Banner cycler

Pressening til saab

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Ni
Niels

Pressening til saab

2. maj 2004, 12:27

Hejsa jeg overvejer at undlade kørsel i min ældre saab 900 her til vinter.
Jeg har desværre ikke en garage men kun en carport at sætte den i.

Jeg har så kigget lidt rundt omkring for at finde en pressening til den.

De typer jeg kan finde har været lavet a nylon eller andre materialer som bilen ikke kan ånde igennem.

a.
Er de OK eller bør man finde noget som bilen kan ånde igennem.

Det skal siges at jeg har en privat grusvej på et par 100 meter til mit hus, så jeg regner med at give bilen et par ture om ugen på denne vej for at få den varmet igennem og for at bremserne ikke skal ruste.

b.
Andre gode tips til biler som ikke kører om vinteren.

troels
SAAB-PSYCHO

23. maj 2004, 18:57

Måske en god ide med olieskift inden man sætter bilen i "garage" kunne forestille mig at bilen ville have bedst af ny olie der blev hurtigt kastet rundt i motoren når den en gang i mellem blev startet.

mvh
Troels
Ma
Mads

23. maj 2004, 21:08

Hej Niels

Jeg ved ikke noget om presenningen, men det med olien lyder som en god ide. Vær dog opmærksom på at når du starter bilen, så sørg for at motoren er gennemvarm inden den stoppes igen. Hvis man kort starter motoren og slukker den igen, vil der opstå kondens i cylinderen og dette kan gøre at cylindervæggen ruster. Hvis motoren er gennemvarm fordamper den opståede kondens, og derved ingen skade på cylindervæggen.

Hilsen Mads
Gæst

23. maj 2004, 21:32

Hvis du besøer denne site kan du se mange varianter af Car Covers
http://www.jcwhitney.com/webapp/wcs/sto ... 1&ss=10101

Mvh

Finn Hansen
Gæst

24. maj 2004, 16:23

OK jeg har nu fundet et hos Harald Nyborg som bilen kan ånde igennem til 130 kr.
Det er da et fund til prisen.
Gæst

24. maj 2004, 23:21

`Hvilken størrelse passer så til en 900 hvis man handler hos Harald Nyborg ??
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

25. maj 2004, 02:25

Det står på kassen, jeg har selv en... Mener det er en L eller en XL... Jeg købte min, fandt senere min bil på kassen under oversigt :D
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Gæst

25. maj 2004, 10:14

Ja jeg gjorde det samme.
Fandt først bilen efter køb.
Købte en XL til 900 cab. Den er lige i det store. Der står L på kassen så jeg vil nok gå efter den.
Sørg for at købe den billige da jeg mener den dyre er lavet af nylon som ikke ånder
Gæst

25. maj 2004, 10:48

Tak... - jeg vil skynde mig hen til Harald Nyborg - jeg har en 900 cab. der trænger til lidt beskyttelse i sommerhalvåret - om vinteren kommer den i garage.

Tilbage til "Modern Forum"