Hej alle SAAB entusiaster.... Jeg har lige et par spørgsmål vedr. 900i T8 !! Jeg er blevet overbevist om at jeg vil have mig en Saab 900 turbo som bil nr. 2 for der er ikke meget spark i en Suzuki Baleno St. med 1.6 L motor men de 17-18 km/l den køre er da ok. Overbevisningen er kommet efter at jeg stort set har læst alle de indlæg der er (pyhha 18 sider det er rigtig mange) Jeg ved ikke meget om Saab andet end dem jeg kender der har haft en også køre i Saab idag ! De kan desværre ikke hjælpe mig da de aldrig har haft turbo. Jeg har ledt lidt på nettet og der er ikke mange 900 T16 til salg. De skriver i hvert fald ikke om de har hverken 8 eller 16v så man må vel gå ud fra at de lidt billige har 8v. Har kikket på modeller fra årg 84-88 og priser fra 10-25.000 i DBA og Bilbasen og der er kun et par stykker der har gået 2-300.000 km. Endelig mit spørgsmål !!! Hvad er jeres erfaring med tuning af en evt. T8 kan de tunes op og til hvor meget Ca. ?? Hvor stort er problemet med topstykket og er det det eneste der halter lidt udover gearkassen. Jeg kan se at der er nogle herinde der har t8 men der bliver ikke skrevet meget om HK i de biler eller har jeg misset noget ?
Det kunne jo være at jeg lige skulle smutte forbi Chritte og kikke lidt på bilen.
Køb af Saab 900 t
Redaktør: Bestyrelsen
- LasseB-T8
- ULTRA SAAB FREAK
Det er et godt valg med en t8 hehe (har selv en) men det skulle nu ikke være så vanskeligt at finde en t16.. En t8 går noget anderledes frem for en t16 og det er lidt sværer at hente så mange hk ud af den som i en t16.. Min egen er en 83 som er blevet faceliftet til den "nye" model.. Den har 155 hk på papriret men tror nu ikek de er der alle sammen... Gearkassen har jo altid vært et problem, men altså hvis man passer godt på tingene og lader være med at for meget hjulspin og sørger for at gå ned i gear når man overhalder så skal det nu nok holde!!! Jeg gav selv 25 kilo for min, den havde på det tidspunkt gået 312000 km. Hvilket man ikke skal skræmmes væk af når det er saab.. Self tingene er jo ikke nye mere.. Den har nu på ca. 6½ måned rundet 331000 km. og den er stadig en freyd at køre
Sørg for at finde en med en masse udstyr dvs. el-ruder el-spejle osv. det forhøjer køreværdien i bilen..
Hvis du har tid og lyst så ville mit bud nok være at finde en i tyskland eller lign. så der ikke er rust i. Det er altid mega træls af skal lave den istand først medmindre du self har lyst til det..
MVH
Lasse
Ps. fornemmelsen af at blive smidt tilbage i sædet er kanon hehe
En gang Saab turbo, altid Saab turbo
Det er et godt valg med en t8 hehe (har selv en) men det skulle nu ikke være så vanskeligt at finde en t16.. En t8 går noget anderledes frem for en t16 og det er lidt sværer at hente så mange hk ud af den som i en t16.. Min egen er en 83 som er blevet faceliftet til den "nye" model.. Den har 155 hk på papriret men tror nu ikek de er der alle sammen... Gearkassen har jo altid vært et problem, men altså hvis man passer godt på tingene og lader være med at for meget hjulspin og sørger for at gå ned i gear når man overhalder så skal det nu nok holde!!! Jeg gav selv 25 kilo for min, den havde på det tidspunkt gået 312000 km. Hvilket man ikke skal skræmmes væk af når det er saab.. Self tingene er jo ikke nye mere.. Den har nu på ca. 6½ måned rundet 331000 km. og den er stadig en freyd at køre
Sørg for at finde en med en masse udstyr dvs. el-ruder el-spejle osv. det forhøjer køreværdien i bilen..
Hvis du har tid og lyst så ville mit bud nok være at finde en i tyskland eller lign. så der ikke er rust i. Det er altid mega træls af skal lave den istand først medmindre du self har lyst til det..
MVH
Lasse
Ps. fornemmelsen af at blive smidt tilbage i sædet er kanon hehe
En gang Saab turbo, altid Saab turbo
- Samsing
- SAAB NET NYBEGYNDER
Tak for svaret !!! det var noget i den retning jeg havde regnet med men ville lige have det bekræftet inden jeg køber !! Jeg har før haft turbo men det var en Renault 5 gt turbo men de to biler kan jo ikke sammenlignes så jeg ved lidt om at det er noget der rykker med turbo !!
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Casper er min bror, og jeg har ligeledes en T8... Klart, der skal mere til for at hente heste ud af en T8'er, men jeg ligger selv og sysler med lidt ting, der gerne skulle hente i omegnen af 200 heste ud af den (så stopper vi pga gearkassen). Som Lasse siger, så er det en god ide at finde en uden for meget rust, og gerne importeret (hvilket caspers også er). Den har jo ligeledes et aero-kit, der virkeligt giver den et fedt look... Lad høre hvordan det forløber, du skal være velkommen i flokken!
Daniel.
Casper er min bror, og jeg har ligeledes en T8... Klart, der skal mere til for at hente heste ud af en T8'er, men jeg ligger selv og sysler med lidt ting, der gerne skulle hente i omegnen af 200 heste ud af den (så stopper vi pga gearkassen). Som Lasse siger, så er det en god ide at finde en uden for meget rust, og gerne importeret (hvilket caspers også er). Den har jo ligeledes et aero-kit, der virkeligt giver den et fedt look... Lad høre hvordan det forløber, du skal være velkommen i flokken!
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- peterkj
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Hvis du er på udkig i D (hvor udvalget er KÆMPESTORT) så kig på www.mobile.de eller www.austoscout24.se
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
hej det er mig der har 900 t8 til salg.Bilen sælges kun på grund af andet saab køb.sidst min var på rullefelt havde den 155hk toppen og turbo er efterfølgende blevet renoveret. Hvis du skulle komme til egnen i Weekenden så er du selfølelig meget velkommen men ring lige inden
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Hehe, det er undertegnede der bor i Ikast, resten af familien Saab-Fischer bor i Esbjerg, så det er jo ikke mere end tre skridt og en spytklat fra dig, Samsing!
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8