Banner cycler

Basis for SAAB træf i Nordjylland

Her kan der skrives om div. træf og arrangementer.

Redaktør: Bestyrelsen

michno
EXTREME SAAB FREAK

15. maj 2008, 09:40

Jeg har ingen intensioner om at kaste klubben ud i en landsdelskrig, men jeg vil meget gerne høre, hvem vi er i nord for Limfjorden.
Jeg misunder sommetider jer der mødes i Roskilde, men med små børn, hus og have og weekendarbejde jævnligt, kan jeg desværre ikke ofre hele dage. Derfor kunne det være herliigt om vi bare var nogle få, der kunne mødes i Vendsyssel. Himmelland er dog også en mulighed.

Hvem ville være med til et minitræf et par gange om året i Hjørring?

Hvem ville være med til et minitræf i Himmeland et par gange om året - f.eks. i Hadsund?

Meld ind i denne tråd - også med alternative idéer.

Mange sommerhilsner - til folk i hele landet!

Poul Martin Michno
Et stenkast syd for Hirtshals

michno
EXTREME SAAB FREAK

15. maj 2008, 09:42

Ja hvem ville ikke gerne til Himmelland? Himmerland - skulle der naturligvis have stået!
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

15. maj 2008, 09:45

Hej Michno,

Vi er flere der har haft samme tanke - omend ikke møntet på nordjylland, men egentligt bare et stort træf i Jylland et sted. Det er en idé der arbejdes på lige pt, men jeg tror at snakken under årets GF nok bringer idéen lidt nærmere til virkeligheden.
Da den slags ting kræver tilladelser osv hvis det skal holdes på et torv eller andet sted hvor andre end os selv også kan nyde godt af de fine biler, bliver det nok først effektueret til næste år.

Har du lyst til at arrangere et træf, syntes jeg da bestemt du skal finde et sted hvor der er plads, sætte kryds i kalenderen og meddele det her på siden og til Anders Mærsk redaktør af 9'eren. Så skal vi nok sørge for den nødvendige opmærksomhed omkring eventet.
Fint initiativ og god idé!
Billede
Brugeravatar
hmg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

15. maj 2008, 10:23

Kunne være super med et træf i Jylland - evt. et sted midt i Jylland, så har alle lige langt :-).
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
michno
EXTREME SAAB FREAK

15. maj 2008, 11:24

Er der nogen der har erfaring med, om f.eks. en SAAB-forhandler kunne være samarbejdspartner i forhold til et træf. Det ville der jo være reklameværdi i.
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

15. maj 2008, 13:43

Hej Michno

Ideen er perfekt, fuldkommen lig tanken bag saabster træffene i Roskilde :D

Ja, jeg har erfaring med både forhandlere og selve Saab dk og de har desværre ikke vist nogen interesse overhovedet. Med mindre de kan fornemme at de kan sælge biler på dagen, så har det ingen interesse. Jeg har været på dem (både forhandlere og saabdk selv) og de kunne desværre ikke være med de dage....uanset hvornår det lå :roll:

Men min opfordring til dig, gå igang. Det er uhyre let. Fastsæt en dag, find et sted, lav lidt reklame ved at skrive på forums som herinde, saabentusiasten.dk, saabtt.dk, saabklubben.com og måske kontakt Vendsyssel/Hirtshals aviserne og snak med dem. Evt. få Mindblower (Anders) herinde til at give dig en hånd, han er altid fyldt med ideer og gåpåmod :) Sådan er træffene i Roskilde blevet til og det lyder som om det kræver en masse arb....det tager faktisk ik ret lang tid.

Min opfordring til dig er dog at tænke bredt når du tænker deltagere. Jeg lod med vilje være med at involvere klubberne i, hvordan roskilde træffene bliver arrangeret da der derved er plads til at alle kan dukke op. Det ville der med garanti også være, hvis en af klubberne stod for det men de har ikke for vane at snakke så meget sammen om at lave fælles arrangementer, desværre :( Så alle uanset mærke, model, årgang eller humør kan føle sig velkommen hvis du laver det sammen med et par hoveder, f.eks. herindefra :)

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
mindblower

15. maj 2008, 14:13

8)
Senest rettet af mindblower 1. sep 2008, 20:59, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
michno
EXTREME SAAB FREAK

15. maj 2008, 15:23

Det lyder rigtig godt. Lad os l se om der kommer flere tilkendegivelser, ellers synes jeg bare vi to skulle mødes og planlægge et mindre arrangement - mere indviklet behøver det jo ikke at gøres.

I Hjørring har vi ikke længere en SAAB forhandler men et rigtig godt og traditionsbehæftet værksted. Her kan værkfører Niels tydeligt huske, da han selv hentede Laurits Jensen & Søn´s første SAAB 93 ved færgen! Her kunne man sikkert finde interesse for vores idé - vil jeg tro.

Jeg er dog også helt indstillet på en lokalitet der er mere central - f.eks. Aalborg.

Michno
Brugeravatar
Gundestrup

15. maj 2008, 16:11

Hej,

Det er en super fin ide og jeg kan da kun opfordre til at sætte iværk. Jeg er samtidig overbevidst om at der sikkert også er en enkelt eller to med bopæl andensteds end i det nordjyske, der ville kigge forbi til et sådant træf.

Hvor stort arbejde træffet kræver af dig som arrangør bestemmer du jo heldigvis selv og uanset hvad og hvordan plejer folk at være klar til en lille sammenkomst.

Jeg har selv to år i træk holdt træf langfredag på min bopæl og synes selv begge træf har været hæderlige, så jeg synes bestemt du/I bare skal kaste jer ud i det :D

God arbejdslyst.....

Ken Gundestrup
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R

Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

15. maj 2008, 19:18

.. nu ikke for at være en spielverderber, men vi HAR jo egentlig et "Træf forum" :arrow:
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
BEK
SUPER SAAB FREAK

Re: Basis for SAAB træf i Nordjylland

15. maj 2008, 19:32

hmg skrev:Kunne være super med et træf i Jylland - evt. et sted midt i Jylland, så har alle lige langt :-).
Spændende logik du kører med :wink:
Brugeravatar
Saab-daniel
Kontakt:

15. maj 2008, 20:02

Ja, passer også mit i Ikast ganske fint :D
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

15. maj 2008, 20:18

mon ikke Muncken og jeg åbner Munckens garage igen til september. det har vi da snakket lidt om og det er da rimelig centralt i jylland. men et træf længere nord på ville jeg da med glæde komme forbi. det er jo altid spændende at komme ud i et hjørne af landet hvor man ikke har været før så pøj pøj med det og husk at et træf ikke behøver at være mere end du selv lyster at lægge i det.

Speedy det må være forde det er københavnere du har talt med for her ovre i jylland har vi da 2 gange haft træf hos H.C. i Randers. 1 gang hos Erik Thyregod i bræstrup og 1 gang hos Svend Wind Saab i Højer.
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
Jake
EXTREME SAAB FREAK

15. maj 2008, 20:37

Er også rigtig frisk på et træf i jylland. Bor selv i Nørresundby. :)
mindblower

15. maj 2008, 21:43

;-)
Senest rettet af mindblower 1. sep 2008, 21:00, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Creed

15. maj 2008, 22:43

Jeg stemmer også for...
Har selv også gået og tænkt på et velegnet sted til en ordenlig motherfu**er af et træf i hoved landet?
___
Nu kan jeg jo se der er en del der er fra midtjylland. Må jeg komme med en ide om Silkeborg Torv??
Men om det er 20 km eller 200 km er ikke væsentligt. Så længe man kører i en ordenligt vogn..
Jeg skal nok komme til vendsyssel. :)
Mvh
Krede ~ (Kristian)
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

15. maj 2008, 23:01

Dette er faktisk en af nogle mulige lokationer til hovedlandet. Selvfølgelig kan det arrangeres på privat basis, men som sagt har klubben gang i samme diskussion mht. til et klubarrangeret træf.
Billede
mindblower

15. maj 2008, 23:01

:cry:
Senest rettet af mindblower 1. sep 2008, 21:02, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

15. maj 2008, 23:02

Kaas holdt et skrue i APC boks træf i 2004 og vi holdt da også en lille kom sammen en gang oppe i ålborg hvor vi mødtes ude ved biltema. det er bare med at trække en dato ud af kalenderen og finde et sted at mødes. om det er i garagen eller på vorbasse krigs havn er sådan set lige godt folk skal nok komme.

Creed hvis ellers man kan få lov til det så tror jeg du har ret i at silkeborg torv kunne være et godt sted at lave noget lignende det speedy laver i roskilde
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
Jensen
Administrator

15. maj 2008, 23:10

Hej. Jeg er også fra det nordjyske, og et træf heroppe ad ville da være fint. Der kommer nok til at gå nogen tid før jeg selv holder et træf, men jeg vil hellere end gerne hjælpe med til at arrangere mv. (Smid mig evt. en pm michno)
Geografien behøver vi ikke at låse os fast på, så vidt jeg er orienteret er de fleste i klubben ejer af (mindst) en bil som de ynder at køre i ;)

MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Creed

15. maj 2008, 23:22

Vels skrev:Dette er faktisk en af nogle mulige lokationer til hovedlandet. Selvfølgelig kan det arrangeres på privat basis, men som sagt har klubben gang i samme diskussion mht. til et klubarrangeret træf.
Udemærket.. så læner jeg mig tilbage og venter... Det er jeg rimelig god til :P :wink:
Mvh
Krede ~ (Kristian)
Brugeravatar
Speedy
Kontakt:

15. maj 2008, 23:31

tono skrev:.. nu ikke for at være en spielverderber, men vi HAR jo egentlig et "Træf forum" :arrow:
Tak HP, fordi du er mere vågen end os andre :D

Saab 96V4 '67 SilverSand
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

16. maj 2008, 07:34

mindblower skrev:har naturligvis også haft glimt i forvirrede øjeblikke som det der kommer frem her, og jeg vil gerne være behjælpelig med både ideer og arbejdskraft. Det er rigtig dejligt at nogen kommer ud af busken.
jeg har længe været af den mening, at de fleste nordjyder har været for indadvendte, jeg har sågalt skrevet PM til nogen både i vendsyssel og på djursland, som ikke engang gad svare med et kort ja eller nej eller r.m.i.r., så jeg smed tørklædet i ringen og har i stedet nydt gæstfriheden hos Erling og gundestrup, som begge holder nogle overgode træf.
Michno du kan bare sende mig en pm og så finder vi ud af at mødes, jeg har flere forslag til mødesteder med forskellig underholdningsværdi, men vi tager den eye to eye, måske Mads og Rune kpmmer ud af busken og vil være med, der bor også en i sæby og sikkert flere rundt om.:-)
Hov hov, du har aldrig skrevet til mig om det før. Jeg har nu da også holdt træf før oppe hos mig..... Men det er ved at være længe siden. Tiden skal jo passe med alt det andet.
MVH Lars Kristensen
michno
EXTREME SAAB FREAK

16. maj 2008, 14:01

Jeg er da meget beæret over at blive udnævnt til træfarrangør. I mit stille sind havde jeg da nok tænkt, at det var noget man kunne samarbejde om.
Jensen og Mindblower udtaler da også ret klart deres tilkendegivelse om at give en hånd med - er det ikke korrekt?

Jeg støtter gerne op om et større, centralt placeret jysk træf, men det jeg i første omgang gerne vil være med til at sørge for, er noget som kan placeres et sted mellem Aalborg og Skagen. Alle er selvfølgelig meget velkomne, men som andre også nævner, tror jeg der er et reelt behov for at de nordjyske medlemmer får etableret en form for netværk. Det er nemlig temmelig tyndt med klubfolk heroppe nordpå. Man ser det faktisk tydeligt på vejene. Jeg kommer tit i det østlige Himmerland og møder her ofte en SAAB, hvilket næsten er en sjældenhed i Vendsyssel.

Lad os lade tråden udvikle sig videre hen over weekenden. I næste uge vil jeg så sende en PM til en eller flere af jer, der har tilkendegivet at ville være med til at arrangere.

Som nogen nævner, behøver det jo i første omgang ikke at være et stort forkromet arrangement. En P-plads, et tidpunkt og en kop kaffe er jo også et sted at begynde. Og det ville jeg trods alt kunne klare på egen hånd!

God weekend til jer alle.

Poul M. Michno
mindblower

16. maj 2008, 14:39

8)
Senest rettet af mindblower 1. sep 2008, 21:03, rettet i alt 2 gange.
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

16. maj 2008, 23:49

det var også bare gas anders. :-)
MVH Lars Kristensen
mindblower

17. maj 2008, 00:11

:-) :D
Senest rettet af mindblower 1. sep 2008, 21:04, rettet i alt 2 gange.
mindblower

Re: Basis for SAAB træf

23. maj 2008, 04:52

:-(
Senest rettet af mindblower 4. sep 2008, 23:50, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Speedy
Kontakt:

23. maj 2008, 10:21

Et lille reklametiltag.....

Håber da at I stadigt har gejsten (ikke til at ringe 12-14-16 som i reklamerne) og har lyst/tid til at lave noget fælles for saabfolk i det nordjyske. I er jo ikke alt for mange medlemmer deroppe så jeg håber at I vil tænke på at invitere de 2 andre klubbers medlemmer også. Jeg vil gerne hjælpe Jer med at invitere dem, hvis I sørger for at sende noget på skriv om arrangmentet....

Samlet vender vi strømmen ( :lol: )

Saab 96V4 '67 SilverSand

Tilbage til "Træf Forum"