg nævne at jeg allerede har målt på de forskellige ting. Batteriet er 2 uger gammelt, og generatoren lader 14,16 volt målt i tomgang på batteriets poler. Slukket giver batteriet 13,26 volt.
Kortslutning ved korrosserigennemføring er aldeles også en mulighed, men umiddelbart lyder forbindelser i kabelsko og forbindelse til stel som en rigtig god mulighed!!
Jeg kan lige følge op når problemet er fundet så denne tråd kan blive hjælpsom for andre med samme problem i fremtiden.
Tak igen
Kristoffer
- krfogh
Jeg vil da lige checke vand på batteriet, men det skulle da være mærkeligt hvis et 2 uger gammelt batteri var tomt for vand...
Kristoffer
Kristoffer
Kristoffer
Har 01-2014 indkøbt en Imola-rød '97 9000 Aero! Den skal kildes under maven til den spinder som en kattemis
21-02-14 Bilen er nu synet og jeg påbegynder en omfattende klargøring.
Knirker't så virker't
Har 01-2014 indkøbt en Imola-rød '97 9000 Aero! Den skal kildes under maven til den spinder som en kattemis
Knirker't så virker't
- krfogh
Da jeg kom hjem prøvede jeg lige at kigge forbindelserne efter. Det viste sig fter ca halvandet minut at det var den lille blok som samler plus fra batteriet med de forbindelser som ledes ind til kabinen(altså den der lille blok lige over højre skærmkasse).
Kanon!! Så er den kørende igen! Jakob, jeg lover at jeg snart køber et eller andet af dig, uanset om jeg har brug for det eller ej;-)
Vi ses i miljøet
Kristoffer
Da jeg kom hjem prøvede jeg lige at kigge forbindelserne efter. Det viste sig fter ca halvandet minut at det var den lille blok som samler plus fra batteriet med de forbindelser som ledes ind til kabinen(altså den der lille blok lige over højre skærmkasse).
Kanon!! Så er den kørende igen! Jakob, jeg lover at jeg snart køber et eller andet af dig, uanset om jeg har brug for det eller ej;-)
Vi ses i miljøet
Kristoffer
Kristoffer
Knirker't så virker't
Knirker't så virker't