Min Saab er gået i vinterhi. men jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre til næste år.
Lige nu står den i min - ikke alt for gode carport - som er utæt og der drypper ind på bilen.
Den bliver fugtig når det regner, men til gengæld motionerer jeg den en gang om ugen op og ned af min grusvej for at få varmet kabinen og motor igennem samt brugt bremserne.
Bilen kommer ikke over 40 km/t eller 3000 omdrejninger.
Jeg plejer at køre den varm lige til den står i det grønne område.
Så lader jeg den stå i tomgang 10-15 minutter og køre så 5 minutter i den igen.
Spørgsmålet er nu om det ville være bedre til næste vinter at få den opklodset et eller andet sted, hvor den kan komme ind at stå.
Ulempen herved at så at den formentlig vil komme til at stå helt stille i en fem måneders tid.
Hvilke råd vil panelet give??
Bjørnen sover
Redaktør: Bestyrelsen
- marcel
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Hvis den har aircon, så går det i stykker hvis det ikke bruges..siger de kloge.
Det er noget med smøring i freon'en (eller hvad det nu er efterhånden..)
Min ryger i lukket, men uopvarmet garage i morgen, og må så ud at få lidt luft og varme og smøring til acc'en nogle af de dage i de kommende 3 måneder hvor landet ikke måtte ligge i saltlage...
Godt nytår.
Det er noget med smøring i freon'en (eller hvad det nu er efterhånden..)
Min ryger i lukket, men uopvarmet garage i morgen, og må så ud at få lidt luft og varme og smøring til acc'en nogle af de dage i de kommende 3 måneder hvor landet ikke måtte ligge i saltlage...
Godt nytår.
Den der ager med suge kommer også frem
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
- peterkj
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Er det så nok at lade den gå i tomgang til den bliver varm eller skal man helst ud at køre.
Det ville være fint for mig, hvis man kunne lade den gå i tomgang hver anden gang da batteriet altid når at blive fladt inden det bliver weekend og jeg får den kørt ud af carporten
.
Min aircon virker desværre ikke mere så det kan vist være lige meget.
Det ville være fint for mig, hvis man kunne lade den gå i tomgang hver anden gang da batteriet altid når at blive fladt inden det bliver weekend og jeg får den kørt ud af carporten
Min aircon virker desværre ikke mere så det kan vist være lige meget.
- Nikolaj
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Det der med dit batteri kan nemt løses man kan få en batteri sko (eller hvad det nu heder) hvor der er et grønt dreje hjul hvor du kan tage strømmen fra uden værktøj. Det tager godt nok at strøm fra bilen men den står ikke og aflader
mvh Nikolaj Sørensen
mvh Nikolaj Sørensen
og900 cab ønskes 
- Anders_Møller
- ULTRA SAAB FREAK
Jeg har sat min i garage for vinteren. Åbnet kaleche og vinduer en lille smule. Lagt en "stofgarage" over bilen (en af de billige fra Harald Nyborg). Desuden har jeg sat en lader til batteriet via et tænd/sluk ur - så bliver den ladet 1 time/uge - så håber jeg batteriet er i live til foråret. Jeg har ikke mulighed for at komme jævnligt forbi - så jeg er spændt på hvordan min bil har det til foråret !!??
/Anders
Jeg har sat min i garage for vinteren. Åbnet kaleche og vinduer en lille smule. Lagt en "stofgarage" over bilen (en af de billige fra Harald Nyborg). Desuden har jeg sat en lader til batteriet via et tænd/sluk ur - så bliver den ladet 1 time/uge - så håber jeg batteriet er i live til foråret. Jeg har ikke mulighed for at komme jævnligt forbi - så jeg er spændt på hvordan min bil har det til foråret !!??
/Anders
- peterkj
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Men den der sko er det sådan en standard ting som passer til alle biler eller er det en speciel saabdel.
P.S.
Så har jeg forresen fundet ud af, at hvis jeg placere en flamingoplade (dem man kommer under gulvvarmerør) på saabens tag så bliver coveret spændt ud så bilen ikke bliver fugtig (som den bliver når coveret røre bilen.
OK det ser ikke fedt ud men det virker
.
Bilen ligner nærmest en gammel storebæltsfærge.
Blot et tip hvis andre har deres biler stående i carport med deraf følgende fugt på bilen.
Men den der sko er det sådan en standard ting som passer til alle biler eller er det en speciel saabdel.
P.S.
Så har jeg forresen fundet ud af, at hvis jeg placere en flamingoplade (dem man kommer under gulvvarmerør) på saabens tag så bliver coveret spændt ud så bilen ikke bliver fugtig (som den bliver når coveret røre bilen.
OK det ser ikke fedt ud men det virker
Bilen ligner nærmest en gammel storebæltsfærge.
Blot et tip hvis andre har deres biler stående i carport med deraf følgende fugt på bilen.
- lars_buch
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Jeg har et Varta (læs hammer dyrt) batteri i min og jeg har ALDRIG problemer med strøm
så det kan jeg kun anbefale frem for et Harald godtnok batteri.
Angående kabinen så bruger jeg en varmluftblæser placeret på forsædet efter en time er bilen knastør indvendig, og jeg tror at strøm/ benzin prisen er noglelunde det samme.
Angående acc. ja det luksusproblem har jeg jo ikke.
// Lars
Jeg har et Varta (læs hammer dyrt) batteri i min og jeg har ALDRIG problemer med strøm
Angående kabinen så bruger jeg en varmluftblæser placeret på forsædet efter en time er bilen knastør indvendig, og jeg tror at strøm/ benzin prisen er noglelunde det samme.
Angående acc. ja det luksusproblem har jeg jo ikke.
// Lars
SAAB 9000- Can it get any better?
http://www.saabpower.dk
http://www.saabpower.dk