Anders
OG900 Cab Antal
Redaktør: Bestyrelsen
- cab1989
- SUPER SAAB FREAK
Hejsa. Jeg er ny bruger herinde, og har en lækker cabriolet fra 89 i meget fin stand. Er der nogen herinde der har et gæt på hvor mange cabrioletèr OG900 der stadig kører herhjemme ??
Anders
Anders
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Jeg mener vi er lige knabt 20stk OG900 CABs i klubben.
Desuden ruller der en del rundt uden for klubben. (hvor ligner det
).
Så et bud på antal er mellem 40 og 50 stk. Totalt.
Mit bedste bud er vel at under en håndfyld kommer fra DK fra første reg...
Det er vel også fint ud af et totalt antal på 48.888 stk. produkseret i alt.
Desuden ruller der en del rundt uden for klubben. (hvor ligner det
Så et bud på antal er mellem 40 og 50 stk. Totalt.
Mit bedste bud er vel at under en håndfyld kommer fra DK fra første reg...
Det er vel også fint ud af et totalt antal på 48.888 stk. produkseret i alt.
- cab1989
- SUPER SAAB FREAK
- Edwins

- Kontakt:
Cab1989, de fleste er nok udenlandske, som du skriver.
Der er flere årsager. Den var/er som andre Cabs svinedyr og kan kun køres halvdelen af året pga. vores klima. Her tænker jeg på den nærmest sygelige -isme her i landet med det afsindige saltsvineri om vinteren. Så bilen bliver et stykke legetøj, netop som jeg selv har købt min Italienske model til at være.
Moren skulle have ny bil, og jeg gav hende valget mellem en Og900, eller en Og900. Faldt så over en Cab-annonce og var ude og se på bilen. Jeg fortalte hende at den sagtens kunne køre hele året. God kabinevarme og god isolerende kaleche.
Da jeg så så denne '92 Italiener, som aldrig havde været i kontakt med dette ulækre salt-stads, og som oven i købet var uden tjære i bunden, fandt jeg ud af at jeg ville være et skarn ved at udsætte den for salt. Sådan blev den en legetøjsbil, og vi fandt en fin Og900 2.1 '93 til moren i stedet.
Matriklen har 4 ældre SAAB'er på plader og kun Cabben er ikke rustangrebet. Hvis jeg fandt på at sende dette ud i salt, skulle Herren ikke lade mig købe den:

Om en uge kommer den til at stå og sove i ½ år, igen. Min eneste bil, som jeg aldrig kommer til at svejse i.
Jeg havde da heller aldrig drømt om at komme til at eje en rigmandsbil, hvilket den jo var da den kom frem. Rigmandsbil og rigmandsbil. Det var den jo i Danmark, der som den grimme ælling i klubben aldrig kom til at nyde godt af harmoniseringen i Europas Forenede Stater.
Når vi så snakker den tidsaktuelle credit crunch, er en sådan bil en god investering, selvom jeg da aldrig kunne drømme om at sælge den. Som ung fremadstormende ungkarl, som tjente en god klatskilling, gik jeg og sparede sammen til en Jaguar E-type. Pludseligt blev den investeringsobjekt for poppedrengene med ambitionscontainer, børsyuppierne. E-typens pris spandt i en sådan grad ud af kontrol, at jeg opgav mit forehavende.
Nå, skomager, bliv ved din læst. Det er jeg nok også bedst tjent med. Har haft (har endnu)
96 totakt, 96 V4, 99, Og900 og the end of the trail, Og900 Cab.
-Man skulle have en moster på Motorkontoret, så hun kunne fortælle hvor mange Ogcabs som findes med plader på...
Der er flere årsager. Den var/er som andre Cabs svinedyr og kan kun køres halvdelen af året pga. vores klima. Her tænker jeg på den nærmest sygelige -isme her i landet med det afsindige saltsvineri om vinteren. Så bilen bliver et stykke legetøj, netop som jeg selv har købt min Italienske model til at være.
Moren skulle have ny bil, og jeg gav hende valget mellem en Og900, eller en Og900. Faldt så over en Cab-annonce og var ude og se på bilen. Jeg fortalte hende at den sagtens kunne køre hele året. God kabinevarme og god isolerende kaleche.
Da jeg så så denne '92 Italiener, som aldrig havde været i kontakt med dette ulækre salt-stads, og som oven i købet var uden tjære i bunden, fandt jeg ud af at jeg ville være et skarn ved at udsætte den for salt. Sådan blev den en legetøjsbil, og vi fandt en fin Og900 2.1 '93 til moren i stedet.
Matriklen har 4 ældre SAAB'er på plader og kun Cabben er ikke rustangrebet. Hvis jeg fandt på at sende dette ud i salt, skulle Herren ikke lade mig købe den:

Om en uge kommer den til at stå og sove i ½ år, igen. Min eneste bil, som jeg aldrig kommer til at svejse i.
Jeg havde da heller aldrig drømt om at komme til at eje en rigmandsbil, hvilket den jo var da den kom frem. Rigmandsbil og rigmandsbil. Det var den jo i Danmark, der som den grimme ælling i klubben aldrig kom til at nyde godt af harmoniseringen i Europas Forenede Stater.
Når vi så snakker den tidsaktuelle credit crunch, er en sådan bil en god investering, selvom jeg da aldrig kunne drømme om at sælge den. Som ung fremadstormende ungkarl, som tjente en god klatskilling, gik jeg og sparede sammen til en Jaguar E-type. Pludseligt blev den investeringsobjekt for poppedrengene med ambitionscontainer, børsyuppierne. E-typens pris spandt i en sådan grad ud af kontrol, at jeg opgav mit forehavende.
Nå, skomager, bliv ved din læst. Det er jeg nok også bedst tjent med. Har haft (har endnu)
96 totakt, 96 V4, 99, Og900 og the end of the trail, Og900 Cab.
-Man skulle have en moster på Motorkontoret, så hun kunne fortælle hvor mange Ogcabs som findes med plader på...
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- denelias
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Hej Anders
Velkommen hid i SKD det fedeste sted for SAAB folk.
Tillykke med din fine vogn. Vi er nogle stykker som meget gerne vil se billeder af de fine SAAB biler. Må vi se din?
Hvad måtte du betale?
Mvh Dennis E
Velkommen hid i SKD det fedeste sted for SAAB folk.
Tillykke med din fine vogn. Vi er nogle stykker som meget gerne vil se billeder af de fine SAAB biler. Må vi se din?
Hvad måtte du betale?
Mvh Dennis E
cab1989 skrev:Hejsa. Jeg er ny bruger herinde, og har en lækker cabriolet fra 89 i meget fin stand. Er der nogen herinde der har et gæt på hvor mange cabrioletèr OG900 der stadig kører herhjemme ??![]()
Anders
- cab1989
- SUPER SAAB FREAK
Jeg har haft den nogle år efterhånden og den bor på et dejligt tørt værksted, hvor den nu er indtil foråret igen kommer.
Bilen er rød med lys brun beige lædersæder i fin form. Jeg oploader et par billeder når jeg lander hjemme.

Bilen er rød med lys brun beige lædersæder i fin form. Jeg oploader et par billeder når jeg lander hjemme.
- denelias
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Fin bil!
Amerikaner-import kan jeg næsten regne ud, de havde nemlig shift-up i instrument-bordet, egentligt bare så den automatgear-tilvænnede amerikaner fattede at han nok kunne køre mere økonomisk ved at skifte gear inden 5000rpm hver gang...
Selvom speedometeret nærmere ligner det jeg har i min c900 UK-import...
Daniel.
Amerikaner-import kan jeg næsten regne ud, de havde nemlig shift-up i instrument-bordet, egentligt bare så den automatgear-tilvænnede amerikaner fattede at han nok kunne køre mere økonomisk ved at skifte gear inden 5000rpm hver gang...
Selvom speedometeret nærmere ligner det jeg har i min c900 UK-import...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- Edwins

- Kontakt:
Hvor er den flot, sikke en slikpose! Jeg er helt syg med de blanke kofangere, det er meget stiligt.
Var det den Cab som var på Speedys Roskildetræf for ikke så længe siden?
Jeg har dog hørt at Shift-up lampen skulle være halvskideirriterende at se på. Provisionen for lampen sidder også i min Italienercab, men er ikke aktiv. Det er vistnok en US-ting, hvor det at køre en bil med manuelt gear opfattes som et kunststykke.. Jeg har endda engang spurgt ind til den her på denne fede site, før jeg fik min Bentley bibel. Jeg måtte stikke en lampe ind bagved, så folk kunne se symbolet.
Det var eller nogle voksne mothers af nogle billeder. Jeg fik engang en skideballe for ikke at skalere dem ned, som jeg har taget efterretteligt.
Var det den Cab som var på Speedys Roskildetræf for ikke så længe siden?
Jeg har dog hørt at Shift-up lampen skulle være halvskideirriterende at se på. Provisionen for lampen sidder også i min Italienercab, men er ikke aktiv. Det er vistnok en US-ting, hvor det at køre en bil med manuelt gear opfattes som et kunststykke.. Jeg har endda engang spurgt ind til den her på denne fede site, før jeg fik min Bentley bibel. Jeg måtte stikke en lampe ind bagved, så folk kunne se symbolet.
Det var eller nogle voksne mothers af nogle billeder. Jeg fik engang en skideballe for ikke at skalere dem ned, som jeg har taget efterretteligt.
En rigtig bil har langsliggende motor.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
SHIFT UP er en funktion der hjælper med at få en bedre miljøgodkendelse i Kailfonien.
Når statens embedsmænd skal prøvekøre bilerne for at se hvor langt de kan køre på
en given mængde brændstof, skal de køre rigmelig fornuftigt og må skifte gear som det
passer dem. Dog er det sådan at dersom fabrikanten har monteret en indikator for hvornår
der skal skiftes et gear op, så SKAL embedsmanden følge denne anvisning. Det vil sige
at det er et forsøg på at få en bedre miles/gallon rating i de officielle tabeler...
Det er altså en politisk indikator er udelukkende er lavet til "over there"
Flotte kofangere...
Når statens embedsmænd skal prøvekøre bilerne for at se hvor langt de kan køre på
en given mængde brændstof, skal de køre rigmelig fornuftigt og må skifte gear som det
passer dem. Dog er det sådan at dersom fabrikanten har monteret en indikator for hvornår
der skal skiftes et gear op, så SKAL embedsmanden følge denne anvisning. Det vil sige
at det er et forsøg på at få en bedre miles/gallon rating i de officielle tabeler...
Det er altså en politisk indikator er udelukkende er lavet til "over there"
Flotte kofangere...
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- cab1989
- SUPER SAAB FREAK
Jep det var mig der var med på Roskildetræf. Det var slet ikke meningen jeg skulle have været med men så mødte jeg tilfældigvis en flink fyr i en OG900 der fortalte det var der
Bilen har jeg købt i Californien og er i fin stand. Jeg har haft den nogen år efterhånden men er først nu blevet medlem af klubben hvilket er super fedt
Personligt ved jeg ikke om de sorte skærme klær bilen overvejer nu original farve igen men det må vi se på i løbet af vinteren for nu er den jo kommet ind i varmen på værkstedet for i år
Fed klub i har og jeg er glad fordi jeg meldte mig ind.
Anders
Personligt ved jeg ikke om de sorte skærme klær bilen overvejer nu original farve igen men det må vi se på i løbet af vinteren for nu er den jo kommet ind i varmen på værkstedet for i år
Anders
- troels
- SAAB-PSYCHO
mvh
Troels
Ja mon ikke der er en af moderator'ne som hjælper med at få billedet ned til alm. størrelse, det gør det også lettere at læse f.eks. Edwins indlæg.Edwins skrev:Det var eller nogle voksne mothers af nogle billeder. Jeg fik engang en skideballe for ikke at skalere dem ned, som jeg har taget efterretteligt.
Flotte billeder og velkommen i klubben.
mvh
Troels