4. jun 2007, 13:29
Min SAAB 99 overlevede fint DHB 2007. Vi havde ikke de helt store problemer men lidt var der da, under accelration løftede motoren sig så meget at motoren stod så skrå, at det var lidt svært at få den i 3. gear. Med nogle mere masive motorophæng vil det problem blive løst. Ophængene er ellers rimeligt godt lavet på sådan en 99er, men de skal være mere hårde. Under mere almindelig kørsel går alle gear utroligt godt og om søndagen var der ingen problemer med at få den i 3 gear. I et heat hvor jeg fik en super god start, var jeg så uheldig at gaskablet røg af og det gjorde det også på en Kadett der kørte lidt efter mig. I et andet heat havde vi skiftet tændrør til dem en t16 normalt kører med og det kunne den bestemt ikke kører godt med, så i med den type med modstande i som bruges til SAABer med DI, dem kører den godt med. Motoren satte ud under accelration, det havde den gjort lidt hele tiden men søndag var det rimeligt slemt, da jeg kom hjem i går fandt jeg fejlen, Daniel havde lavet en sikkerhed hvis turbo trykket kom over 1,5 bar og da den gjorde det om søndagen da vi var kommet til at skrue den lidt for højt op så satte motoren ud, da begrænsningen virker som en omdrejningsbegrænser.
Efter trykket i går aftes, efter DHB, blev skruet ned til 1,3 bar så gik det MEGET bedre 0-100 på ingen tid, hvis motorstyring og hårde motorophæng havde været i orden så havde min tider til DHB helt sikkert været min 1 sekund bedre hvis ikke mere for 99eren går ellers godt fra land. Min bedste tid var hvist 14,7 og havde en slut hastihed på omkring 160 km/t.
Efter som bilen først var lavet kørerklar fredag d.1-6 kl. 15:00 så er jeg godt tilfreds med resultatet og nu ved jeg, hvad jeg skal forbedre på bilen. Lars (kaas) havde også kun omkring en uge til at lave Megasquirt (motorstyring) på bilen da jeg havde haft mange ting at rode med ved bilen som : Syn af bilen, t16 motor med 2,3 kort top, stor intercooler, rør og mange mange flere ting der skulle laves. Har brugt rigtig meget tid i værkstedet de sidste par måneder og har ikke sovet meget (har sovet længe i dag)

Med de store gade slicks fik jeg godt bid på bane.

Luftfilteret kom af da det ikke kan bruges til andet end at si de værste gråspurge fra.
Billeder i berdre kvallitet kan ses her :
http://henriksolgaard-jakobsen.magix.net/ under DHB 2007 SAAB 99