Side 1 af 1
900
: 5. jun 2005, 23:56
af jl25
hej alle jeg er den lykkelige ejer af en ng900 2,3 men går og tænker på noget turbo er det en hel vild tanke at finde en 2,3 turbo motor og lægge i ? jeg ved godt det ikke er noget man bare lige gør men alligevel jeg ved jo hvad der er gjort ved den i forvejen så i stedet for at starte forfra på en anden bil og så er en 2,3t i en ng900 jo ikke noget alle har håber på lidt respons hilsen jacob
: 6. jun 2005, 18:42
af villads
Problemet er at den ikke kan synes. Jeg ved ikke lige om en 9k 2,3t motor passer, men hvis den gør, så ville det nok være det bedste at finde en såddan. mvh
: 7. jun 2005, 15:32
af 9-5Aero
jl25
En 9000 2,3T motor fra 94 og frem, dør passe i. Men forbered dig på at skulle betale en ordentlig bunke ny afgift til staten (og for selve projektet). Så meget at de bedre vil kunne betale sig at sælge bilen, og købe en turbo.
M.v.h.
: 7. jun 2005, 22:10
af jl25
kan man ikke lade være med at syne den hvis man kun øger med de tilladte 20% og så sørge for at den på papiret kun yder 180 hk det skal man vel ikke betale afgift af eller hvad mvh. jacob
: 7. jun 2005, 22:23
af 9-5Aero
jl25.
Jo, det er så ny en bil, så den 20% regel ikke gælder. Tværtimod gælder der forureningskrav, som skal dokumenteres = dyrt. Dertil kommer afgift, da bilen ændrer identitet.
M.v.h.
: 7. jun 2005, 22:37
af Casper_Ankersen
og siden hvornår er 20% reglen forsvundet ? ja jeg har da ikke hørt det før
: 7. jun 2005, 22:44
af Saab-daniel
Der er bare ingen motor der yder den effekt, så skal det være en lavtrykker du putter i, men den findes slet ikke i din bil = endnu flere bekymringer. OG har da aldrig hørt om, at 20% reglen ikke gælder...
Daniel.
: 8. jun 2005, 08:21
af 9-5Aero
Hej.
Efter at Katalysator blev obligatorisk i Danmark, skal man også stille med dokumentation for, at bilen/motoren opfylder forureningskravene. Disse blev yderligere skærpet sidst i 90'erne.
M.v.h.
: 8. jun 2005, 21:06
af Casper_Ankersen
Ja hvis du betaler grøn ejer afgift af bilen så skal du kunne dokumenterer hvad benzin forbruget er efter du har bygget bilen om og dette skal være lavet efter en eller anden EU norm

forbandede EU

og du kan du godt regne med koster kassen at få lavet sådan en test. men 20% reglen den gælder sq stadig uanset om det er med eller uden katalysator eller grøn ejer afgift