be om
udluftning af bremser saab 9000 fra 91??????????????
Redaktør: Bestyrelsen
- Mrcsaab93
- SUPER SAAB FREAK
udluftning af bremser saab 9000 fra 91??????????????
Har skifter bremse klodser i bag på en saab 9000 fra 91. og nu fucker pedalen helt op. skal den luftes ud på en særlig måde eller hvad sker der????? hurtig hjælp
be om
be om
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

http://www.saab9000.com/procedures/brak ... ebleed.php
gå det igennem , så vil den være tilbage til virksom....
gå det igennem , så vil den være tilbage til virksom....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Edwins

- Kontakt:
Nu kender jeg ikke meget til teknikaliteterne på en 9000, men en bil tager ikke luft fordi man laver bremser på den.
Hvad jeg ved er, at man aldrig på en lidt ældre bil må træde pedalen fuld vandring, under luftning, eller for at træde klodserne ud på plads.
Der kan sidde et sår i hovedcylinderen, nede hvor stemplerne aldrig kommer under normal brug. Når man så træder fuld vandring, kommer et gummistempel ned og lader sig rive på såret, og så forsvinder pedalen...
Hvad jeg ved er, at man aldrig på en lidt ældre bil må træde pedalen fuld vandring, under luftning, eller for at træde klodserne ud på plads.
Der kan sidde et sår i hovedcylinderen, nede hvor stemplerne aldrig kommer under normal brug. Når man så træder fuld vandring, kommer et gummistempel ned og lader sig rive på såret, og så forsvinder pedalen...
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- Mrcsaab93
- SUPER SAAB FREAK
JA det ved jeg godt det lyder underligt. og efter en lille snak med tegllund viser det sig et det faktisk ikke er helt unormalt. Meget underligt fordi kredsen er 100%tæt. men det skal man nok ikke tænke sååå meget mere over, hvis de siger det godt kan ske ind i mellem.
Større problem større værktøj
- Edwins

- Kontakt:
Hvis mine biler havde taget luft efter bremseservice, ville jeg da spekulere mig gul og grøn over hvordan det kunne lade sig gøre..

En rigtig bil har langsliggende motor.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- Mrcsaab93
- SUPER SAAB FREAK
Jaa har også brugt et par dage til at tænke over det,. men kan ikke rigtig finde en løsning på det. og når de siger ok. så må jeg vel tage til takke med det. men ja Edwin det er dybt dybt underligt helt enig, og ville også gerne have en forklaring , så man kunne få ro i sin sjæl"GG"
Større problem større værktøj