Hej cab- freaks
Jeg har lige købt legetøj i U of K.
Lader til at være en forsikringssag som totalskade pga. revne i kalechen.
Desværre må jeg vente 14 dage - 3 uger på at få en V5 = registreringsattest, men alligevel., det er da for billigt!
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0273117946
Jens Peter
9k 2,3t
højreorienteret cab med hul i hætten
Redaktør: Bestyrelsen
- BAAS
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
højreorienteret cab med hul i hætten
Skal motortændingen se sådan ud??

9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Indlæg
højreorienteret cab med hul i hætten
Ja da, det er en suge ng900, kører Motronic benzin og fordeler-tænding (dog elektronisk styret, men fordelt via rotor).
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- bassman
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
højreorienteret cab med hul i hætten
Stammer vist fra overskudslageret efter 30-års-krigen.
Lader ikke til at jeg løber ind i de vilde styreboksproblemer!
Samme knastaksel-drevne hall-styrede tændingssystem som på og900 16v-motorer i dette tilfælde uden injection!?!.
Tændingsmodulet er rimelig robust, og det koster en iskage, hvis det står af.
Alt i alt håber jeg at hættemågen bliver vurderet som anskudt, og at jeg med højrestyringen, revnen i kalechen, middelaldermotoren og kilometerstanden(ca. 260.000) slipper med en afgift, der nogenlunde er til at betale.
Lader ikke til at jeg løber ind i de vilde styreboksproblemer!
Samme knastaksel-drevne hall-styrede tændingssystem som på og900 16v-motorer i dette tilfælde uden injection!?!.
Tændingsmodulet er rimelig robust, og det koster en iskage, hvis det står af.
Alt i alt håber jeg at hættemågen bliver vurderet som anskudt, og at jeg med højrestyringen, revnen i kalechen, middelaldermotoren og kilometerstanden(ca. 260.000) slipper med en afgift, der nogenlunde er til at betale.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Indlæg
højreorienteret cab med hul i hætten
Hov pas lige på. STOP STOP !!!!!!!!!!!!
I England afskrives en bil totalt hvis den er "totalt skadet"
Dvs. den mister muligheden for at må genopbygges og den slettes i bil reg. i Cardiff / Wales . (D.V.L.A.)
Det blev indført fordi en række smarte slyngler begyndte at svejse biler sammmen af en totalt skadet model og en stjålet bil.
Så når en bil er død i England skal den skrottes med mindre der er et S.O.R.N certifikat på den. (Statutory Off
Road Notification (SORN).
http://www.dvla.gov.uk/media/pdf/leaflets/ins107.pdf
En ofte set sælger smarthed er at sælge bilen og sige at ejeren er ved at omreg. bil så reg. certifikatet er på vej fra DVLA. !!!!!!!!!!
Det kommer bare aldrig da bilen kan være reg. som værende skrottet. !!!!
Hvis den er noteret som skroffet bliver det mere end svært at overbevise de danske myndigheder om at bilen kan komme på danske plader....
RING til DVLA og forhør dig om din bil ASAP. (husk stelnummer og nummerplade nummer, nummer pladen følger jo bilen)
http://www.dvla.gov.uk/
Vehicle enquiries
If you contact us by telephone, you will be greeted by our interactive voice system. Staffed telephone enquiry hours: 8:00 am - 8:30 pm Monday to Friday and 8:00 am - 5.30 pm on Saturday. Outside these times you normally will be able to listen to a variety of messages covering the most commonly asked question on driver and vehicle licensing and vehicle registration
Telephone: 0870 240 0010
Fax: 0870 850 1285
PS jeg har været bosiddende i England i 10 år til og med 1999 så jeg kender ganske udmærket systemet !!!
Peter Viking....
I England afskrives en bil totalt hvis den er "totalt skadet"
Dvs. den mister muligheden for at må genopbygges og den slettes i bil reg. i Cardiff / Wales . (D.V.L.A.)
Det blev indført fordi en række smarte slyngler begyndte at svejse biler sammmen af en totalt skadet model og en stjålet bil.
Så når en bil er død i England skal den skrottes med mindre der er et S.O.R.N certifikat på den. (Statutory Off
Road Notification (SORN).
http://www.dvla.gov.uk/media/pdf/leaflets/ins107.pdf
En ofte set sælger smarthed er at sælge bilen og sige at ejeren er ved at omreg. bil så reg. certifikatet er på vej fra DVLA. !!!!!!!!!!
Det kommer bare aldrig da bilen kan være reg. som værende skrottet. !!!!
Hvis den er noteret som skroffet bliver det mere end svært at overbevise de danske myndigheder om at bilen kan komme på danske plader....
RING til DVLA og forhør dig om din bil ASAP. (husk stelnummer og nummerplade nummer, nummer pladen følger jo bilen)
http://www.dvla.gov.uk/
Vehicle enquiries
If you contact us by telephone, you will be greeted by our interactive voice system. Staffed telephone enquiry hours: 8:00 am - 8:30 pm Monday to Friday and 8:00 am - 5.30 pm on Saturday. Outside these times you normally will be able to listen to a variety of messages covering the most commonly asked question on driver and vehicle licensing and vehicle registration
Telephone: 0870 240 0010
Fax: 0870 850 1285
PS jeg har været bosiddende i England i 10 år til og med 1999 så jeg kender ganske udmærket systemet !!!
Peter Viking....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Indlæg
højreorienteret cab med hul i hætten
Her er det "lille" check fra DVLA
http://www.taxdisc.direct.gov.uk/EvlPor ... =link.next
The enquiry is complete
The vehicle details for P389 YYG are:
Date of Liability 01 11 2008
Date of First Registration 26 06 1997
Year of Manufacture 1997
Cylinder Capacity (cc) 1985CC
CO2 Emissions Not Available
Fuel Type Petrol
Export Marker Not Applicable
Vehicle Status Licence Due to Expire
Vehicle Colour SILVER
Vehicle Type Approval null
The information contained on this page is correct at the time of enquiry.
Vehicle Excise Duty Rate for vehicle
6 Months Rate £101.75
12 Months Rate £185.00
Type approval : null !!!!!!!
Ring lige til DVLA.... for at være på den helt sikre side !!! (ellers står du med en reservedels bil !)...
http://www.taxdisc.direct.gov.uk/EvlPor ... =link.next
The enquiry is complete
The vehicle details for P389 YYG are:
Date of Liability 01 11 2008
Date of First Registration 26 06 1997
Year of Manufacture 1997
Cylinder Capacity (cc) 1985CC
CO2 Emissions Not Available
Fuel Type Petrol
Export Marker Not Applicable
Vehicle Status Licence Due to Expire
Vehicle Colour SILVER
Vehicle Type Approval null
The information contained on this page is correct at the time of enquiry.
Vehicle Excise Duty Rate for vehicle
6 Months Rate £101.75
12 Months Rate £185.00
Type approval : null !!!!!!!
Ring lige til DVLA.... for at være på den helt sikre side !!! (ellers står du med en reservedels bil !)...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- bassman
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
højreorienteret cab med hul i hætten
Bambi er vist kommet på glatis!
Det lader til at sælger kan fremskaffe en V5, men jeg har læst mig til, at man ikke ikke kan få en eksporttilladelse, når bilen er cathegory C,.
Om det så er ensbetydende med at den ikke kan registreres i Danmark med den attest, som sælger fremskaffer er uklart for mig,
men i sidste ende en forskel på en bil og en dynge reservedele.
Jeg kom igennem til et rigtigt menneske i den anden ende hos DVLA efter at have truffet 16 voice-valg.
Kvinden kunne ikke svare på om den kunne indregistreres i Danmark, men anbefalede mig at finde ud af, hvilke papirer, de forlanger hos skat.
Det lader til at sælger kan fremskaffe en V5, men jeg har læst mig til, at man ikke ikke kan få en eksporttilladelse, når bilen er cathegory C,.
Om det så er ensbetydende med at den ikke kan registreres i Danmark med den attest, som sælger fremskaffer er uklart for mig,
men i sidste ende en forskel på en bil og en dynge reservedele.
Jeg kom igennem til et rigtigt menneske i den anden ende hos DVLA efter at have truffet 16 voice-valg.
Kvinden kunne ikke svare på om den kunne indregistreres i Danmark, men anbefalede mig at finde ud af, hvilke papirer, de forlanger hos skat.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Indlæg
højreorienteret cab med hul i hætten
I DK skal man "bare" have en orginal reg. attest "V5" Uden anmærkninger.
Hvis den er anmærket "scraped" eller "total lost and recovered" , så skal du have fat i myndighederne i Danmark.
Eksport tilladelse er normalt ikke et problem. Jeg har selv kørt og har flere eng. motorcykler der tidl. var på eng. registre. De er senerer transporteret til DK og om-reg til DK uden eksport tilladelse.
Det kan godt være "vi" kan finde et "smuthul" Eller den kan fremvises til syn og evt. kan synes.
Man syner jo bilen på stelnummer og ikke på reg. dokumentet.
MEN ring eller kontakt www.fstyr.dk og prøv.
Så længe du kan få et "V5" dokument er der muligheder.... Uden "V5" er det svært...
Hvis den er anmærket "scraped" eller "total lost and recovered" , så skal du have fat i myndighederne i Danmark.
Eksport tilladelse er normalt ikke et problem. Jeg har selv kørt og har flere eng. motorcykler der tidl. var på eng. registre. De er senerer transporteret til DK og om-reg til DK uden eksport tilladelse.
Det kan godt være "vi" kan finde et "smuthul" Eller den kan fremvises til syn og evt. kan synes.
Man syner jo bilen på stelnummer og ikke på reg. dokumentet.
MEN ring eller kontakt www.fstyr.dk og prøv.
Så længe du kan få et "V5" dokument er der muligheder.... Uden "V5" er det svært...
- marcel
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
højreorienteret cab med hul i hætten
Viking har helt sikkert stor praktisk erfaring på registreringsområdet,
men jeg mener nu at have læst (langt nede på siden og med små bogstaver)
hvordan man skal forholde sig, nårt et køretøj "har mistet sin identitet" -
altså IKKE længere har noget stelnummer at referere til.
Min konklusion er, at et køretøj altid vil kunne indregistreres her i landet, hvis det opfylder
lovens krav til til færdselssikkerheden. Det kan sikkert være både dyrt og besværligt,
men det kan ikke strande alene på, om man mangler en stump papir med et stempel på..
Har jeg ret eller har jeg ret?
Mvh
Marcel
men jeg mener nu at have læst (langt nede på siden og med små bogstaver)
hvordan man skal forholde sig, nårt et køretøj "har mistet sin identitet" -
altså IKKE længere har noget stelnummer at referere til.
Min konklusion er, at et køretøj altid vil kunne indregistreres her i landet, hvis det opfylder
lovens krav til til færdselssikkerheden. Det kan sikkert være både dyrt og besværligt,
men det kan ikke strande alene på, om man mangler en stump papir med et stempel på..
Har jeg ret eller har jeg ret?
Mvh
Marcel
Den der ager med suge kommer også frem
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
- Stoffer
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
højreorienteret cab med hul i hætten
Tja så lærte jeg da noget nyt, for jeg troede da ikke at en cab kunne fåes med så lidt udstyr..Men omvendt så må den blive billig i afgift......
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
