Joda - ingen hemmeligheder mellem (SAAB)venner, og jeg har ikke tænkt mig at udbyde den til salg her i forummet, foreløbig i alt fald.
Øsen er strandet i DK og de hollandske plader indleveret til motorkontoret i Nærum i dec. 03.
Den hollandske gentleman var emigreret til USA mange år tidligere, men lod bilen stå i DK på hollandske plader til brug for ham selv, når han var på ferie her om sommeren. (Dansk familie)
Da han besluttede at slå sig permanent ned i DK sku' han jo ha' sig en NY Saab (Aero etellerandet dyrt) og ville så forære den gamle til noget af den danske familie. Men SÅ var det jo liiiige man opdagede hvad T&S mente de sku' ha' for ulejligheden med at udlevere et par aflange aluminiumstrimler med tal på.....Og så blev den sat til salg på Nettet.
Første udbud var 20.000 - ingen reaktion (stadig en forventning om 45.000 oveni...)
Næste udbud var 15.000, og så meldte jeg mig med tilbud om at køre hele sagsforløbet med syn, besøg hos slettet grundet GDPR.... og vurdering igennem for egen regning, men uden købstvang til nogen af siderne, før der lå et resultat.
Undervejs viste det sig at kompressoren til AAC'en var brændt af pga lang tids stilstand - og så enedes vi om 10.000 for bilen, idet T&S også gik med til at nøjes med 25.000 i depositum.
Alternativet for sælger var at lade den fine gamle dame gå for 8.000 til nogle banditter på egnen, der ville bruge den til markræs! Men det ville "den gamle" altså ikke være med til - og det ville vi andre her i forummet altså heller ikke - vel?
Men nu er det så endt lykkeligt med en samlet udgift på godt 32.000 for bilen og (dyre) 8.000 for rep. af klima-anlægget + lidt til prøveplader, vejning, syn, nummerplader å sådn.
Nu skal der bare lige repareres de der små huller ved dørene, men det ville jeg jo ikke gøre før den evt. skulle vises frem for D'herrer vurderingsmænd.
I øvrigt skrev jeg et langt og rimelig velargumenteret brev til T&S, hvor jeg foreslog at den skulle værdisættes til 35.000 - og det var præcis hvad de gjorde! Så det kan altså godt betale sig at gøre lidt for- og hjemmearbejde, og selv være lidt rimelig i sin anprisning af køretøjet.
Den der ager med suge kommer også frem
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)