Banner cycler

Brugsveteran forsikring

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

SteenHansen
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 403
Tilmeldt: 16. feb 2004, 20:49

Brugsveteran forsikring

28. apr 2023, 19:37

I mange år har jeg brugt og være godt tilfreds med nordisk veteran til forsikring af vores veterankøretøjer og de har været forsikret til helårskørsel.

Nu drømmer jeg imidlertid om at få en brugsveteranforsikring, det kan jeg kun få hos Nordisk Veteran, hvis jeg samtidig flytter alle vores forsikringer til alm brand, hvilket jeg ikke er interesseret i.
Samtidig må bilen ikke bruges om vinteren, hvilket jeg ikke har planer om, men det lille ekstra beløb det koster, har jeg opfattet som en fleksibilitet som er god at have.
Grunden til mit ønske er at jeg gerne vil have mulighed for at køre lidt mere i sommerperioden uden bekymringen om hvis der sker noget, og jeg har taget den på job en uge i træk, bare fordi jeg har lyst😊

Er der nogen her som har gode erfaringer med brugsveteranforsikring, gerne hvor det er muligt at forsikre til helårskørsel, og uden krav om andre forsikringer, og samtidig tim en fornuftig pris.

Jeg overvejer pt at spørge FDM, Tryg, IDA forsikring hvilke muligheder de har, men der er jo mange flere selskaber, som kunne have den rigtig løsning til os.

Nogen gode bud / erfaringer som jeg kan have glæde af?


SAAB - the most intelligent car ever built.
Brugeravatar
tknage
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 15. jun 2010, 07:15

Re: Brugsveteran forsikring

3. maj 2023, 19:50

Hej Steen.

Jeg har min 99t forsikret ved tjenemændenes forsikring, dvs. tryg. Det er en almindelig forsikring bare med lavt km tal. Derudover er der ingen begrænsninger i brugen, krav til opbevaring mv.

Den er stadig på veteranafgift og der er så andre begrænsninger.

Jeg er sikker på forsikring + vægtafgift i vinterhalvåret kunne spares, men jeg beholder pladerne på og så er den forsikret hele tiden.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710

9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Brugsveteran forsikring

4. maj 2023, 13:38

Hej Steen

Udover de nævnte ville jeg også spørge GF Forsikring. Jeg har brugt dem i årevis, og aldrig været utilfreds med deres behandling -heller ikke, når jeg haft brug for dem :wink: . Min er godt nok ikke veteran endnu, men forsikret som almindelig bil med lavt km-tal. De stiller vist kun krav om at samle alle forsikringer hos dem, hvis man vil have forsikret en "muskelbil".

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66

Tilbage til "Veteran Forum"