11. dec 2004, 00:33
Hej Lars. Det gør ikke så meget, jeg ved godt at det kan tage noget tid, i har jo nok også mega travlt her op til jul

Jeg regner med at finde en anden boks et eller andet sted, en ganske almindelig uden trim. Det er bare for at få min lys diode til at virke igen vedr. tændings banken. Jeg har monteret en såkaldt MBC - manuel ladetryk ventil også kaldt bleederventil. Det virker sku, men jeg ture ikke at køre med mere end 1 bar pga. jeg ikke har banke sensor funktionen uden boks.
Henrik Solgaard har også gjort det samme, og hans 99'er rykker også helt vildt nu

Han fandt faktisk ud af at den slange som går fra magnetventilen og ned til sugerøret fra luftfilteret, hvis man piller den af, så vil den få et bedre air flow. Det er jo klart, for det ovenskydende luft, som kommer fra magnetventilen, render direkte ind i luftstrømmen til motoren, og kan lave ballade i luftstrømmen. Han oplevede med MBC at når slangen fra bleeder hullet var sat til, så havde den ikke så meget ladetryk, som hvis han pillede slangen af. Den skal også udlufte ud i det fri, altså MBC'en.
Men jeg håber da du engang finder ud af, hvad dælen der er sket med mine bokse

For jeg tror da boksen skal sættes til igen engang, måske.
Hvad har du fundet ud af der kan laves?