Hej alle i kloge mennesker.
Jeg har et nega problem med en 9000 2,0
turbo, jeg har skiftet kalipere i bag og forsøgt at udlufte dem men, da den havde kørt nogle killometer blev pedalen dårlig. Så er mit spørgsmål hvorden udlufter man dem korekt, der er ABS på bilen, det er et gammelt højtrykssystem tror jeg nok...
På forhånd tak
Michael
udlyfte bremser på 9000
Redaktør: Bestyrelsen
- PeterZ
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Jeg lavede for mange år siden, til min SAAB 99, en speciel prop til beholderen med bremsevæske, så jeg kan sætte et overtryk på, den virker også til min nuværende 9000 CST med ABS.
Jeg sætter et overtryk på 0,2-0,3 bar på fra kompressoren, så går udluftningen helt problemfrit.
/Peter
Jeg lavede for mange år siden, til min SAAB 99, en speciel prop til beholderen med bremsevæske, så jeg kan sætte et overtryk på, den virker også til min nuværende 9000 CST med ABS.
Jeg sætter et overtryk på 0,2-0,3 bar på fra kompressoren, så går udluftningen helt problemfrit.
/Peter
/Peter
2009 9-5 Griffin, Estate, Aut., Hirsch
2015 Suzuki Swift
Sidste 35+ år, tæt på 100% selvmekanikker.
Tidligere:
MB E320, 2xBMW540i og BMW530XI
SAAB: 3x99, 3xOG900, 2x9000, OG9-3 og OG9-5
2009 9-5 Griffin, Estate, Aut., Hirsch
2015 Suzuki Swift
Sidste 35+ år, tæt på 100% selvmekanikker.
Tidligere:
MB E320, 2xBMW540i og BMW530XI
SAAB: 3x99, 3xOG900, 2x9000, OG9-3 og OG9-5
- turbo-søren
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Det er lidt specielt med abs.bremserne, man skal bruge den indbyggede abs-pumpe, brug den link jeg henviser til, den er på engelsk men er ok, jeh har selv gjort det på denne måde, og det er også den måde som saab-manualen foreskriver. http://www.saab9000.com/procedures/brak ... bleed.html
Mvh. Søren
Det er lidt specielt med abs.bremserne, man skal bruge den indbyggede abs-pumpe, brug den link jeg henviser til, den er på engelsk men er ok, jeh har selv gjort det på denne måde, og det er også den måde som saab-manualen foreskriver. http://www.saab9000.com/procedures/brak ... bleed.html
Mvh. Søren