Jeg har en 1992 Turbo 185 HK som jeg overvejer at supplere (evt. udskfite) med en 900 S fra 1997 154 HK, som jeg har fundet på nettet i udlandet. Betyder S at der er tale om såkaldt lavtryksturbo (eller hvad betyder S i realiteten), og hvor stor er i øvrigt forskellen mellem en bil med lavtryksturbo og en med Turbo. Jeg elsker Turbo-effekten.
Frede (ny bruger)
Forskellen mellem en 900 turbo fra 92 og en 900 S fra 1997
Redaktør: Bestyrelsen
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Nu siger du turbo fra 92, så går jeg ud fra du mener en bil som den jeg har i billedet, en c900? Den 900 du har kig på et en ny generation 900, en NG900. Der er stor forskel på lavtryk og fuld-tryk, både med hensyn til hvornår kræfterne bliver leveret, men også i elektronikken. Det er en længere redegørelse
på de tidligere modeller, c900, betød et "s" i Danmark at det var en lavvtrykker, den betegnelse bliver dog ikke brugt om ng900, hvor "S" angiver hvilket udstyrsniveau bilen har...
Og når du skriver "forskel", så er det jo en lidt svær størrelse at have med at gøre, hehe, hvad vil du vide?
Velkommen til forummet, nyd dit ophold,
Daniel.
Nu siger du turbo fra 92, så går jeg ud fra du mener en bil som den jeg har i billedet, en c900? Den 900 du har kig på et en ny generation 900, en NG900. Der er stor forskel på lavtryk og fuld-tryk, både med hensyn til hvornår kræfterne bliver leveret, men også i elektronikken. Det er en længere redegørelse
på de tidligere modeller, c900, betød et "s" i Danmark at det var en lavvtrykker, den betegnelse bliver dog ikke brugt om ng900, hvor "S" angiver hvilket udstyrsniveau bilen har...
Og når du skriver "forskel", så er det jo en lidt svær størrelse at have med at gøre, hehe, hvad vil du vide?
Velkommen til forummet, nyd dit ophold,
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/