Hej,
jeg er meget interesseret i en 1995er Saab 9000 2.0t CSE 150hk med 240.000 km kørt.
Men nu ståede bilen i et carport i omkring 3 år og blev kun bevæget et enkelte par meter alle par måneder for ikke at ruste helt fast.
Dengang kom meget hvid røg ud af udstødningsrøret - det er jo nok defekt toppakningens skyld?
Jeg ved godt, at bremserne og andre synlige dele skal laves.
Men mit spørgsmål er så, om bil tod skade af at stå stille i så langt tid. Måske at motoren/slanger/tanken/andre usynlige dele ruster indvendigt i motoren eller lignende? Hvad skal jeg ellers passe på`?
På forhånd mange tak,
Bjørn Rauhut
Saab9000 ståede i carport i 3år
Redaktør: Bestyrelsen
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Min største bekymring ville være hvordan bremsehoved- og slavecylindre havde det.
Koblingslamellen har også en forkærlighed for at gro fast i svinghjulet på en bil som står rigtigt længe..
Koblingslamellen har også en forkærlighed for at gro fast i svinghjulet på en bil som står rigtigt længe..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Anders_Møller
- ULTRA SAAB FREAK
Bremser er vel nemt at gøre noget ved (om ikke andet fås ombytningsdele til reducerede priser). Vedr. koblingslamellen fås svaret vel når bilen prøvekøres ? 4 nye dæk er nok også noget der skal med i budgettet.
/Anders
/Anders
- sydals
- SAAB FREAK
der er os ting som klima eller aircon, hvis den har det, det er ikke sikkert det virker mere. støddæmpere, skal nok os lige tjekkes og ellers alt gummi, f.eks manchetter, bøsninger osv. motoren har sikkert ikke taget skade, men dyser kan hænge efter 3 år. generator kan os have taget skade. og ellers skal der tjekkes for mus og lignende, for det er et godt sted og bygge rede.
alt olie og fedt skal self skiftes hurtigts muligt, for 3 år gammel fedt der ikke er blevet motioneret kan godt tørre ind. bremse væske og køle væske skal os skiftes.
men meget af det er bare som et stor service.
alt olie og fedt skal self skiftes hurtigts muligt, for 3 år gammel fedt der ikke er blevet motioneret kan godt tørre ind. bremse væske og køle væske skal os skiftes.
men meget af det er bare som et stor service.
- BAAS
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
turboen er groet fast og olien er stivnet 
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
- uffe1988
- ULTRA SAAB FREAK
- Kontakt:
he he når en turbo gror fast, skal man bare gøre lige som vi gjorde nede på ophug den gang jeg arbejde der, den skal bare have nogle rpm så kommer den fri med et stort skud hvid røg fra afgangsrøret he he. den kan den godt li.... eller noget
undskyld ot.....
undskyld ot.....