Banner cycler

Danmarks Hurtigste SAAB 99

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Solgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

4. jun 2007, 13:29

Min SAAB 99 overlevede fint DHB 2007. Vi havde ikke de helt store problemer men lidt var der da, under accelration løftede motoren sig så meget at motoren stod så skrå, at det var lidt svært at få den i 3. gear. Med nogle mere masive motorophæng vil det problem blive løst. Ophængene er ellers rimeligt godt lavet på sådan en 99er, men de skal være mere hårde. Under mere almindelig kørsel går alle gear utroligt godt og om søndagen var der ingen problemer med at få den i 3 gear. I et heat hvor jeg fik en super god start, var jeg så uheldig at gaskablet røg af og det gjorde det også på en Kadett der kørte lidt efter mig. I et andet heat havde vi skiftet tændrør til dem en t16 normalt kører med og det kunne den bestemt ikke kører godt med, så i med den type med modstande i som bruges til SAABer med DI, dem kører den godt med. Motoren satte ud under accelration, det havde den gjort lidt hele tiden men søndag var det rimeligt slemt, da jeg kom hjem i går fandt jeg fejlen, Daniel havde lavet en sikkerhed hvis turbo trykket kom over 1,5 bar og da den gjorde det om søndagen da vi var kommet til at skrue den lidt for højt op så satte motoren ud, da begrænsningen virker som en omdrejningsbegrænser.
Efter trykket i går aftes, efter DHB, blev skruet ned til 1,3 bar så gik det MEGET bedre 0-100 på ingen tid, hvis motorstyring og hårde motorophæng havde været i orden så havde min tider til DHB helt sikkert været min 1 sekund bedre hvis ikke mere for 99eren går ellers godt fra land. Min bedste tid var hvist 14,7 og havde en slut hastihed på omkring 160 km/t.

Efter som bilen først var lavet kørerklar fredag d.1-6 kl. 15:00 så er jeg godt tilfreds med resultatet og nu ved jeg, hvad jeg skal forbedre på bilen. Lars (kaas) havde også kun omkring en uge til at lave Megasquirt (motorstyring) på bilen da jeg havde haft mange ting at rode med ved bilen som : Syn af bilen, t16 motor med 2,3 kort top, stor intercooler, rør og mange mange flere ting der skulle laves. Har brugt rigtig meget tid i værkstedet de sidste par måneder og har ikke sovet meget (har sovet længe i dag)

Billede
Billede
Med de store gade slicks fik jeg godt bid på bane.
Billede
Luftfilteret kom af da det ikke kan bruges til andet end at si de værste gråspurge fra.
Billede
Billede

Billeder i berdre kvallitet kan ses her : http://henriksolgaard-jakobsen.magix.net/ under DHB 2007 SAAB 99
Senest rettet af Solgaard 4. jun 2007, 19:36, rettet i alt 1 gang.

Billede

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

4. jun 2007, 14:11

Godt i havde en go dag...
Henrik, der blev sat en begrænser ind, fordi bilen kun var mappet til 1.2 bar, mere var vi jo ikke oppe på, da jeg kørte benzin-delen ind, med dårlig omdrejnings-signal. Jeg var ikke sikker på benzin-mængden når vi kom højere op end de 1.3 bar vi aftalte den skulle køre med. Hellere en begrænser end for mager kørsel og "bum" i motoren. Tror nu egentligt også vi kan få mere ud af den, ved at lade Megasquirt styre ladetryk, og så mappe tændingen ind, for det nåede vi jo desværre aldrig...
Du har vist haft brug for at sove, for der ligger godt nok mange timer i den grønne, Tulle er nok glad for at have dig lidt inde i huset fremfor i garagen de næste par dage, inden vi skal til sverige... :)
Håber vi kan få et par dage til at mappe den ind, det kunne være rigtigt fint, syntes jeg. For der er godt nok masser af potentiale i vognen, specielt når den får stivere motorophæng, og vi får leget mere med benzin og tænding! :)
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
NRC
SAAB NET NYBEGYNDER

4. jun 2007, 18:05

VI havede det super til DHB. Vil helt sikker med næste år :) Solgaards grønne 99'er så nu meget godt ud på banen, dejligt at kigge på et andet bil mærke, man ser jo ikke så tit en Saab fyrre afsted til sådanne events :)
Så syntes bare du skal skrue videre på denne skønhed du køre i Solgaard, så de rat kan få baghjul af en Saab til DHB 2008.
Mvh. Nicholas
Medlems Nr. 203

Ønske vogn : 900 T16
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

4. jun 2007, 23:25

MVH Lars Kristensen
900LTT
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

6. jun 2008, 19:55

Update...

I år er der igen 2 Saab´er med til danmarks hurtigste bil.

For lige at få på plads hvor stærke disse biler er, så kommer jeg lige med resultater fra rullefeltet ( begge biler er lige blevet rullet ) .

Bjarnes 900 T16: 505,2 HK og 490 NM ved 1,5 bar. ( rendyrket racermotor med max omdrejninger på 8.200 O/min! )

Solgaards 99 T16: 344 HK og 410 NM ved ca. 1,3 bar. ( i forhold til sidste år er der kommet en forstærket gearkasse i med længere gear og større turbo, samt perfekt indkøring af Megasquirt) .

Så her en opfordring til at tage op til Vandel denne weekend og se disse to dejlige Saab´er og en masse andre vilde biler og top underholdning.

Go´´weekend.

Mvh. Martin
900 T16 årg 92 med Megasquirt og 8´er gearing.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=3675
Billede

Tilbage til "Projekt Forum"