Banner cycler

ADVARSEL: Benzinpumper til 99 og 900

Forum for alt der drejer sig om vores dejlige Classic modeller. Saab 99, 90, OG900 og 9000.

Redaktør: Bestyrelsen

heymike
SAAB NET NYBEGYNDER

ADVARSEL: Benzinpumper til 99 og 900

28. aug 2024, 17:56

ADVARSEL - om benzin pumper til 99 og 900. Lige som alt andet, benzinpumper kan blive defekte. De kan nemt finds hos MAPTUN parts (maptunparts.dk) og er billige, ca. 200 kr. Der findes to type, den ene som erkonstrueret af to halvdele, og er skruet sammen omkring en membrane og den anden er næsten den samme konstruktion, men de to halvdele er omsluttet af en metalkap, dvs de er presset sammen og kan ikke dele sig. 

Forleden dag da jeg startede min 99, opdagede jeg at min benzinpump var utæt. Pumpen er den type som består at to halvdele, som er skruet sammen omkringen membran. De skruer var gået løse.  Dette medførte at benzin sprøjtet på motoren. Heldigvis var dette opdaget i tiden. Efterspænding af skruer medførte at pumpen tæt igen. 

Men, dette var nok for mig. Jeg skiftede de M4 x 15 mm bolte ud med M4 x 25 mm bolte og lagde låsning møtrikker på den frie ende, for at sikre mig at pumpen ALTID bliver tæt. (M4 x 25 mm bolte og låsning møtrikker var købt hos THHansen i små pakker).

vh
Mike Heyman

Tilbage til "Classic Forum"