min gamle elskerinde, en 900gl 3d fra 1979, har lige været en tur i cannes og hjem igen uden problemer !! men min gode ven allan woods, som har overtaget den, bemærkede at den efter 7-10 timers uafbrudt kørsel, ja så ændrede koblingspunktet sig fra midtvejs til næsten helt i bund og det kunne være en anelse svært at skifte gear indtil den havde stået en halv time og var blevet afkølet... det er en 99'er b-motor der ligger i, 5 trins gearkasse.
er der nogen der har en ide om hvad det skyldes ? og kan man gøre noget ved det ?
den gamle dame og allan ville blive glad hvis nogen har et tip.
Koblingspunkt ændrer sig, 900 fra 1979..
Redaktør: Bestyrelsen
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- turbo-søren
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Det samme fejl havde min 900T16 årg. 84. Jeg tror det skyldes luft i koblingssystemet på grund af gammel vædske, det bliver temmeligt varmt under hjelmen efter så mange timer, så prøv at skifte bremse vædsken, og hvis det ikke hjælper så må han renovere hoved samt slavecylinderen.
Mah. Søren
Det samme fejl havde min 900T16 årg. 84. Jeg tror det skyldes luft i koblingssystemet på grund af gammel vædske, det bliver temmeligt varmt under hjelmen efter så mange timer, så prøv at skifte bremse vædsken, og hvis det ikke hjælper så må han renovere hoved samt slavecylinderen.
Mah. Søren
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- turbo-søren
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Jeg glemte at skrive at man selvfølgelig skal huske at få den friske bremsevædske helt ud til koblingscylinderen, dette gøres når i udlufter ved koblingen indtil i kan se den klare nye vædske.
Mvh. Søren
Jeg glemte at skrive at man selvfølgelig skal huske at få den friske bremsevædske helt ud til koblingscylinderen, dette gøres når i udlufter ved koblingen indtil i kan se den klare nye vædske.
Mvh. Søren
- Allan_W
- SAAB FREAK
Hejsa,
Ville bare lige sige tak til forum'et og Mr Dragedems for teknisk support til den gamle dame, Saab 900GL 1979. Tilbage i DK efter 14 dage i det sydfranske. Jeg må sige at jeg er imponeret over at en så gammel bil kan klare en sådan tur uden problemer. Et slidt spændebånd til en kølerslange røg, men det var til at fixe. Flot klaret af "an old swedish brick". (Nu kommer den selvfølgelig også fra en god stald.) Koblingen virker normalt igen, men jeg skifter bremsevæsken alligevel.
Mvh og tak for hjælpen.
Allan
Ville bare lige sige tak til forum'et og Mr Dragedems for teknisk support til den gamle dame, Saab 900GL 1979. Tilbage i DK efter 14 dage i det sydfranske. Jeg må sige at jeg er imponeret over at en så gammel bil kan klare en sådan tur uden problemer. Et slidt spændebånd til en kølerslange røg, men det var til at fixe. Flot klaret af "an old swedish brick". (Nu kommer den selvfølgelig også fra en god stald.) Koblingen virker normalt igen, men jeg skifter bremsevæsken alligevel.
Mvh og tak for hjælpen.
Allan
- Allan_W
- SAAB FREAK
Hejsa,
Mvh og tak for hjælpen.
Allan
Mvh og tak for hjælpen.
Allan