20. jul 2004, 22:15
Hej Tommy..
Ja man må jo søge og man vil finde..efter et hvis stykke tid.
Thisted er nok lige lovligt langt væk fra mig som bor ret tæt ved grænsen.
OKay jeg troede Saab 9000 havde en anden slags APC m.m. - så det er jo godt nok.
Heh ja de 0,6 bar - jeg kan desværre ikke bevise det med en måler, men ham jeg har købt den ved siger den er blevet ændret til at gøre med det. Den har været højere oppe i effekt, men det syntes de var for vildt til bilen.
Turboen har faktisk ik været renoveret har jeg fundet ud af, men den har i marts måned fået ny by-pass ventil, tætnet olielækage og andre mindre ting.
Nu er det lang tid siden jeg har haft en bil med turbo - for 2 år siden havde jeg en Chrysler 2.5 turbo og 152 HK.
Jeg vil snart skifte olie på den - 5000 km´s intervaller er vel okay, for kan huske at jeg har kigget i et gammelt hæfte om en 99 turbo hvor man anbefalede at skifte hver 7500 km.
Okay det lyder sørme godt at turboen kan levere så meget effekt, men når jeg er oppe ved ca. 200 HK må det være rigeligt.
Jeg har overvejet lidt og købe et sæt med vandindsprøjtning, men har ikke hørt så meget om det og hvem kan mon montere sådan et sæt???
Snakkede lige kort med en til DHB og han fortalte lidt om en 99 Turbo som havde op til 250 HK med det - vildt nok !
Hvis bilen kommer op på en 0,8 -0,9 bar er det vel udemærket. Den skal jo heller ikke voldtunes og vil nu heller ik gerne have hvis den kommer ned på en 8-10 km/l mod nuværende 12-15 km/l !
Det lyder til at det bliver en vældig spændende weekend deroppe i Nordjylland.. Lidt et skam at jeg har så meget at lave lige nu og ikke har mulighed for at kigge en tur forbi.
Ellers tak for en glimrende debat her..