Hej SAAB folk.
Jeg ser at når Speedparts trimmer en APC box til 900 T16, 83-93 så lover de min 40 HK mere.
Ved nogle egentlig hvad de stiller på/ lodder af-på ?
Mon ikke det er det samme som vi selv går og roder med.....hvem ved!!
MVH
Tommy
Speedparts + APC modi.
Redaktør: Bestyrelsen
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Hej Tommy... Der er en del af det de skifter som vi selv går og roder med. Personligt har jeg MEGET svært ved at tro på de opgivelser de leverer på et steg1, men det er klart der er god mulighed for effektforøgelse. Min opfattelse er dog, at man selv kan komme rimeligt langt ved selv at justere APC-boksen. Blandt andet har vi jo tidligere talt om både www.900aero.com og popeye's side omkring modificering af APC'er... Jeg ved ikke hvad de selv loder på, men mon ikke der er et par stykker i Sverige der gør?
Ved blandt andet at Anders Olson har været med til at modificiere en APC-boks til en 9000, der kører med chip fra Mats johansson, denne bil har over 300hk... 300hk med chippet ecu, andre dyser og en modificieret APC-boks og lidt andet godt, det er da noget der duer
!
Daniel.
Ved blandt andet at Anders Olson har været med til at modificiere en APC-boks til en 9000, der kører med chip fra Mats johansson, denne bil har over 300hk... 300hk med chippet ecu, andre dyser og en modificieret APC-boks og lidt andet godt, det er da noget der duer
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
-
sørensø
apc boksen fra speedparts bliver modificeret fuldstændigt magen til SAAB´s egen røde version (185 hk i en T16)
udover det er der benzinchippen og sportsluftfilteret.
Havde selv en T16 fra 87 med nyrenoveret motor og trin 1 fra speedparts, der lovede 200 hk.
Det kom den ikke i nærheden af.
Havde derimod en 9000T16 også med nyrenoveret motor og trin 1 igen, den røg op på 205.1 hk. (målt ved viborg autoteknik)
Endelig holdt speedparts hvad de lovede!!
Har på fornemmelsen at 900´er er sværere at tune end 9000´er, men det har vel også noget at gøre med årgangene(motorstyring, tændsystem osv...)
900´eren var med bosch lh 2.2 (100*C luftmassemåler) og tændsystem med hall-giver (elektrodeafstand på 0.7 mm)
9000´eren var med bosch lh 2.4 (120*c luftmassemåler) og direct ignition tændsystem med fulstændig korrekt tænding hele tiden (og en elektrodeafstand på 1.1 mm)
udover det er der benzinchippen og sportsluftfilteret.
Havde selv en T16 fra 87 med nyrenoveret motor og trin 1 fra speedparts, der lovede 200 hk.
Det kom den ikke i nærheden af.
Havde derimod en 9000T16 også med nyrenoveret motor og trin 1 igen, den røg op på 205.1 hk. (målt ved viborg autoteknik)
Endelig holdt speedparts hvad de lovede!!
Har på fornemmelsen at 900´er er sværere at tune end 9000´er, men det har vel også noget at gøre med årgangene(motorstyring, tændsystem osv...)
900´eren var med bosch lh 2.2 (100*C luftmassemåler) og tændsystem med hall-giver (elektrodeafstand på 0.7 mm)
9000´eren var med bosch lh 2.4 (120*c luftmassemåler) og direct ignition tændsystem med fulstændig korrekt tænding hele tiden (og en elektrodeafstand på 1.1 mm)
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Hej Søren... Naturligvis vil du få en ekstra sjat ud af bilen når du har DI, men udover det, så er de to motorer grundlæggende ens, udover gearkassen og selvfølgelig måden de er monteret på (langs kontra tværs). Hvad angår motorstyringen, mener jeg at have læst, at selvom luftmassemåleren er af en anden slags, er den generelle forskel på LH. 2.2 og 2.4, at 2.4 har en anden og lidt bedre chip, der kan håndtere en mere detaljeret opdeling af benzin-mappet, men jeg er ikke helt sikker i min sag, det må jeg jo nok indrømme... Jeg vil i det mindste ikke smide mine penge efter en modificeret boks, det kan vi klare selv med en lodde-kolbe vil jeg mene!
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8