Skiftetryk
Redaktør: Bestyrelsen
- 9000Griffin
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Skiftetryk
Min søns 90er har en olietrykskontakt der er utæt, så der skal en ny til. Hvilket skiftetryk skal den have?
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Skiftetryk
omkring 0,5 bar
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- 9000Griffin
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: Skiftetryk
Det viser sig at der står i hans Haynes-manual, at "Pressure warning light operating pressure" er 0,3 - 0,5 bar. Har fundet en kontakt, der skifter ved 0,35, så den burde fungere. Eller hvad? Bør man sørge for at have en 0,5-bars i for at sikre sig at olietrykket ikke falder til mindre end det? Jeg forestiller mig at det er vigtigt at fange det så hurtigt som muligt, hvis trykket falder.
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Skiftetryk
Tjaa hvis den lyser så er det for sent, uanset hvilke bar den er stillet ind til,
jeg har hørt den nævnt som idiot lampen, da man gik mort fra et ur,
Lav tomgang og med varm olie så kan en 0,5 bar sensor meget nemt komme til at lyse, uden at motoren fejler noget. og brugeren ignorerer den efter et par gange. Det er vel hoved faren.
MVH
Morten
jeg har hørt den nævnt som idiot lampen, da man gik mort fra et ur,
Lav tomgang og med varm olie så kan en 0,5 bar sensor meget nemt komme til at lyse, uden at motoren fejler noget. og brugeren ignorerer den efter et par gange. Det er vel hoved faren.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk