Banner cycler

9-3 SS Tuning

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Ja
Jacob

9-3 SS Tuning

5. apr 2004, 21:00

Hey,

Skal finde et godt sted hvor man kan få tunet sin Saab, nogle der kan komme med nogle gode bud?

den har 150hp og skal kun tunes de lovlige 25%

Brugeravatar
K.Hansen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

5. apr 2004, 21:41

Hej Jacob.

Ik for at være kloge Åge men det er alså kun 20 % der er lovligt :D

Hilsen Kenneth
9000 CC Turbo
Gæst

5. apr 2004, 23:41

Hej Jacob.

Ja, hos din Saab-forhandler kan du købe en Hirsch-chip (opgradering). Med den får din bil 192 Hk. Dels er det lovligt (godkendt af Saab), dels bibeholder du evt. garanti.

M.v.h.
Brugeravatar
JKA
SUPER SAAB FREAK

6. apr 2004, 12:21

Hej Navnebror.

Hos BSR i sverige kan du få en opgradering til din SS'er på 210 HK. Det er lovligt at øge effekten til mere end 20 % ude at skulle betale afgift osv, sålænge du ikke ændrer ved bilens/motorens grundkonstruktion. Dette kan der læses mere om på ToldSkat.dk

MVH Jakob Kjær-Andersen
9-3 SC 2.0T, Hirsch 240hk
Gæst

6. apr 2004, 13:58

Hej JKA.

Der er kun ét problem med en tuning fra BSR - nemlig Statens Bilinspektion! Hvis de finder ud af man har tunet, og ikke har dokumentation (godkendelse) for tuningen og forureningen, vil de kræve det. Det kan man selvfølgelig få lavet, f.eks. hos TÜV i Tyskland, eller hos Teknologisk Institut. Men forvent en pris i nærheden af 25.000,-

Køber man en Hirsch opgradering - som jo er Saab's "Fabrikstuner", er tuningen godkendt af Saab og derfor også bilinspektionen.

M.v.h.
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

10. apr 2004, 20:29

Evt. kan du købe dit tun hos BSR, maptun, nordic eller speedparts mfl, beholde din gamle ECU (motorstyring) og få dit tuningsfirma til at lave en helt ny boks til dig. Når tiden kommer hvor du skal til syn, skifter du din originale boks over på bilen igen... Du kan således nemt "nedgradere" din bil til original igen når/hvis den skal sælges... Det er selvfølgeligt ulovligt, men nemmere... Kender ikke priserne for nogen af de ovennævnte firmaer, men tag et kig på dem samt tag en snak med dem, og vælg så hvem du finder bedst...
Største ulempe som jeg ser det er, at du mister din garanti ved at købe udenfor saab...
Det var min mening :D
Iøvrigt giver jeg JKA ret med hensyn til effektforøgelsen...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
mark93ss
SAAB NET NYBEGYNDER

24. apr 2004, 14:07

Hej Jacob,

Jeg har også en 93ss 1.8t med et abbot trim sæt på, det giver vildt meget power i bunden + speeder responce.
Jeg har prøvet en 93ss med Hirsh trim, og det er nok den mest harmoniske bil jeg hr kørt, MEN den skal have omdr. for at der sker noget + følelsen af at have en hurtig bil er der ikke rigtigt.

Til syn opdager de aldrig hvis du har fået din bil tunet hos BSR...De måler jo kun co2'en og ikke HK. Den vil kun have for høj CO2 værdi hvis du skifter til en kat med færre celler.

Jeg overvejer selv at få min tunet hos BSR når den liger har rundet 2 år hvor der alligevel ikke er mere fabrisk garanti. - Jeg vil MEGET gerne høre om dine oplevelers med forskellige tunings trim på 93'eren.

Mvh. Mark
Ja
Jacob

4. maj 2004, 14:52

Hey. Tak for jeres svar.

Jeg tog ud til saab i gladsaxe. de sagde at de kunne opgr. den med hirsch, lovligt for 15.000,-

Jeg kunne se at det er den samme ydelse en 2.0t får, så udmidbart ville jeg grine min r** i laser hvis man kan spare de 80.000 det koster at få en 2.0t istedet :D

Men put med et :D for i dag skal jeg ud og hente den med 195hp :D overvejer at give den en trin 2 tuning.

PS. Køb ALDRIG Opel Vectra, fik den som lånebil, og F*** hvor er den dog sløv
mark93ss
SAAB NET NYBEGYNDER

4. maj 2004, 19:42

Hey Jacob,

Hvordan kører den ? Er du tilfreds ?
Skal den køre 98 oktan ? og hvad er en trin 2 ?

/Mark
Gæst

4. maj 2004, 21:45

den kører RIGTIG NICE :D

Jo de anbefalder at man kører med en højere oktan end 95.

Trin 2 er noget med et nyt luftfilterhus og en anden benzin pumpe, samt et trin 1 trim, som forøger den til 210hp

Tilbage til "Modern Forum"